מלחמת אחים יש כאן, ומישהו צריך לעצור את זה!!!

מלחמה של חרדים בשוטרים היא מלחמת אחים. הייתי מצפה לראות את המנהיגות החרדית עושה צעדה למשטרת בית שמש, בראשה יעמדו רבני הקהילות, המנהיגות החרדית, וכל מי שבוער בעצמותיו להימנע מחילול שם שמים, להתנצל על ההתנהגות הבזויה על הקללות, על הרדיפה של שוטרים שבאים למלא משימה.

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
מנהיגות חרדית
מנהיגות חרדית

העימותים משטרה- חרדים מתישים, הדיווחים מזירת העימותים דומים לדיווחים מזירת קרב. התמונות אינן שונות מאלו שבאות מלבנון או מסוריה שם נלחמים שיעים בסונים, חיזבאללה בלבנונים, נוצרים, פלנגות יורים אחד בשני וליד השני. מפוצצים מכוניות והורסים בניינים. אנחנו לא שם עדיין, אבל אוטובוס עולה בלהבות, צמיגים בוערים, פחי אשפה מוצתים, רכוש ציבורי מושחת, נהר אדם זורם לכיוון הזירה, הם כיוון למקום ההוא. למה? מי האויב כאן? מי רוצה לכבוש את מי? הדיווחים מהזירה לא מוסיפים כבוד לאיש ולמקום, ובודאי לא מניבים הישגים פרטיים למישהו.

העימותים מכוערים, מכוערים מאוד, וקשה להבין את הרציונל של אנשים בכלל, חרדים בפרט לרצות להתעמת מול מי שבא בסה"כ לשמור על בריאותם. שוב, בלי הכללות, ובלי כוונות לקהילה זו או אחרת, ובכל זאת כשרואים את הכמויות הנוהרות לזירות העימותים אי אפשר שלא לחשוב על המצב הנורא הזה. לאן הגענו? מלחמת אחים יש כאן!!! מלחמה של חרדים בשוטרים היא מלחמת אחים.

"במהלך הפרות הסדר נאלצו השוטרים והשוטרות שפעלו בשכונת חפציבה להתמודד במקצועיות ואיפוק רב למול קריאות לעברם – "נאצים", "שיקצע", וקריאות בוטות יותר – "אני מאחל לך שתקבור את ילדיך כשאתה עוד בחיים", ומפר סדר אחר הוסיף וצעק לעבר שוטרת – "שוטרת יס"מ אמן לא תלדי לעולם ותמותי" ומספר מחבריו עונים – "אמן"." כך באחד הדיווחים על זירת הקרבות מחפציבה.

אני מתבייש לקרוא צירוף של כאלה קללות מפיהם של לומדים, מתפללים, עם טליתות. זה מה שנראה מסרטון שהמשטרה הוציאה. וזה מופץ לכל עם ישראל. בית שמש – אלו הם פניה? ואל תספרו לי שוב שמדובר בקומץ, ראיתי מאות, אלפים, רצים ונוהרים ל'זירת הקרבות'. אחרי המראות האלה מי צריך עוד את צום גדליה? וכל זה על כך שהשוטרים באו למנוע מהם הפרת כללים ומניעת התקהלות. פשוט? תנו להם למות. חדרי המתים מלאים מיהודים חרדים, וזה לא מרתיע או משכנע אותם לנהוג אחרת, לקבל עליהם הוראת מלכות.

לכו תקשיבו ליהודה משי זהב. צריך להקרין על מסכים ענקיים את דבריו הכואבים והזועקים על שבר בת עמי. אולי זה יסביר להם טוב יותר. אולי להסיעם לחדרי הקורונה, להכניסם לראות את הסבל והייסורים שעוברות משפחות וחולים. אולי זה ירתיע אותם.

לא! מדינת ישראל עדיין חושבת שיש דרך, הבעיה היא שאינם מקבלים את הדרך.

כואב. מציק. מפריעים כל העימותים, למי הם מוסיפים דבר? תסבירו! רק, תסבירו מה יוצא מכל העימותים האלה. בפשטות, הרי אם ישמרו ויישמרו על מניעת התקהלות זה לטובת הציבור כולו. ה'מנחה' שלהם אינה שונה מה'מנחה' שלי. הערבית שלהם במניין אינה שונה מרצון כל יהודי להתפלל במניין. ואני מה עושה? ויתרתי על המניין כבר מזמן, ויתרתי על חיכוך בקהילה כבר חודשים. כי זה מה שצריך לעשות. זה מה שצריך לקיים במצב הנורא הזה בו מתים בכל יום עשרות אנשים, אם חפץ חיים אנוכי.

לא מדובר הפעם במשהו שקשור לקביעת יתדות לדורות, מדובר במגיפה שאינה מבחינה בין אנשים, ערבים ויהודים, ישמעאלים וצ'רקסים, חרדים ואנרכיסטים, כולם באותה סירה. כולנו חייבים להקשיב ולציית. לא יקרה דבר לאיש, כולל לקיצון ההוא מימין ולא למופקר ההוא משמאל, או ההיפך. צייתנות אינה מידה רעה, צייתנות קודם כל היא לטובת השעה, הרגע, בחלופם מותר להתחיל לפקפק, לשאול, להתייעץ, לקבל הדרכה ממי שחושב שיש לו על מה לסמוך.

הראו לי כאן במגיפה הזו מי בטוח בעצמו, מי יודע יותר מכל המצוי. הרי כולנו ניזונים, כולנו מקבלים מידע ומנסים לפענחו, יש כאלה המפענחים כך ויש אחרים אחרת. פענוח שוב היא מידת הבנה פרטית. למה לא לסמוך על מי שזוהי תורתו, זוהי מקצועיותו. תנו לרופאים לנהל את החיים האלה. כמו שבשעת מלחמה אמיתית, לא כמו זו למעלה, אלא עם טילים ומםפציצים, סומכים על הוראות אנשי הג"א, כך עכשיו, נפקיד חיינו בידיהם לשעה והם ישיבו לנו חירותנו בחלוף השעה. כדי שהשעה הזו תחלוף, בינתיים נתאזר בסבלנות.

תארו להם אם היינו מתאפקים ולא יוצאים לחו"ל, תארו לכם אם היינו מתאפקים ולא היינו יוצאים להפגנות בבלפור, לא הולכים לחוף הים, לא הולכים לתיאטרון, לא לפאבים ולא לשוק. זה היה קצר יותר, זה היה מזרז את סיום המגיפה וכולנו היינו נשכרים.

ראשי הציוניות בעיר הלכו לעודד ולחזק את משטרת בית שמש. במקום מפגשי העידוד של ראשי הציבור החילוני והדתי לאומי עם מפקדי משטרת בית שמש, ואולי לצדם, הייתי מצפה לראות את המנהיגות החרדית עושה צעדה למשטרת בית שמש, בראשה יעמדו רבני הקהילות, ראשי המנהיגות, ראשי מוסדות החינוך וכל מי שבוער בעצמותיו להימנע מחילול שם שמים, להתנצל על ההתנהגות הבזויה על הקללות, על הרדיפה של שוטרים שבאים למלא משימה. הם הר מנהיגיהם, הם הרי דואגים להם להנחות בארנונה, דואגים לניקיון שכונותיהם גם אחרי הפוגרומים והנזקים שהם גורמים. אז הנה הגיעה השעה להוכיח מנהיגות, להוביל צעדת תמיכה במי שאוכף חוק, במי שבא להציל את חייהם.

והעם בראותם את המנהיגות אולי יצטרפו, זו תהיה נהירה מעודדת, משמחת ולא כמו נהרות האדם השוטפים את הרחובות למראה קבוצת שוטרים שבאים לאכוף הוראת החוק.

נושאים: מנהיגות חרדית, רבנים, בית שמש, משטרה
מנהיגות חרדית
מנהיגות חרדית
מנהיגות חרדית
מנהיגות חרדית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מלחמת אחים יש כאן, ומישהו צריך לעצור את זה!!!
המאוכז מ ע. בלוך
(5 / 5)

נכתבה ביום שישי, 29 בינואר 2021, 07:13

לא רק מנהיגות הציבור החרדי צריכה לעשות חשבון נפש, גם המנהיגות אצלנו, איך יתכן שעיריית בית שמש מפרנסת ומפרסמת בדבר ההזוי שנקרא עיתון חדש שמוציא מתחת ידיו כתזה מבזה ומשפילה שתוקפת את כוחות המשטרה לא מספיק הקריאות המגעילות של ציבור לא מבוטל בקריאה של נאצים למשטרה, זה צורת ההתבטאות נגד הציונות? נגד החוק? שיתביישו להם אותם מבוגרים ואותם הורים ומלמדים של ילדים שפשוט בורים ועמי הארצות שלא למדו מעולם שגם משפחותיהם נשלחו למשרפות, מצפה או שכבר לא מצפה מראש העיר שתעשה מעשה שישקף מה צריכה להיות עמדתה כלפי הפשקוויל שנקרא עיתון חדש שמצדיק את האנרכיסטים הקיצוניים מקרב הציבור החרדי

מלחמת אחים יש כאן, ומישהו צריך לעצור את זה!!!
שמעון ביטוןנכתבה ביום רביעי, 27 בינואר 2021, 05:05

מי פה אח של מי? יהודי ביהודי? ומה עם כל אותם לא יהודים המשרתים במשטרה ? איך נגדיר את המלחמה בהם?