בתי ספר אפקטיביים- אין אחד מבית שמש בתוך 72 הראשונים

מתוך 144 מוסדות חינוך יש רק אחד מבית שמש. ושוב לקיה, יפיע, עילוט, חצור, קרית שמונה באקה אל גרביה עקפו אותנו. ירושה כואבת גם בחינוך. ועיריית בית שמש מטייחת את המציאות.

עליזה בלוך ראש העירייה
עליזה בלוך ראש העירייה

לד"ר עליזה בלוך כממונה על החינוך יש עבודה לא מעטה ולא פשוטה בשנים הקרובות, כמו את כל המערכות האחרות שהיא קיבלה בתחתית הסולם, כך גם מערכת החינוך המקומית. מניין?

השבוע פירסם משרד החינוך את רשימת בתי הספר האפקטיביים ביותר. מה בדק ולפי מצה נקבעה הרשימה שמזכה מורים בגמול על עבודתם. בין המדדים: מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות ומידת השיפור.

הנה לכם רבותי הקוראים המימדים שמעניינים אתכם בהישגי בנכם/בנותיכם. ומה התוצאות?

אין בי"ס אחד מבית שמש, אין אחד לרפואה במדד הגבוה של משרד החינוך. יש 72 מוסדות חינוך ברשימה הארוכה במדרג הגבוה, מבית שמש אין אפילו תיכון אחד. יש מהישוב לקיה, יפיע, עילוט, באקא אל גרביה, ועוד ישובים ערביים ודרוזים, יש מחצור הגלילית, יש מיהוד, קצרין, קרית שמונה, מבית שמש אין!!!

ההישגים הלימודיים נקבעו לאור הישגי המיצ"ב בכיתות החט"ב, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית, מידת השיפור או היציבות בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.

בישגים החברתיים נמדדו שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה.

חישוב המדדים הערכיים-חברתיים נערך בהשוואה לקבוצת השווים, ובתוך כל מגזר בנפרד.

ומי ביה"ס שמציל את כבודה של בית שמש? ביה"ס התיכון האתגרי ברנקו וייס נכלה בקבוצה בדירוג השני, מתוך 72 מוסדות חינוך. הנה לכם נתון מדהים, מתוך 144 מוסדות חינוך במדינת ישראל הטוב וראוי להיכלל לפי המדדים שמשרד החינוך קובע לתשלום גמול למורים על השקעתם והישגיהם, רק אחד מבית שמש. מיהו? ברנקו וייס תאתגרי.

והיכן שאר המוסדות , אז פניני חן החרדי מופיע בקבוצה השלישית, אולפנת ישראל בקבוצה הדירוג 4 ואח"כ בחמישית כל שאר המוסדות התיכוניים וחטיבות הביניים. .

אין מה להתפאר, אין מה להלל ואין מה לברך. זהו ביזיון שמוכיח עד כמה מלאכת החינוך בעיר לא עומדת בסדר היום הציבורי באופן רציני ומעמיק.

הנה דבריה של ראש העירייה מתוך הודעת התקשורת שהוצאה בידי משרד החינוך, והיא נדחפה לשם על כורחה בידי הדוברת המוכשרת. " "אני מברכת את מורי ותלמידי בתי הספר הזוכים על היותם מובילים שינוי, מקדמים מעורבות בקהילה, חינוך לערכים, הצטיינות חברתית ולימודית ובעיקר על יכולת ההתמדה להוביל מצוינות בכל שנה מחדש. אני גאה בכם ובהישגכם". היכן ההישגים גב' בלוך היקרה. איזה שינוי הם מובילים? ואיזה מצויינות יש כאן? באמת, את הד"ר לחינוך, אם כך את מקבעת את התרשמותך למה תשאפי?

עלי לא עובדת שום הודעת תקשורת שיוצאת מלשכת ראש העיר. בניגוד להודעת התקשורת שיצאה משם, הנתונים הם בתחתית שבתחתית. לא אני קובע, אלא משרד החינוך החמור שמנסים לטשטש את העובדות האלה ולטייח. אין מה לברך יש לדרוש ולתבוע.

אני מציע לך גב' בלוך היקרה, לא להתחמק מהמציאות ולא לברוח ממנה, תלמדי אותה כפי שהיא תגבשי לעצמך בעזרת יועצייך וצוותך המהולל דרך עבודה לשפר את המיקום ברשימת הצטיינת של משרד החינוך.

הרשימה תועלה בכבוד גדול בדף הפייסבוק של קרן אור.

נושאים: חינוך, עיריית בית שמש, עליזה בלוך.
עליזה בלוך ראש העירייה
עליזה בלוך ראש העירייה
עליזה בלוך ראש העירייה
עליזה בלוך ראש העירייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
בתי ספר אפקטיביים- אין אחד מבית שמש בתוך 72 הראשונים
אריהנכתבה ביום ראשון, 25 באוגוסט 2019, 13:24

אני פשוט המום. אם עלתה בי המחשבה לחזור לעיר , אז לאור האמור בדום פנים ואופן