הכושי עשה את שלו- הכושי יכול ללכת?

מי הגיב על פרישת היועץ המשפטי לוועדה המקומית לתכנון ובניה? הפלא ופלא, דממה מוחלטת. האם זה מבשר על השתדלות מאחורי הקלעים ועד שלא יבשילו מהלכים איש לא מדבר... ימים יגידו.

עו"ד ברקוביץ'
עו"ד ברקוביץ'

לכאורה, הודעת פרישה של יועץ משפטי מחייבת התייחסות כלשהי של נבחרי הציבור, לפחות הם. הודעת פרישה של יועץ משפטי לאחר 35 שנות שירות, ראויות לאיזו מילת הערכה, תודה, ביקורת. להודעת פרישה של יועץ משפטי, חבר מרכז ליכוד, הייתי מצפה לראות איזה השתדלות כלשהי לשכנע, אולי להביאו, להתחרטות שסופה להישאר. הודעת פרישה של יועץ משפטי שלמעשה יישר קו עם כל מה שנעשה לכאורה, הייתה גורמת זעזוע אצל הממונה על ההנדסה, אצל ראש העירייה, אצל סגניו, אצל מישהו מהרשימה הארוכה של חברי המועצה. ותראו, המים זורמים בירדן, ושקט חרישי. ואם לא הודעת הפרישה, אזי לפחות הגורם לפרישה הזו, מכתבו הזועם של היועץ המשפטי לעירייה שמצא בהתנהלותו של עו"ד ברקוביץ' טעם לפגם, גם זה חייב איזה תגובה. והגורם שבגינו יצא אותו מכתב זועם, שהיה בבחינת הקש ששבר את גב הגמל, לפחות מצד המעורבים בסיפור הזה.

וראו מה קורה: דממה. דממה מוחלטת. לא באופוזיציה, ולא בקואליציה. ככה? הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת? קצת כבוד, אין? לנסות? לא בטוח שעו"ד ברקוביץ' ישתכנע, לפחות לנסות, להשתדל. אין חולק שמדובר בעו"ד מקצועי ומיומן מאוד, שרזי העבודה המוניציפלית נהירים לו מאוד.

ושאלנו גורמים בעירייה למסור לציבור איזו מילה, איזו מילה טובה או קשה, העיקר שתצא מפיהם איזו מילה. לא מונטג, לא אבוטבול, לא גרינברג, ולא שאר חברי הקואליציה הרחבה של אבוטבול. אפילו גם לא אחד מאלה שמצהירים על עצמם שהום אופוזיציה... הדממה הזו מעוררת חשש כבד על מידת אכפתיותם של נבחרנו או בכירינו לגורמים מקצועיים.

ואולי הדממה הזו מבשרת על השתדלות מאחורי הקלעים לנסות להניא אותו מפרישתו וכל תגובה רק תפגע בסיכוי להשיבו? יכול להיות. בינתיים הס, שקט. דממה. לא על כך ולא על הפרישה.

מה הפלא בוודאי שיהיו שישאלו...

נסו לחשוב והשליכו על מקרה זה ממקרים אחרים. שני תפקידים בכירים התפנו מרצון, סמנכ"ל עירייה ומנהלת מדור גנים. איך אוישו? מתי אוישו? שני התפקידים האלה פנויים חודשים ארוכים, למה לא אוישו? אם מיותרים, למה לא פעלו קודם לכן להדיח את מי שישב שם? לא נצרכים? למה השאירו את בעלי התפקידים האלה בתפקידם? אלא שלא, שני התפקידים חשובים לתפקודה של המערכת. רק...

וה'רק' הזה מעיד ממש על אותה אכפתיות של מנהלי המערכת, ראש העיר ומנכל"ה. המערכת מסתדרת, המערכת חוסכת, המערכת צריכה אבל אם לאייש את התפקידים צריך ונכנסים לסחרחורת והיא נוגעת פוליטיקה, אז עדיף שב ואל תעשה.

וזהו החשש עתה גם בתפקידים שהתפנו, מהנדס ויועץ משפטי. האם גם כאן יגלו הנבחרים את אותה אדישות כמו לשני התפקידים הזוטרים יותר שהתפנו? מקווה שלא... מערכת הבניה מחייבת מהנדס דחוף ויועץ משפטי לתכנון ובניה. אגב, התפקיד האחרון באחריות עו"ד מיקי גסטוירט היועץ המשפטי לעירייה, ומה שעשה שם עו"ד ברקוביץ' נעשה מכוח סמכות שניתנה לו ע"י עו"ד גסטוירט.

נושאים: עיריית בית שמש, אופוזיציה, קואליציה
עו"ד ברקוביץ'
עו"ד ברקוביץ'
עו"ד ברקוביץ'
עו"ד ברקוביץ'
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: