הג'יפה מתחילה לצאת

רק ימים ספורים יש לנו אופוזיציה ותראו כמה גילויים כבר הספקנו לקבל, דירקטוריון חסר בחכ"ל, רצון להקים אנדרטה, וגם שאיפה לאגם תקציבי תרבות. וואו... ברך עלינו את השנה הזאת לטובה ולברכה.

מליאה
מליאה

רק ימים ספורים יש לנו אופוזיציה ותראו את 'מבול' הידיעות היוצאות מאותה עירייה לה היו שותפים עד תמול שלשום. זיוף מסמך, דו"ח מבקר בחברה הכלכלית, תפקוד לקוח, מינהל לא תקין, ועוד.

שאלה: עד אתמול היה בסדר, פתאום זה ללא!!! כלומר מיקום כן קובע. אופוזיציה טובה לשלטון תקין, למינהל תקין, לאיכות שלטון, שירות טוב ויעל לאזרח ועוד.

יש לנו רק שבחים לומר לכם על חשיבות האופוזיציה במינהל ציבורי.

שנתיים וחצי כמעט שוכנענו שהכול בסדר, תקשורת מבקרת כמה שהיא תהיה לא הייתה נחשפת לעולם לכל מה שיצא ביומיים האחרונים.

די במקרה, ואולי ללא כוונה ואפילו עם כוונה הבנו שאין דירקטוריון שלם בחברה הכלכלית. החכ"ל מנהלת פעילות כספית כלשהיא, פרויקטים בעלות מיליונים עוברים בה, ואין דירקטוריון? או לפחות אין דירקטוריון שלם? מתי בדיוק העיר משרד הפנים את תשומת לב הממונים? ונזכיר, יו"ר הדירקטוריון היא ולא אחרת, ראש העיר הגב' עליזה בלוך. אם ידעה למה לא טיפלה? מתי ידעה? הייעוץ המשפטי בעירייה מודע לכך, למה לא טופל.

ואם דירקטוריון אין, איך בדיוק התקבלו ההחלטות בפעילות?

מבקשים להקים אנדרטה לעולי אתיופיה שנספו בדרך. רעיון רגיש ונתבטא באותה רגישות נדרשת. למה? עם כל הכבוד, ויש כבוד לעולי אתיופיה, למה בית שמש צריכה להקים אנדרטה בתוכה לזכר/לכבוד העולים שנספו בדרך? האם הקימו בעיר אנדרטה לזכר עולי מרוקו שנספו בדרך? האסון ההוא אסון לאומי, מדינת ישראל השקיעה ממון לא מעט בהקמת האנדרטה בהר הרצל. מתקיים שם טכס זיכרון שנתי. הזיכרון הוא לאומי, אינו של רשות זו או אחרת.

רק בשל העובדה שישנו חבר מועצה מטעם בני הקהילה, אז צריך להקים אנדרטה? לא ולא!!! עדיף שחבר המועצה יקדיש זמנו לעידוד ולהפרחת הפעילות בקרב בני עדתו בתחומי פעילות שונים, בחינוך, ברווחה, בתרבות. הנצחה? רעיון הקמת חדר הנצחה יש בו הרבה ומספיק בכך. אנדרטת זיכרון, מיותר לגמרי.

וזו דעתי ואפשר לחלוק עליה, לא היינו יודעים על כך אילו לא הייתה אופוזיציה. וזה חשוב לי לומר, אופוזיציה מציפה נושאים לדיון ציבורי.

ודוגמא נוספת, עתה מוצע ע"י חברי האופוזיציה לאגם את תקציבי התרבות תחת סעיף אחד. לא עוד מורשת, ולא עוד תרבות המזרח ולא המערב ולא הכורדים או עולי חבר העמים. כולם תחת תקציב אחד!! סעיף אחד שעליו ממונה אדם אחד, הממונה על התרבות.

אני מברך על כך. אם זה יתקבל זה שינו שרק בשבילו היה כדאי כל הפיצוץ הגדול הזה שיצא. רשות מקומית חייבת אופוזיציה, בודאי בערים כמו הסגנון שלנו, בה כולם חושדים בכולם,

לסיכום: בית שמש עוברת היום טראומה לא פשוטה. תפקוד לא קואליציה רחבה, היה ויהיה ברשויות רבות. ביום אחרי הטראומה, נגיע להתנהלות פוסט טראומטית ואז אסור לשכוח, יש פה ציבור שצריך לקבל שירותים. מלחמה לא טובה לשום צד.

נושאים: בית שמש, נבחרים, חברה כלכלית, עולי אתיופיה
מליאה
מליאה
מליאה
מליאה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: