שם הרחוב נותר רח' השלושה- הפירוט אחר

כיוון המציע למשפחת רמון (אילן רונה ואסף ז"ל) ולבסוף מי שחנך הם הורי שלושת הנערים (יפרח, שער ופרנקל הי"ד), מצב המוכיח צדקת הדרישה לציין שם פרטי לד שם המשפחה. רח' אנה פרנק ולא להסתפק בשם רח' פרנק.

חניכת רח' השלושה צילום: דוברות העירייה
חניכת רח' השלושה צילום: דוברות העירייה

בצדק דורש מר ישעיהו ברומברג מ'שיקופית' להביא את שינוי שם רח' השלושה שהוכרז ע"ש בני משפחת רמון על שמות הנערים שנחטפו ונרצחו בידי בני עוולה כהחלטה בוועדת השמות העירונית ואח"כ במליאת מועצת העיר. בקשה לא מופרכת אפילו מתחייבת!!! הליך פשוט למינהל תקין.

גם למר ברומברג, כמו לכותב שורות אלה יש רגישות לארבעת המשפחות (רמון, שער, פרנקל ויפרח) ומבחינה מהותית בודאי גם למציע - כל הזכויות שמורות לסגן ראש העיר משה שיטרית- לא תהיה התנגדות לשנות את שם הרחוב מהשם הראשוני שניתן לשם החדש המוצע. ממילא שם הרחוב יישאר רח' השלושה, רק האזכור מתחת לשם ישתנה. במקום, אסף, רונה ואסף רמון ז"ל ייכתבו שמות שלושת הנערים גילעד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח הי"ד.

לפי בדיקה של עמיתינו מקבוצת החדשות- חדשות בית שמש- הרי שהדבר נובע מכך שלא התקבל אישור ממשפחת רמון כנדרש ממשרד הפנים, ולכן הוצע לקרוא את שם הרחוב על שם שלושת הנערים, שמטעם משפחותיהם התקבל אישור וגם התייצבו לאירוע המרגש.

ומתוך זה יסכימו איתי הקוראים, עולה הקריאה החדשה נושנה לציין את השמות הפרטיים ליד שמות המשפחה. לא רח' פרנק, אלא רח' אנה פרנק. ראו מה יצא משינוי החלטה למעלה, רח' השלושה ע"ש קבוצה שמות אחת, שהוחלפה בקבוצת שמות אחרת. אם יישמע בווייז רק רח' פרנק, מה עלול לחשוב אזרח ישראלי ממוצע המתכוון להגיע לעיר דתית מסורתית, כמו בית שמש, הכוונה היא לרב פסח פרנק זצ"ל מייסד הרבנות הראשית. אגב ראוי לתת לו רחוב בשכונות החרדיות. בואו נחסוך מעצמנו דיונים מיותרים ונקרא לרחוב בשמו המלא- רח' אנה פרנק. שם ראוי ומכבד.

וכנ"ל ממש לגבי רח' אהרונסון. הרחוב הצע על שמה של שרה אהרונסון גיבורת ניל"י. אמנם לא יקרה אסון אם הבא לעירנו יחשוב שהכוונה לאהרון אהרונסון, אחיה של שרה, (היה מראשי ניל"י) שבזכות עצמו ופעילותו ראוי לשאת שם רחוב בכל אתר ואתר. ובכל זאת כאשר הציע המציע (משה שיטרית) הוא כיוון לשרה ולא לאהרון, אז שייכתב באותיות קידוש לבנה רח' ע"ש שרה אהרונסון.

נסכם, טוב הפירוט ע"ש הרחוב, חובה מכבדת את העיר ואת ההנצחה.

ואם נחזור לטענת שיקופית, הרי בכך נממש הליך מינהל תקין פשוט שיוסיף לעיר כולה מעט שקט ופחות יריבויות והתחככויות מיותרות.

מתוך לשמו (של הרחוב) יבואו לשמה (של בית שמש למנהל תקין)

ובא לציון גואל.

נושאים: שיקופית, נווה שמיר, עיריית בית שמש, משפ רמון, שלושת הנערים
חניכת רח' השלושה צילום: דוברות העירייה
חניכת רח' השלושה צילום: דוברות העירייה
חניכת רח' השלושה צילום: דוברות העירייה
חניכת רח' השלושה צילום: דוברות העירייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: