נתוני ההתחסנות בעיר ממשיכים להיות נמוכים

30,837 מתוך אוכלוסייה של 80 אלף תושבים (הילדים לא נכללים עדיין) או 'רק' 23.32% מכלל בעלי האפשרות התחסנו במנה ראשונה. הרבנים אלבז, מאזוז ולאו וגם ראש העיר וממונה היקל"ר קוראים להתחסן. חלק מהציבור נותר ספון בבית. התחלואה לא תרד ואנחנו עדיין בציון רמזור 6.5

בלוך עם בוקובזה לפני כשבועיים
בלוך עם בוקובזה לפני כשבועיים

בבית שמש התחסנו עד כה 23.32% מנה ראשונה, ואילו בני ברק התחסנו פחות מאשר אצלנו רק 22.23%, מנת חיסון שניה פחות מזה ובהרבה, רק 15.65% הכל כמובן על פי נתוני משרד הבריאות להיום בבוקר.

שמנו לב כי באחרונה העירייה אפילו לא מעדכנת בנתוני הקורונה, מי שמבקש ללמוד על מצב התחלואה מוזמן להיכנס לאתר הרשמי של משרד הבריאות, זה קרס במוצ"ש ושב לפעילות רק אתמול לעת ערב.

אז מה קורה עם החיסונים? למה אנשי בית שמש לא מתחסנים? על פי הערכה, מתוך 70-80 אלף ברי חיסון התחסנו, לפי מידע שמוסר לנו דובר עיריית בית שמש מר רועי לחמנוביץ, אחרי מנת חיסון ראשונה יש בעיר 30,837 ואחרי מנת חיסון מנה שניה יש 20,683. עדיין מספר נמוך. ברור שכדי לחזור לשגרה מלאה, מתוכננת, כולל מערכת לימודים סדירה בכל מערכת החינוך, חייבים לצאת להתחסן.

ברור כי הנתונים הללו לא בטוח שהם הכי מדוייקים, גם אם כן וגם אם לא, לא כל מי שיכול לקבל חיסון עשה זאת.

ראש עיריית בית שמש ויקל"ר אל"מ רונן בוקובזה יצאו בקריאה לחיסונים. יתירה מזו העירייה הפעילה מוקד שהזמין אנשים לפנות אליו במידה ואין לו יכולת להגיע למקום החיסון. העירייה השתדלה ובכל זאת כמות המתחסנים מועטה יחסית. עד עכשיו חוסנו מעט מעל 20 אלף . מה עם היתר?

ברשתות ממליצים מאוד ללכת להתחסן, אין היום גורם משפיע בציבור החרדי שאינו תומך בחיסונים. האסונות שפקדו את הקהילה החרדית ברחבי הארץ, האסונות קורעי החלב לא מותירים עוד ספק, חייבים ללכת להתחסן.

הרבנים קוראים לציבור ללכת להתחסן, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז: "מי שלא מתחסן הוא מזיק ברשות הרבים. דיברתי עם הרב פירר והוא אמר לי שיתחסנו כולם כולל ילדים ונשים בהיריון. אנחנו לא חיים מסיפורים הזויים, אני מורה לכולם ללכת ולהתחסן".

הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים, יצא נגד מתנגדי החיסונים: "מי שאומר לחברו אל תעשה חיסון - ואחר כך חברו חולה וסובל יסורים, הרי זה מתחייב בנפשו של חברו".

פסק הלכה שהוציא ‏הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו: "מי שמסרב להתחסן, מותר למנוע את כניסתו לבית הכנסת".

ואם קריאות הרבנים אינם משכנעים, קראו מה אומר גיסה של הצעירה שנפטרה מהקורונה בשבוע ה-30 להריונה: "אני מהראשונים שפתחו קבוצות של מתנגדי חיסונים, אבל כשזה מגיע לחצר שלך אתה מבין שצריך לחשוב אחרת" הגיס סגר את קבוצות ברשת.

ועדיין אחר כל זה, עדיין יש אצלנו בעיר רבים, רבים מדי שאינם ממהרים להתחסן.

ברחבי הארץ יש יוזמות לא מעטות לקדם מערכת חיסונים בכל מיני אמצעים, החל מחלוקת כרטיסי מופע לאירועי תרבות, ועד לחלוקת מנות צ'ולנט או המבורגר. בבית שמש היתה יוזמה לחלוקת דיסקי מוסיקה, זה סייע אולי בכמה מצטרפים למחוסנים.

חלילה שלא תגיעו לשם, להיות חולי קורונה או מאן דהוא מקרובי משפחתכם יחלה, חישבו לרגע על העובדה שאחרים, שכנים, בעלי עסקים, זוגות שרוצים לבנות בית, סטודנטים, או אפילו תלמידים רוצים לשוב לשגרת חייהם ובגלל זה שאינו מתחסן מתעכב להם היום שלהם.

נושאים: קורונה, בית שמש, חיסונים, רועי לחמנוביץ
בלוך עם בוקובזה לפני כשבועיים
בלוך עם בוקובזה לפני כשבועיים
בלוך עם בוקובזה לפני כשבועיים
בלוך עם בוקובזה לפני כשבועיים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
נתוני ההתחסנות בעיר ממשיכים להיות נמוכים
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 22 בפברואר 2021, 13:11

תצרף גם את החולים שהיו בעיר עוד 30,000