לחרדים קל לדבר, קשה יותר לקיים

כדי להגיע לקו הזינוק לקדנציה שניה צריכה בלוך הרבה יותר מאשר איזה אייכלר, ח"כ, נציג סיעה קטנה (יחסית לגדולות) ביהדות התורה

ח"כ אייכלר בביקור במוסדות החינוך
ח"כ אייכלר בביקור במוסדות החינוך
העיתונות החרדית בעיר מתרגשת, וכאשר יש התרגשות צריך להסביר למה. לפחות לציבור שלנו, ציבור ציוני, המצוי רחוק מאור הזרקורים שמואר שם לעיתים נדירות. היום כוונו החדשות משם, והכל סביב סיור שגרתי במוסדות בעלז בעיר, אל הסיור התלוו נציגי בעלז ברמה המקומית יחד עם ח"כ הרב ישראל אייכלר. "הסיור כשלעצמו לא היה אמור לעורר תשומת לב תקשורתית, מלבד כמה הודעות יח"צ המצויצים בדרך כלל על ידי עיתונאים שנדרשים לכך. אלא שדווקא בבעלז, היה מי שרצה להוציא מהסיור כותרות ואולי להפיק מכך רווח פוליטי" כותב עמיתי יחיאל קוסובסקי. שממשיך לספר על החדשה המרעישה שיצאה משם. הנה בלשונו ובמדוייק: "הרב אייכלר הוקלט אומר: מאחל לך שבקדנציה הבאה תמשיכי לכהן בתפקיד ראש עיריית בית שמש ולהשלים את מה שהתחלת". ומפרשן את הדברים: "לא מדובר באמירה שבטעות פורסמה, האמירה כוונה למצלמות וכוונה להקלטה דבר שגם אייכלר דאג להדגיש בפתח האמירה".

גם אתר החדשות- רווח הפקות הקדיש לכך שורות לא מעטות. מה שאומר שבחצר החרדית העניין נמצא בסדר היום הציבורי, ואם כך שם, מה אצלנו?

כדי להגיע לקו הזינוק לקדנציה שניה צריכה בלוך הרבה יותר מאשר איזה אייכלר, ח"כ, נציג סיעה קטנה (יחסית לגדולות) ביהדות התורה נעזוב לרגע את המאבקים הפנימיים בתוך הסיעות החרדיות הארציות, ננסה לנתח את הדברים מזוית ראייה שלנו. אז אייכלר איחל לבלוך... ליצמן הבטיח לוקנין תמיכה!!! יש הבדל ענק בין ברכה לבין הבטחה. לא?!!! מי שזוכר את בחירות 2008 יודע שליצמן ישב עם וקנין והבטיח לו בביטחון שהניצחון לקדנציה רביעית בכיס שלו. התוצאה ידועה. אז הבטחות של פוליטיקאים חרדים אפשר להתייחס באותו הרגע. מעבר לו, כאילו לא נאמרה. ואל תשכחו אייכלר לא הבטיח, הוא רק אמר אמירה וכבר יש מי שבונה על האמירה הזו תילי תילים.

ומי זה אייכלר לעומת גדולי ישראל? תשאלו חרדים היום מי המועמד שלכם לראשות העיר. אין אחד שיאמר באמת פלוני אלמוני. כולם יודעים שבסופו של יום ההחלטה נקבעת בידי גדולי ישראל. גרינברג, מונטג, אענרייך, ואפילו אבוטבול, כל הדור החרדי האחרון יודע בדיוק למה אני מכוון. השחקנים על הבמה, וההחלטה נופלת אי שם בין העסקנים הארציים שמנכסים החלטתם או פשרתם לגדולי ישראל. כמה הרב שלום כהן מצוי בנעשה בבית שמש? כמה הרב גרשון אדלשטיין מחליפו של הרב קנייבסקי זצ"ל מתמצא באינטריגות המקומיות. הכל לפי הסיפורים של העסקנים גפני, ליצמן, פינדרוס, אשר וכו'. ואל תשכחו לעולם את המסחרה המתרחשת בערבי הבחירות, אלעד לכם, קרית ספר לנו, בית"ר לחסידים, בית שמש לש"ס. והשיוך הפעם מקרי. אל תקשרו את בית שמש לבלוך מבלי לדעת מי ינהל את אלעד, ומי מנהל את בית"ר, ומי מנהל את ירושלים ואלו תפקידים יינתנו תמורת בני ברק... רוצה לומר יש כאן חבילה, והחרדים, כמו שרק החרדים יודעים ומבינים יחלקו אותה לא לפי משקל אלא לפי יוקרה. בית שמש נחשבת אטרקציה לכל ראש עיר בגלל הגיוון שבה, בגלל הציבור החילוני, ראש עיר חרדי ירצה לקבוע לציבור חילוני ואו ציוני. עבורו זה הישג משמעותי. תלמדו היסטוריה, איך הגיע לכאן אענרייך מעמנואל, ואיך כמעט והצנח כאן ישראל פרוש בבחירות הקודמות.

למה לא כדאי לה לעליזה בלוך לבנות על זה, בגלל המרחק מיום הבוחר. כמה מים יזרמו עוד לכנרת כך ישתנו זרמי האויר וההחלטות בתוך הקהילה החרדית. עד נובמבר 2003 תשתנה המציאות עוד מאה פעמים, תקום ממשלה חדשה, יהיו סבבי בחירות, עסקנים יתחלפו, ומי יודע מה ומי בכלל שוקל להתמודד כאן בבית שמש. וזה יכול להיות חרדי חסידי, חרדי ספרדי משהו בסגנון אבוטבול, ואולי בכלל איזה כוכב ותיק שעד כה זרח אבל התחבא מאחורי הקלעים. שום דבר לא סגור גם בצד הזה.

ועוד נקודה קטנה, אולי שולית. גם בלוך יודעת בתוך תוכה, שכדי להגיע לקו הזינוק לקדנציה שניה צריכה הרבה יותר מאשר אייכלר. קודם היא צריכה להביא תוצאות לציבור הציוני שבשמו היא משרתת בתפקיד. מה היא יכולה להניח לפני הציבור- ציבור בוחריה תחילה. אלה שטרחו ועבדו והביאו לה את המהפך. האם כולם יתייצבו לעבוד בשבילה? אוהו, רחוק היום מלקבוע זאת. אמנם לא אלמן ישראל, לכל אחד יש תחליף, ובכל זאת, כאשר תתחיל המהומה עליזה בלוך לא יכולה לברוח מלתת הסברים.

ובלוך יודעת עוד משהו, חצי שנה שגזרה גלות על חבריה הציוניים, לא יישכחו במהרה. היא תזדקק להרבה יותר מאשר פאסים, דינורים, יוחננים ואו ביטנים כדי לרכך את הרתיעה הקיימת. לא גנץ ולא לפיד ולא שקד ולא ינקילביץ' יעזרו לה. בליכוד המפלגה הגדולה והמבוססת בעיר זוכרים, יזכרו ויזכירו לכל מי שרק מוכן להקשיב וגם לאלה שלא, בלוך משרתת הכי טוב של החרדים. ואם כבר, חרדים, למה לא לקבל מקור.

ושימו לב עוד לא נתחנו את העשייה או חוסר העשייה שלה בעיר, לזה בוודאי יהיה לנו מספיק זמן. תזכרו רק שזה נכתב כאן...

נושאים: בחירות 2023, חרדים, בית שמש, חכ אייכלר, עליזה בלוך
ח"כ אייכלר בביקור במוסדות החינוך
ח"כ אייכלר בביקור במוסדות החינוך
ח"כ אייכלר בביקור במוסדות החינוך
ח"כ אייכלר בביקור במוסדות החינוך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: