החלטת הממשלה רק תנציח את המצב הקיים בעיר

החלטה רעה או טובה? ההתרגשות גדולה, ואני מבקש להיות נביא זעם ולהתריע, גם מיליארד שח לא יפתרו את הבעיה, בית שמש תקועה ותישאר תקועה באשכול 2 עוד שנים ארוכות. הפיתרון? בגוף הכתבה.

רמת אברהם, שכונה בלי תשתיות
רמת אברהם, שכונה בלי תשתיות

מהפך? האם וכיצד תשפיע החלטת הממשלה על בית שמש? האם החלטת הממשלה שתובא ביום ראשון לאישור הממשלה אכן תגרום לבית שמש להיות עיר מאוזנת? מושכת? מבוססת? וכיצד זה ישפיע עליה בדירוג הסוציו אקונומי, תטפס לאשכול 3 או אפילו 4. המבחן עוד בדרך

היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה נימקה מדוע יש לאשר הצעת מחליטים כמו זו המונחת על שולחן הממשלה. "הנימוקים והנתונים התומכים בה המבוססים בעיקרם על גידול האוכלוסייה חריג במיוחד בשנים האחרונות שצפויה להמשיך ולגדול גם בעשור הקרוב, וזאת לצד ירידה חדה בדירוג הסוציו אקונומי של הרשות לפי המדד הכלכלי חברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה".

היועצת המשפטית אינה מפרטת במילה חריג לכוונתה. האם כוונתה גידול פתרום הדיור לציבור החרדי בפרט, או אולי כוונתה לגידול האוכלוסייה בכלל. כך או כך, אין הקומץ ישביע את הארי.

היועצת המשפטית לא נכנסת לניתוח ההצעה באם אכן היא תשפיע על הדירוג הסוציו אקונומי, כלומר האם אנחנו נטפס לאשכול 3 ואו 4 או יותר מכך. היא יודעת בתבונתה שהמצב היום הוא תוצאה של מחסור, ואת המחסור הזה באה הצעת המחליטים והיא מאשרת. אך מה הלאה גברתי המלומדה?

איני מתרגש מ'הענקת המתנה' הזו בסכום של כחצי מיליארד שקל לבית שמש. גם כפול מכך לא יכסה את הבור הענק שנפער כאן. צאו הביטו וראו, כמה אתרי קרוואנים יש בעיר בית שמש. יש אתרי קרוואנים בשכונות החרדיות, ואין שכונה המכבדת את עצמה שהיא ללא מתחם קרוואנים עבור מוסדות חינוך, עבור ישיבות, עבור כוללים, עבור מקוואות, עבור בתי כנסת. עבור מעונות יום, עבור גני ילדים.

התבטאה ראש העיר הנוכחית וגם בעבר דיברו על המחסור הענק בכיתות לימוד. יש אומדים אותו בכמויות בלתי מובנות על כל דעת. מאות כיתות, ושלא תאמרו שבבית שמש לא בונים, בונים ומי שראה את תכנית התב"רים יאשר זאת. אלא שאין זה מספיק!!! ולא מספיק עבור האוכלוסייה הקיימת.

אומרת היועצת המשפטית בחוות דעתה לאישור והנמקת ההחלטה: "שצפויה להמשיך ולגדול גם בעשור הקרוב". ומה בעשור הקרוב, לא יוולדו כאן ילדים? לא יידרשו מוסדות עבורם? הסכום המוצע היום בהחלטת הממשלה יפתור אולי את הקיים, עד שתוקפה של ההחלטה הזו יתמוסס בשנת 2025 נידרש לעוד החלטה. ומי ייתן אז? עוד החלטה שייקח שנים ארוכות כדי להביאה?

ממשלת ישראל רוצה להיטיב ולפתור בעיה, אך אין פתרון בעיה מבלי להבין את שורשה. השורש הוא בהחלטת המדינה לבנות כאן דירות ועוד דירות ועוד דירות. כבר עתה, בתכניות ובסדר היום של משרד השיכון עוד סדר גודל של כ-30 אלף יח"ד. מיליארד ש"ח לא יפתרו את המחסור הצפוי בתשתיות.

יש כאן בור שנפער במשך השנים הרבות מאז הוחלט בידי מי שהחליט, כי בית שמש תהפוך לפתרון הדיור לציבור החרדי. ברגע שהתקבלה החלטה כזו היה צריך מיד לפתוח את השיבר, לא את הברז, ולהזרים לכאן מיליארדים לתשתיות. ואני טוען שגם אז זה לא מביא ישועה לעיר.

למה? הציבור החרדי הוא ציבור חלש כלכלית. בלוך רוצה לעשות מהפיכה, רוצה ושואפת להוציא ציבור נשים לעולם התעסוקה. כולנו יודעים מה התוצאות, אחוזים בודדים מתרשמים מהניסיון ומצטרפים למעגל העבודה. אחוזים בודדים לא ישנו את המפה הסוציו אקונומית של העיר, כי אשה יוצאת לעבוד, ובמקביל היא בהיריון, ובמקביל היא יולדת, ובמקביל היא צריכה מעון, היא צריכה מרפאה לאם ולילד וכן הלאה.

כדי לסתום את הבולען הענק שנפער כאן, יש רק פיתרון אחד, לעצור את הבניה למגורים. נוותר על אגרות הבניה, נוותר על כל הנכסים הנובעים מבנייה נוספת. נפתור את כל הבעיה ואת שורשה, נתן פיתרון לכל הילדים הגדלים כאן, וכאשר נצמח לאשכול 4 נחזור ונהמר על בנייה נוספת באדמות הצמודות לעיר. האדמה הזו כאן, לא תברח, אין כאן בדואים שישתלטו ואולי יש, אין סכנה ממשית לקרקע הקרובה לעיר.

בעשר השנים הבאות פתחו כאן תעשיה, פתחו כאן תעסוקה, פתחו כאן שירותים כמו מתחם בריאות כבית יולדות ובית חולים וכו'. ואז , רק אז תפרצו כל גבול באשר להמשך הבניה.

אשמח לקבל התייחסות ממביני העניין.

נושאים: החלטת ממשלה, בית שמש, משרד השיכון, עליזה בלוך
רמת אברהם, שכונה בלי תשתיות
רמת אברהם, שכונה בלי תשתיות
רמת אברהם, שכונה בלי תשתיות
רמת אברהם, שכונה בלי תשתיות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: