סגר בבני ברק, מה עם שכונות צפופות דומות בבית שמש

הממשלה דנה ברגעים אלה בתקנות חירום משלימות לצמצם את חופש התנועה לשכונות מסויימות בערים נגועות בנגיף. האם שכונות בבית שמש תהיינה חלק מתכנית מערך החירום החדש? נחכה ונראה.

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
חפציבה, שכונה צפופה
חפציבה, שכונה צפופה

באלו שכונות באלו יישובים מלבד העיר בני ברק יותקנו תקנות חירום מחמירות. בעניין זה התכנסה הממשלה לדון בשעות האלה ובקרוב ממש נדע מה וכיצד החליטו. במכלול הערים הועלו שמות הערים, בני ברק, ירושלים, אלעד, ובית שמש , ערים בעלי פוטנציאל הדבקה המוני המסכן את החברה המקומית ועלול לפגוע בה באורח קיצוני.

על השר לביטחון פנים גלעד ארדן הוחלט להביא תקנות לישיבת הממשלה המתקיימת. השר ארדן הציע לקדם באופן מיידי צעדים נוספים למניעת התפשטות המחלה, אשר יאפשרו להגביל את תנועת הציבור, אף מעבר להגבלות הכלליות כפי שנקבעו בתקש"ח הגבלת פעילות. זאת, באזורים מסוימים שהכריזה עליהם הממשלה כ"אזורים מוגבלים" אשר יש הכרח בהגבלת הכניסה אליהם והיציאה מהם, לצורך שמירה על בריאות הציבור, משיקולים שונים, לרבות בשל שיעור תחלואה גבוה משמעותית משיעור התחלואה הכללי באוכלוסייה; צפיפות האוכלוסייה בהם; הימצאותו של צבר תחלואה מובהק בהם לפי ניטור המרכז הלאומי לבקרת מחלות ועוד.

נדגיש אין בידי העירייה מיפוי מדוייק של החולים בעיר, מה שיש בידה זהו מספך תפוצה הכולל נתונים עדכניים לפי הבדיקות שנעשו כמו לכל עיר אחרת בישראל. העדכון האחרון מהבוקר ובו הבשורה על המצאות 105 חולי קורונה ו-1281 מבודדים.

הנתונים המצטברים מציגים תמונת מצב קשה מאוד , לדעתו של פרופ' ברבש, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר והיום יושב בפורום במשרד הבריאות, המצב בבית שמש מבהיל ומדאיג.

האם תקנות החירום הנוספות יוחלו גם על בית שמש? הדבר תלוי בהמשך התקדמות התפשטותה של המחלה באותן שכונות.

השר ארדן מזהיר: " קיים חשש ממשי שאם לא יינקטו על ידי מדינת ישראל צעדים משמעותיים למניעת התפשטות המחלה, ובאופן מידי, המחלה עלולה לגרום לשיעורי תחלואה גבוהים, לקריסה של מערכת הבריאות בישראל ולעליה במספר הנפטרים."

לדעתו נדרש לקדם באופן מיידי צעדים נוספים למניעת התפשטות המחלה, אשר יאפשרו להגביל את תנועת הציבור, אף מעבר להגבלות הכלליות באזורים מסוימים שהכריזה עליהם הממשלה כ"אזורים מוגבלים" אשר יש הכרח בהגבלת הכניסה אליהם והיציאה מהם, לצורך שמירה על בריאות הציבור, משיקולים שונים, לרבות בשל שיעור תחלואה גבוה משמעותית משיעור התחלואה הכללי באוכלוסייה; צפיפות האוכלוסייה בהם; הימצאותו של צבר תחלואה מובהק בהם לפי ניטור המרכז הלאומי לבקרת מחלות ועוד.

במסגרת זו, מוצע לקבוע כי במקרים בהם התפשטה מחלת הקורונה בהיקף נרחב באזור מסוים בישראל, ושוכנעה הממשלה יש הכרח בהגבלת הכניסה אליו והיציאה ממנו כדי למנוע את התפשטות המחלה מחוץ לאזור כאמור, הממשלה תהיה רשאית להכריז על אזור זה כאזור מוגבל, ובלבד שבתקופת תוקפה של ההכרזה תתקיים אספקה נאותה של מצרכים ושירותים חיוניים בתוך האזור. עוד מוצע לקבוע, כי הממשלה תודיע על הכרזה כאמור מיד לראשי הרשוי ות המקומיות שבאזור המוגבל, וכן לוועדה המיוחדת בעניין התמודדות עם נגיף הקורונה של הכנסת

עוד מוצע לקבוע, כי לא יצא אדם המתגורר דרך קבע מאזור עליו הכריזה הממשלה כאזור מוגבל, אלא למטרות המפורטות בתקנות, ובכללן- קבלת טיפול רפואי חיוני שלא ניתן לקבלו באזור המוגבל; הליך משפטי שמחייב נוכחותו של אותו אדם; שוטר, חייל או איש צוות רפואי היוצא במסגרת תפקידו; הלוויה של קרוב משפח ה מדרגה ראשונה; העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד אל ההורה המתגורר מחוץ לאזור שאינו האזור המוגבל, כמפורט בתקנות; וכן צורך חיוני אחר באישור רשות החירום הלאומית, לפי נוהל שפורסם לציבור. זאת, על מנת לתת מענה לצרכים חיוניים אחרים העשויים להתעורר בשטח.

כל התקנות הנוספות יהא תוקפן עד ל-7 ימים מיום תחולתן.

כאמור בני ברק תהיה כנראה העיר הראשונה. ומה עם בית שמש, נמשיך לצפות שזה יקרה ורק אז חלילה נתוני המחלה ימשיכו לעלות כפי שהיה מיום אתמול להיום.

נושאים: קורונה בבית שמש, תקנות חירום, בני ברק
חפציבה, שכונה צפופה
חפציבה, שכונה צפופה
חפציבה, שכונה צפופה
חפציבה, שכונה צפופה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
סגר בבני ברק, מה עם שכונות צפופות דומות בבית שמש
משהב
(5 / 5)

נכתבה ביום חמישי, 02 באפריל 2020, 17:48

הגיע הזמן