נשארנו עם הנתונים......

איך לא זכתה העיר עד היום, לראש עיר בעל יכולות להפוך אותה לאחת הערים המצליחות ביותר בארץ? יש לנו נתונים, היו לנו כאלה בעבר והם ישנם בהווה, האם נישאר עם הנתונים בלבד או שאולי הגיע זמן להבין ולנצל את ההזדמנות הנקראת בדרכנו.

תצפית מהר שמשון על בית שמש
תצפית מהר שמשון על בית שמש

בית שמש היא בעלת נתונים חשובים ונחוצים להצלחה, ערים רבות היו מייחלות לנתוני פתיחה כאלה טובים כמו שיש לה ובכל זאת, ואולי למרות זאת, העיר מצויה במדרג כמעט בכל פרמטר מהנמוכים ביותר.

בית שמש שוכנת במרכז הארץ כ 20- דקות מירושלים הבירה, כ- 40 דקות ממדינת תל אביב וסביבותיה, כ- 40 דקות מנמל ימי ובין לאומי אשדוד, וכמובן כ 25- דקות משדה התעופה הבין לאומי נתב"ג, ואם נמשיך באותה מגמה, 45 דקות מבירת הנגב המתפתחת, מעצמה בפני עצמה. המיקום הוא גם עניין של גיאוגרפיה, אקלים מאוזן וממוזג, טבע יוצא דופן, יערות עד, פארקים חובקי ידיים כמו פארק בריטניה, פארק ארה"ב, פארק צרפת... יעדי תיור מהמובילים בישראל, מערת הנטיפים, מערות בית ג'וברין, צרעה ואשתאול, פארק הפסלים, ועוד. מבט אווירי ממחיש את האיכויות שרבות מהערים מחוסרות ואנחנו שיש לנו לא מנצלים כל אלה. נתוני פתיחה כאלה הם בסיס מעולה להצלחה, עוד נוסיף את מסילת הרכבת המחברת אותנו לכול חלקי הארץ, ונתון חשוב ביותר הוא רשת הכבישים שלאחרונה סוף סוף חיברה את העיר לכביש מ"ס 1 עד כדי 10 דקות לאורך כל שעות היום.

עם נתונים כאלה אין שום סיבה בעולם שלראש עיר מכהן עם מעט יוזמה יצירתיות ובעיקר מיקוד מטרה לא יצליח להפוך את בית שמש לאחת הערים האטרקטיביות והמבוססות במדינה. נוסיף על כך שלבית שמש יש עתודות קרקע גדולות שאין שום סיבה שלא להצליח להפוך אותה לעיר מוצלחת נחשקת ואפילו מבוססת .

מדוע לא עשה זאת אבוטבול במשך 10 שנות כהונתו? הוא כן הצליח להפוך את העיר מ- 55.000 תושבים לכ - 122.800 תושבים. ממש הכפיל את כמות התושבים, אם על אותו בסיס היה מתמקד גם בתעשייה מסחר ושירותים היינו זוכים להכפיל את כמות המפעלים באזור שהיה הופך אותנו לעיר תעשייתית מס' 1 בארץ, היינו יכולים להגדיל את אזורי המסחר והמסחר הבין לאומי שמן הסתם היה מכפיל את מקור הפרנסה לכלל התושבים ותושבי הסביבה. לספר לכם שאבוטבול לא עשה? נדמה לי שחבל על המילים... צאו לשטחי התעשייה בעיר, ממול מתפתח פארק תעשיות צרעה, ההר שהיה פעם הפך למבנים, מחסנים, תעשיה וכד'. איזור התעשייה הר טוב, התפתח והיה מקור גאווה לשכנינו ממטה יהודה. מה הפלא שהם ביקשו לבטל את מנהלת אזורי התעשייה המשותפת- שותפות שרק הכבידה על קופת מטה יהודה.

כדי לממש את החזון את הפוטנציאל, בית שמש חייבת ראש עיר עם יוזמה, מרץ בלתי נדלה, חשיבה מקורית ויצירתיות אין גבול. אבוטבול ניחן בתכונות אחרות, שיחות נפש עם אדמו"רים, רבנים, אברכים ובני ישיבה. הוא מדבר בשפתם יותר מאשר בשפת תעשיינים, הוא טוב לנהל ישיבת תורנית ופחות לנהל עיר. בית שמש זקוקה לראש עיר עם חזון שאפתן כריזמטי ובעיקר ממוקד מטרה שייקח את כל הנתונים הטבעיים של המקום ויהפוך אותה לעיר חזקה תעשייתית מסחרית ואטרקטיבית מהמובילות ביותר בארץ. נתברכנו בנתונים מדהימים רק צריך לאסוף אותם ולקדם אותם לטובת כלל האזור והתושבים.

אך לצערנו לא נתברכנו עד היום בראש עיר כזה עם נתוני שאפתנות ופעלתנות, כמו לדוגמה רוביק דנילוביץ ראש העיר באר שבע שהפך אותה במספר שנים לבירת הנגב בכל המובנים. לבית שמש מגיע יותר ממה שקיבלנו עד היום, והכול תלוי אך ורק בנו התושבים.

יש לנו הזדמנות, צו השעה והרגע, רק אנו מחליטים אם ממשיכים בשיתוק ועמידה במקום כפי שהורגלנו או שמשנים ונותנים סיכוי לשינוי ע"י בחירה חדשה בדמותה של עליזה בלוך לראשות העיר, אישה חזקה אמביציוזית בעלת ניסיון רב וממוקדת מטרה. רק אנו אחראים לעתידינו ועתיד בית שמש. בהצלחה.

נושאים: בית שמש, מטה יהודה, בחירות 2018
תצפית מהר שמשון על בית שמש
תצפית מהר שמשון על בית שמש
תצפית מהר שמשון על בית שמש
תצפית מהר שמשון על בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: