למי לא ברור שאנחנו במלחמה?

אני לא מחדש כאן דבר, הכל מתחיל בחינוך. הלשנות אינן כלי נכון להתמודד, גם צורך לאכיפה מוגברת אינו כלי נכון, לטעמי פשוט הקשבה, הפנמה והבנה שאכן כל אחד מאיתנו חייב לנהוג על פי הנדרש

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
לא צריכים להגיע למוות
לא צריכים להגיע למוות

199 חולים הבוקר ברשימת העדכון לחולי הקורונה בבית שמש. את אשר יגורנו בא, המצב רק מסתבך, אתמול נפטרה חולת הקורונה הראשונה מבית שמש, משכונת נחלה ומנוחה. מזל דלאל ע"ה הובאה למנוחות באישון ליל, לפנות בוקר. בשקט, בלי הלוויה כנדרש לאם אצילית שגידלה תשעה צאצאים. אות אזהרה קשה מאוד, אבדן חיי אדם בכלל הוא סימן רע מאוד בהתנהלות, בקבלת החלטות, באכיפת הוראות.

הבוקר מופצת רשימת בתי כנסת ברמה ב' בה מתקיימים מניינים כסדרם. לא ממש כסדרם, אבל קרוב לזה. העירייה העבירה את הרשימה למשטרת ישראל, ועכשיו הכול על כתפיה. המשטרה צריכה לצאת לשם בכוחות מתוגברים למנוע את המשך ההתקהלות.

נו, האם אי אפשר אחרת? בודאי שאפשר. ובכל זאת יש אוהבים לשחק בחייהם, מה עם חיי האחרים? אלו שרוצים להיזהר. ממש כמו נהג פורע משתולל על הכביש. הוא חושב שהוא נהנה ממהירות מופרזת, מה מעניין אותו השאר, הולכי הרגל, נוהגים על פי הכללים. הוא ועצמו אני ואפסי עוד.

במקביל מופץ כתב אישום חמור מאוד נגד רב שכונתי, דמות מוכרת. רבים בעיר היו רוצים לעשות מהאיש הזה קציצות. הוא קיצוני, הוא מוביל למלחמות אחים, הוא והוא... מחכים לו בפינה. האם זה נכון? האם המפורסם ומיוחס לו, נבדק? יש טוענים כך ויש טוענים כך.

עוד זה מדבר וזה בא, בית כנסת ברמת בית שמש פתוח כשגרה. האם יש יהודי שאינו כואב את סגירת בתי הכנסת בעיר ובארץ בכלל? ובכל זאת. עת צרה ליעקב. עת מסוכנת להימצא במרחב מצומצם בכמות גדולה של אנשים. כלומר ההיגיון אומר לסגור את בתי נכנסת. כך נדרשנו.

ברחוב רבי טרפון ברמת בית שמש יש בית כנסת בשם בית אהרון שמנהל אותו ... והמקום פעיל כל הזמן כולל שבת וחג בניגוד לכלל ההוראות הן של משרד הבריאות והן של גדולי ישראל. פנינו למשטרה מספר פעמים אך הדבר לא הועיל כלל.

אפשר להאשים את משטרת ישראל, האם זה צודק, האם נכון בעת הזו. זה כמו אותו משליך נייר לכביש, לך תחפש את הפקח שיקנוס אותו בעוד קיימת אפשרות אחרת, פשוטה יותר, לא להשליך. פשוט לא לזרוק את הניר לכביש. אז יישאר המרחב נקי. למה לפנות משטרה? ההוראות לא ברורות? השפה לא מובנת? דיברו איתם בעברים באידיש באמהרית כמעט בכל שפה, למה ההוראות לא חדרו למוח הקודח של האנשים, אם ימשיכו התושבים בדרכם אנחנו עלולים לקבור עוד מתים בעירנו. באישון ליל, בהלוויה חרישית שאפילו קול בכי והספד ראוי לא יישמע בה. צער כבד וכפול גם על אובדן וגם חוסר יכולת להיפרד.

ואני גם לא אוהב את הלשנות בדמות הודעות בסגנון כזה או אחר, מי שיודע על בית כנסת, מקווה או כל כתובת פעילה 'אנחנו נדאג שהמקום ייסגר'. בי זה מעורר חלחלה. הלשנה אינה ערך חיובי, בודאי לא בחברה היהודית הערכית. אפשר להימנע מצעדים כאלה המקלקלים את השורות.

בבית שמש כמו בכל עיר אחרת בישראל, זה מתחיל בחינוך. ושלא יספרו לי שבני תורה מחונכים יותר, עובדה הסכנה העיקרית באה משם. בני תורה הראשונים מהם להתנהל לפי התורה, לפי ההלכה, לפי קריאות רבנים. הם הראשונים לשמש דוגמא לציבור איך בעת הזו מחוייבים כולם לכללי והוראות המצילות חיים. גם תורתם אומרת חיי אדם קודמים לכל, אפילו לתפילה במניין. ואני מדגיש תפילה במניין, כי שם מקור הצרעת בעת הזו, מקור ההדבקה, מקור הדגירה לנגיף הקוטל.

איני מתיימר להיות זה המטיף בשער, או להסביר דרכי אדם, לי לא ברור המציאות הזו בה שוטרים, גורמי אכיפה רוצה לומר, חייבים להתמודד עם מה שברור מאליו. לי לא ברור בה מנהלי ציבור, קרי אנשי העירייה, צריכים להתמודד עם אי קיום הוראות מלמעלה שלא הם קבעו.

אז, רבותי וקרנפותי, במחילה מכבודכם, אם לא למעננו אנחנו, אולי למען ילדיכם, הוריהם, סביבתכם הבטוחה והבריאה תקשיבו. ואפשר לסכם, כל הקשבה כזו תציל חיי אדם. חיים של שכנה ואו שכן קרוב, שכן בן משפחה או בת משפחה חיים של ממש.

לסיום אנחנו במלחמה, כמו במלחמה, יש מפקדים, נותני הוראות, ואם נקשיב כולנו להוראות ונפעל על פיהם, ננצח.

ובא לציון גואל והנגיף הזה יסתלק מאיתנו אמן.

נושאים: קורונה בבית שמש, אכיפת תפילה במניין
לא צריכים להגיע למוות
לא צריכים להגיע למוות
לא צריכים להגיע למוות
לא צריכים להגיע למוות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
למי לא ברור שאנחנו במלחמה?
דימטירי השכן שרואה ו
(5 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 12 באפריל 2020, 05:45

סיפורים העיריה מקבלת הודעות ולא פועלת בזה כלום