אריה דרעי מבקש שלא יטיפו לו על אחריות ציבורית

אחריות ציבורית- היית שר הפנים של מדינת ישראל, לך לא היתה אחריות על עוד אלפי תושבים שפעם התגוררו בעיר והיגרו ממנה רק בשל תהליך התחרדות העיר, בשל התהליך שהביא להפיכת בית שמש עיר פושטת יד, ענייה, באשכול 2, עיר עם גירעון תקציבי. של מי האחריות הציבורית הזו?

ח"כ אריה דרעי
ח"כ אריה דרעי
מערכת הבחירות חושפת לעיתים הרהורים בקרב אנשי ציבור בהם הם מתגלים באמת. חיים ומוות ביד הלשון, והלשון לעיתים מכשירה או מכשילה את הבל הפה היוצא ממנו. מה שנכון לגבי היום יום בודאי כפל כפליים באשר להחלטות או קביעות או מחשבות פוליטיות.
כך גם במקרה של ההתמודדות בכל עיר בין הסיעות החרדיות. בעיר שרובה חרדית, ההיגיון החרדי אומר שצריך להיות ראש עיר חרדי. קחו את רכסים, שם אין מחלוקת והקביעה היא על סדר יום, מבלי לשאול תושבים. רבנים ועסקנים מחליטים: העיר בבחירות האלה שלכם, בבחירות הבאות למפלגה האחרת בישוב. אז היה פעם ראש הישוב מש"ס, על פי ההסדר עובר במערכה הקרובה- בלי מערכה- לידי דגל. (היכן אבירי הדמוקרטיה?)
כשמדובר בערים חרדיות שהוקמו בידי חרדים אולי זו הדרך. ואני מדגיש אולי כי לטעמי במדינה דמוקרטית צריך שיהיו בחירות, צריך שאדם יבטא מחשבתו באשר לרמת השירותים שהוא מקבל. החרדים מקובעים בדעת תורה, דעת גדולי ישראל, דעת רבנים. כבר ראינו שלא כל הרבנים רואים באותה עין את הקביעות. גם בבית שמש כאשר נבחר אבוטבול לראשות העיר היו רבנים שלא ממש השלימו עם הבחירה הזו. למה? לא חקרתי ולא בדקתי, נראה לי שהכל אינטרסים. למה לכתוב משהו שאיני בטוח בו, אני מעדיף להשאיר זאת כך,

מה עם עיר כמו בית שמש? עיר אשר הוקמה ע"י יהודים בולגרים, רומנים, פרסים מרוקאים, כורדים עירקים ועוד, היו גם יוצאי פולין אבל רחוקים הם מקוצק, פשיסחא, ליז'נסק ונקודות ישוב פרושות ברחבי פולין. האם גם עיר כזו צריכה להיות מונהגת בידי יהודי חרדי רק בשל העובדה שהזכות הדמוקרטית היא זכות שווה לכל תושב והיום בהדגשה על היום הם רוב חרדי. שאלה שהתשובה עליה מבחינתי בודאי אין מניעה שכך יהיה.

פעם אחת טעתה ההנהגה המקומית כאשר בסכסוך פנימי נמסר השלטון ביד חפצה ובלי לב שלם לידיים חרדיות. ומאז גבר התיאבון...

תקשיבו טוב לדבריו של ראש סיעת ש"ס אריה דרעי המפורסמים היום בעיתון משפחה.

״אתם מדברים איתי על ראש עיר חרדי? שכחתם מה היה בבית שמש? עשר שנים היה ראש עיר חרדי משה אבוטבול, כל הבנייה שאתם רואים היום זה תוכניות שהוא אישר. אבוטבול הודח מראשות העיר לא בגלל שהחילונים ניצחו אותו, הוא הודח בגלל שגורמים בתוך אגו״י עשו הסכם שקט עם עליזה בלוך. הוא הפסיד בכמה עשרות קולות. וזה לא היה ראש עיר פוטנציאלי, אלא ראש עיר חרדי מכהן! כולם זוכרים מי קיבל תיק תכנון ובנייה - אנחנו ישבנו באופוזיציה. שאף אחד לא ידבר על אחריות ציבורית״.

אחריות ציבורית- היית שר הפנים של מדינת ישראל, לך אין אחריות עלי? לך לא היתה אחריות על עוד אלפי תושבים שפעם התגוררו בעיר והיגרו ממנה רק בשל תהליך התחרדות העיר, בשל התהליך שהביא להפיכת בית שמש עיר פושטת יד, ענייה, באשכול 2, עיר עם גירעון תקציבי שבכל שנה מחפשת את המקור ממנו ניתן למלא את האסם שלה באיזה סוג של תבואה העיקר שלא 'תרעב'. של מי האחריות הציבורית הזו? לא שלך? לדאוג גם לי, לנו?

אני מבין שאתה ראש מפלגה ורק אחר כך היית שר הפנים. דאגת לאינטרסים הצרים של שולחיך, רק של שולחיך? אם מישהו הטיף לך על אחריות ציבורית, היה לו נימוק בצדק. הבעיה היא שאותו נימוק עובד גם לצד היריבים במחלוקת הפנימית בציבור החרדי, גם הם רוצים את בית שמש חרדית.

סיכום: במקום שכשלת אל תטיף לאחרים. כל שנה בה מהגרים מהעיר יהודים חילוניים או דתלים, בשל אותו נימוק - היא כישלון ציבורי שלך. באמת, הגיע רגע אולי לתקן, איך ומה משאיר לאנטלגנציה הטבעית שבך להבין לבד.

נושאים: אריה דרעי, בית שמש, שר הפנים.
ח"כ אריה דרעי
ח"כ אריה דרעי
ח"כ אריה דרעי
ח"כ אריה דרעי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: