הפיחות הזוחל בבית שמש הציונית

10% מכלל התושבים שיצאו בחמש השנים שבין 2016 ל-2020 מירושלים, בני ברק, ביתר עילית ומודיעין עילית, עזבו לבית שמש. בלוך מוכרת אג'נדה 'עיר של כולם', בשעה שהמציאות משדרת אחרת, בתחילת ימיה היו 60% חרדים, 40% חילוניים, היום 65%-35%. בעוד שנתיים היחס יהיה -70%-30%

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
מה שנשארמבית שמש, רק הנוף
מה שנשארמבית שמש, רק הנוף

או שאנחנו לא מבינים את עליזה בלוך, או שהיא לא מבינה אותנו. עליזה בלוך יודעת לדבר, יודעת לתקשר, יודעת לשכנע את העומד מולה ובעיקר להרשימו. נוסיף לעליזה בלוך יש אג'נדה, אתה יכול להסכים עם האג'נדה, אתה יכול לא להסכים. היא מאמינה באג'נדה שלה והיא עושה כל מאמץ כדי לקיים אותה. בית שמש עיר של כל תושביה. חרדים, חסידים, קיצוניים, סלונים, שסניקים, חרדים לאומים, חרדלים, חילוניים וגם אתאיסטים. עיר של כולם, כל זרם ימצא כאן את מקומו, בחינוך, (ספינת הדגל שלה ממנו היא צמחה) ברווחה (היא תפעל בשם הטבת השירות לפתוח אגף נוסף לחרדים ברמת בית שמש) בתרבות (לכל זרם יש את עושה התרבות שלו, יש את תרבות תורנית, לש"ס מורשת, לדגל את חן תורני, וכן הלאה לכל השאר), הצגות לפי טעם. היא תעשה הכל כדי לשכנע העומד מולה שאכן תמונת המצב היא כך. היא בונה לחרדים, והיא תטען שהיא בונה גם לחילוניים. וזה ממש נכן. היא בונה את ד ואת ג ומרחיבה את ב ואת א וגם בונה את ה. היא חושבת שהיא מגשימה את האג'נדה שלה ועכשיו אחרי החלטת ממשלה בלוך בעננים. הממשלה הכניסה את ידה לכיס, ואפילו עמוק מאוד כדי להוציא משם 517 מיליון ₪ כדי לטפח את בית שמש. אגב אני חלוק על המספר הזה, הסכום הרבה יותר כי שם בהחלטת הממשלה הרבהה תחומים שאינם מדידים במספר כסף והם שווים הרבה יותר.

אז אם הכל טוב מה רע כל כך? מדוע בכל זאת יש ציבור שלם שמרגיש שעליזה בלוך אינה מבינה אותו.

הבנייה המואצת בעיר בית שמש מהווה כר פורה להגירה חיובית אל העיר. במהלך חמש השנים שבין 2016 ל-2020, שיעור מאזן ההגירה הפנימית (נכנסים אל העיר בניכוי יוצאים, ביחס לגודל האוכלוסייה בשנת 2015) עמד על 6.7%. מדובר בשיעור הגבוה ביותר מבין הערים הגדולות ובפער משמעותי. זאת בשעה שבירושלים מאזן הגירה שלילי בשיעור של 4.2%, במודיעין עילית מאזן הגירה שלילי בשיעור 1.6%, בבני ברק מאזן הגירה שלילי של 6.7%. (מקור, החלטת ממשלה)

בלוך רואה מספרים בהגירה, לא בודקת בציציות מי מגיע לעיר. היא לא צריכה, יש נתון מסביר מאותה החלטה שהיא גאה בה כל כך, החלטת הממשלה. מבין כלל הערים, שיעור הגידול העתידי בעיר בית שמש, בשלוש השנים הקרובות, מוערך ב-21.7%, שני בלבד לקריית גת ובפער מזערי של 0.1%. יצוין כי הגידול הצפוי במודיעין עילית מוערך ב-13.3%, בביתר עילית ב-12.7% ובראש העין ב-8.8% בלבד. (מקור החלטת ממשלה)

המספר הזה היה יכול להיות מספר מצויין אילו אלו שהגרו לכאן לא היו מגיעים מביתר עילית, מודיעין עילית, מירושלים החרדית. הנה מה שאומרת אותה החלטת ממשלה: עבור תושבים שיוצאים מערים עם ריכוז גבוה של אוכלוסייה חרדית, בית שמש מהווה יעד הגירה מרכזי, כאשר 10% מכלל התושבים שיצאו בחמש השנים שבין 2016 ל-2020 מירושלים, בני ברק, ביתר עילית ומודיעין עילית, עזבו לבית שמש.

ונתרגם זאת למספרים אולי זה ירשים אתכם, אם בשנות העשור האחרון של המאה הקודמת היה כאן הרכב אוכלוסיה 60% חילוניים ודתיים לאומיים, 40% חרדים. המציאות הזו הולכת ומשתנה מידייום. בבחירות בהם עתה בלוך לכיסאה היה כאן מצב של 55% חרדים, 45% כללי. היום כבר מדברים על 65% חרדים, 35% כללי. בעוד שלוש שנים, לא הרבה, בית שמש תהיה 70% 30%. העיר של כולם נעלמת לה מול העיניים.

מסקנה- האג'נדה עליה בונה תשתיות רחבות, תקוות ורודות, חלומות זוהרים, גם האג/נדה הזו קורסת. בית שמש לעולם, כבר לעולם לא תהיה עיר של כולם. מצב ההגירה היום חיובי אם מסתכלים במסרים. המחנה הציוני בעיר הולך וצמצם עד שיהפוך כאן למיעוט שדעתו כבר אינה חשובה ובהם ההם, לא יהיה מי שיוכל עוד לתקן המצב.

אז אנחנו עיר מעורבת, כדבריה של עליזה בלוך. השאלה מה התמהיל של המעורבות, 60-40 כפי שהיינו כאן לפני כשנתיים או אולי 65-35. בסוף דרכה בעוד שנתיים מה נהיה, בלי שום הקצנה, 70-,30 70% חרדים, ורק 30% חילוניים. בית שמש כבר לא עיר של כולם ואת האשליה הזו מכרה ומוכרת עליזה בלוך לשרי הממשלה, אלה הטרודים בצרותיהם שלהם, מצאו הזדמנות להציג לפני ישראל, אנחנו נותנים גם לעיר יהודית, ואם היא מעורבת (חילונים וחרדים) הרי עלינו על המסך במשהו חיובי.

אנחנו חיים את המציאות הזו, ואנחנו מרגישים אותה כמעט בכל פינה. ראו ערך מעמדה הסוציואקונומי של העיר, ראו ערך מצב התעסוקה, ראו ערך כמות מטופלי הרווחה, ראו ערך הישגי הבגרות, ראו ערך המתגייסים לצה"ל, ראו ערך מספר הלומדים באקדמיה. ראו ערך התפתחות העולם התרבותי ספורטיבי (לבית שמש אין שום קבוצת ייצוג באחד מענפי הספורט הלאומיים).

אז כשמספרים לכם על עיר של כולם, תפקחו עיניים סביב וראו מה באמת מציק לכם כדי לדעת להסביר.

נושאים: החלטת ממשלה, עיר של כולם, בית שמש, עליזה בלוך
מה שנשארמבית שמש, רק הנוף
מה שנשארמבית שמש, רק הנוף
מה שנשארמבית שמש, רק הנוף
מה שנשארמבית שמש, רק הנוף
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הפיחות הזוחל בבית שמש הציונית
הציונות הדתית
(5 / 5)

נכתבה ביום שני, 14 בפברואר 2022, 20:01

הציונות הדתית בונה מוסדות לימוד, אבל לא מקבלת תקציב ונאלצת לשכור מבנה בתוך מוסד קיים השבוע יש התרמה לבית הספר התורני- ציוני מוריה (יסודי ואולפנה לבנות), לשיפוץ מבנה ישן במקום קראוונים באתר CHARIDAY