השלב הבא ברפורמה של מתן כהנא ביטול המועצות הדתיות

ברבים מהישובים אין מועצות דתיות, ובחירתם נתקעת בסבך שיוצרת הפוליטיקה. האם הרעיון שזוכה עתה לברכת הדרך ולשת"פ עם המרכז לשלטון מקומי ישלים?

כהנא וביבס צילום המשרד לשירותי דת
כהנא וביבס צילום המשרד לשירותי דת

סגן השר מתן כהנא לא יהיה שר בשלב הזה של הקואליציה הנוכחית, אבל הוא ממשיך לספק כותרות. והכותרת הפעם נוגעת לשינוי מבני במתן שירותי הדת, לא עוד מועצות דתיות, הליך מורכב ומסורבל שלא פעם נתקל בקשיים להרכבתם, אלא העברת סמכויות לידי הרשויות המקומיות.

בהודעה שפורסמה ע"י המשרד לשירותי דת ומעניין שלא יצאה התייחסות כלשהי מצד הנבחרים המקומיים לפחות, באה לידי ביטוי יוזמה חדשה, שת"פ עם הרשויות המקומיות לספק שירותי דת, כאשר מי שעומד נגד הוא לא אחר מאשר יו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס.

הנה הודעת המשרד: "לאור פניית עשרות ראשי רשויות לסגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, בהן ביקשו לספק לתושבים את שירותי הדת באופן ישיר באמצעות מחלקת שירותי דת ברשות המקומית - מהלך שיספק דיוק צרכים, ניצול תקציבים, ייעול, גיוון ובקרה על שירות מיטבי - כינס השבוע סגן השר כהנא דיון בנושא

על פי אחת ההצעות שעלו בדיון, הנהלת הרשות תהיה אמונה על שירותי הדת, כמו על יתר השירותים לתושב כגון רווחה, חינוך, חזות העיר ועוד. לשם כך, תקבלנה הרשויות תקציב שוטף מהמשרד לשירותי דת לשם מימון מתן השירות, ומנגד תהיינה מחויבות בחובות סטטוטוריות שיוגדרו על ידי המשרד. ראשי הרשויות וצוותי הרשות העומדים בקשר יומיומי עם התושבים, יכולים לאפיין את הצרכים הספציפיים לרשות שלהם ולספק שירותים בהתאם, תוך ניצול נכון יותר של משאבי הציבור".

אם הרעיון יגשים את עצמו אין ספק כלל שזה יהיה אכן מהלך מבורך לצמצום הליך הפוליטיזציה המתרחש מול עינינו בשירות שהוא מעבר לכל פוליטיקה.

ועוד, האם המחשבה הזו תעכב במשהו את המשך הדיון על הרכבת המועצה הדתית בבית שמש? נראה שזו עוד סיבה לתקוע את המצב העכשווי לפיו קימת ממונה מטעם המשרד למתן השירותים במקום הקמת נבחרת אנשי ציבור.

נושאים: המשרד לשירותי דת, המרכז לשלטון מקומי, מועצות דתיות, בית שמש
כהנא וביבס צילום המשרד לשירותי דת
כהנא וביבס צילום המשרד לשירותי דת
כהנא וביבס צילום המשרד לשירותי דת
כהנא וביבס צילום המשרד לשירותי דת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: