בואו חרדים, בואו יקירים, בית שמש מחכה לכם

אין עיר בעולם שמבקשת להתאבד כמו העיר בית שמש. עיר שרואה מצבה בכל פרמטר שהיא בתחתית כל מד וכל ברומטר, אינה דוחה במיידי תכנית מתאר להתאבדות כללית.

1 / 5 ☆ מדרגים: 1
שיווק פרוייקט
שיווק פרוייקט

השבוע קיימה וועדת המשנה לתכנון ובניה עיון- דיון בתכנית בש 3000, תכנית מתאר להגדיל את העיר עד להפיכתה לעיר, העיר השלישית בגודלה בארץ. אחרי ירושלים העיר המעורבת הכי הגדולה, תל אביב העיר החילונית הכי גדולה, תהפוך בית שמש להיות העיר החרדית הכי גדולה. לא מעורבת ולא חילונית. זו התוצאה הצפויה ממימוש תכנית בש 3000.

בית שמש תוכננה להיות עיר עד 250,000 תושבים, התכנית הזו עדיין לא הגשימה את עצמה ואנו רואים את הקשיים בהגשמתה. כדי שזה יהיה צריך להשלים ת תכנית בניית 43 אלף יח"ד המתוכננות ברחבי הרמות השונות. ברמה ה (נווה שמיר) המתוכננת עם 5860 יח"ד, שווקו פחות ממחצית הדירות ואין רוכשים. רמה ד עדיין בבנייה ובשיווק מואץ. סביר להניח שעד סוף השנה הבאה רמה ד תהיה כולה מכורה. כי אין בעיה של רוכשים, חרדים מחוסרי דיור יש ובית שמש היא הזדמנות מצוינת למימוש עצמי.

המדינה לא עומדת בקצב ההתפתחות, הסכמי הגג שנחתמו כאן לפני 8 שנים לא מוגשמים, ההגירה בעיר שלילת, עוזבי העיר הרבים בעיקר חילוניים ובאיה חרדים. נמשכת מגמת הירידה שאולה, אנחנו כבר במקום ה-22 באשכול 2. איכות החיים בירידה, תקציבי גירעון ענקי במצטבר, רמת שירות מהמוכים בארץ, ועוד ועוד.

ומעל הכל, כן מעל הכל, יש אוכלוסיה שצריך לגרד אותה בציפורניים מרחבי הארץ שמוכנה להמר ולסכן נפשה להגיע לבית שמש. אני מכוון לאותם עשרות זוגות צעירים שבאים לעיר ונמסים לשמוע את בלוך מדברת אליהם.

לעומת הבודדים האלה ממשיכים להגיע או שיגיעו לעיר אלפים חרדים. איש לא יכול למנוע מהם לבנות ביתם בבית שמש, לפחות שלא יבלבלו את המוח עם כוונה 'עיר של כולם'. כי לא תהיה כאן עיר של כולם,!!! וכל זה לעיר בסדר גודל של רבע מיליון איש. אנחנו לא שם, אנחנו בדרך לשם, אנחנו היום עם 134,000 תושבים. למה למהר ולתכנן תכנית מתאר שתשב לנו על הצוואר בעוד 10-15 שנה?

לפני כ-8 שנים חתמה המדינה על הסכם גג לבניית 17 אלף דירות בהיקף של יותר מ-3 מיליארד שקל בשכונות רמת שמש ד' ו-ה' שבעיר בית שמש. במסגרת ההסכם יוקצו כ-530 דונם לטובת שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות. בנוסף יועברו תקציבים לפיתוח התשתיות, שיפור התחבורה הציבורית וכן הקמת פארקים עירוניים.

דירות בנתה המדינה, ותבנה עוד. 530 דונם הוקצו לתעסוקה, מסחר, ומלונאות. 8 שנים בשטח תראו בתים מפוארים, דירות רבות עומדות עלתילן. כמה מפעלים נפתחו שם? כמה בתי מספר כבר פועלים? כמה בתי מלון מצפים לתיירים?

לפני 8 שנים, וזה לא יהיה גם בעוד חמש או 10 שנים. לא כי אני נביא, כי פשוט ין בכל המתחמים האלה דורשי עבודה ברמה הזו. אז תעסוקה לא תהיה, ובתי מלון? אה, כן בתי מנוחה ליולדות- אפשר לבנות על זה בית מלון?

נווה שמיר, הרבה כותבים, מדברים, נפגשים, מנסים להחיות את השכונה הזו כפרויקט עבור הציבור הכללי, או הדתי לאומי. בשכונה הזו בסופו של יום ייבנו 5600 יח"ד. הרבה? תלוי מי שואל ובאיזה עניין הוא שואל. אם הוא שואל לפתרון איזון דמוגרפי, כדי שבית שמש תיראה עיר של כולם כמו עיר העתיד המתוכננת, אזי זה מעט, אולי טיפה בים סוער. אבל עדיין לפחות מנסים ומשתדלים לבנות גם בהדגשה על המילה גם עבור הציבור הכלי.

כבר עתה ברור שלא כל 5860 יח"ד שייבנו בשכונת נווה שמיר תהיינה מאוכלסות בציבור כללי או דתי לאומי, חלקם, יהיו חרדים. חרדים לייט, חרדים שקופים, חרדים נאורים, חרדים משתנים, חרדים חפצי שכנות עם דת"לים או חילוניים, חרדים מתקרבים לאורח חילוני, אחרת לא היו באים לשכונה חילונית. באמת, אין שום היגיון ברכישת דירה בשכונה שכל מאפייניה חילוניים, קאנטרי, מוסדות חינוך, היעדר מקוואות ואו בתי תפילה בשפע עבור הציבור החרדי. ועוד מהסממנים הבולים לאורח חיים חרדי.

וזה לא שאין לחרדים אופציה אחרת, יש להם אלטרנטיבות מעולות אפילו, מותאמות לציבור החרדי. רק בשבילם, רק עבורם, רק לחרדים, לקהילה חרדית איכותית עם כל מה שהיא צריכה. היכן? יש פרויקטים בניה כאלה בשפע בתחומי שכונה רמה ד. 8600 יח"ד ייבנו שם. לא מספיק? אל דאגה עליזה בלוך כבר מכינה להם את ההפתעה של החיים עוד שכונות חרדיות בשפע.

למשל, פרוייקט שערי בית שמש. ההזדמנות שלכם לבית, בונים בשבילכם קהילה, קהילה חרדית איכותית בלב הארץ. איכות חיים בין טבע לעיר. עם מפרט עשיר המותאם לציבור החרדי. זוהי ההזדמנות שלכם, של הציבור החרדי לבית.

הנה למי שמפקפק או שואל עצמו לאן הולכת העיר בית שמש בשנים הבאות. טוב או רע, שכל אחד יחליט לעצמו.

נושאים: בש 3000, נווה שמיר, עיר החרדית
שיווק פרוייקט
שיווק פרוייקט
שיווק פרוייקט
שיווק פרוייקט
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:11 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
בואו חרדים, בואו יקירים, בית שמש מחכה לכם
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 25 במאי 2020, 01:11

את המציאות לא בטוח שתשנה. חבל מאוד שאתה מתמקד בשלילי. יש המון דברים חיוביים בעיר וצריך להסתכל על הכוס המלאה. אני לא חרדי ואני חושב שחרדים זה לא דבר רע בכלל (רק הקיצוניים הם הרעה החולה אבל בכל מגזר יש כאלה לצערנו)

בואו חרדים, בואו יקירים, בית שמש מחכה לכם
משהנכתבה ביום ראשון, 24 במאי 2020, 03:54

איך הליכוד נתן את משרד השיכון לליצמן? חיסל כל סיכוי לעיר חצי נורמלית.

בואו חרדים, בואו יקירים, בית שמש מחכה לכם
מוטי
(1 / 5)

נכתבה ביום שישי, 22 במאי 2020, 10:17

אני מתנגד באופן כללי שחרדים קיצונים יגיעו לנווה שמיר