משרד הבריאות: נתגלו נגיפי פוליו בדיגום ראשוני של הביוב בבית שמש

המשרד נוקט בעוד פעולות להגן על האוכלוסיות המועדות, תינוקות שטרם חוסנו וקשישים שהנוגדנים אצלם נחלשו במהלך השנים. מומלץ להיות בקשר עם המרפאות לאם ולילד

נגיף הפוליו משרד הבריאות
נגיף הפוליו משרד הבריאות

משרד הבריאות הודיע אחר הצהריים, היום, כי ממצאים ראשוניים של פוליו בשפכים נתגלו בדיגום הביוב בבית שמש, מודיעין עלית וטבריה. במשרד הבריאות מבצעים כעת בדיקות נוספות לאישוש הממצאים הראשוניים.

ההתפרצות המסיבית האחרונה של מגפת פוליו בישראל נרשמה בשנת 2013, באזור הדרום. הנגיף מדבק במגע עם רוק או הפרשות צואה. לרוב אינו מסוכן. בכ-10% מהמקרים גורם לתסמינים כמו חום גבוה, כאבי ראש וחולשת שרירים. ב1% מהמקרים חודר הנגיף למערכת העצבים וגורם לשיתוק, לרוב ברגליים ועלול לגרום למוות.

בעקבות התחדשות המגיפה, תחילה בירושלים ועכשיו גם ברחבי הארץ, יצאו במשרד הבריאות למבצע חיסונים נרחב נגד נגיף הפוליו שגורם לשיתוק ילדים, ובמשרד מדווחים על היענות גבוהה בציבור. בשבועות האחרונים התחסנו 11,785 ילדים בירושלים וסביבתה.

בנוסף, במשרד הבריאות קוראים להורים ברחבי המדינה לוודא כי ילדיהם מחוסנים לפי שגרת החיסונים של משרד הבריאות ולחסן בהקדם את הילדים שטרם חוסנו: "החיסון כנגד נגיף פוליו הוא האמצעי היעיל והבטוח ביותר למניעת ההדבקה בנגיף ולהגנה מפני המחלה".

משרד הבריאות נוקט עתה בפעילות הסברתית באיזור כמו פניה יזומה לילדים שלא חוסנו במחוז ירושלים והזמנה למשפחות להתחס, הרחבת זמינות התורים להשלמת חיסונים בטיפות חלב במחוז ירושלים. הקדמת התזמון של שני החיסונים הראשונים לפעוטות בכדי להביא אותם למצב מוגן מהר יותר., באופן כללי מומלץ לאמהות ואבות להיות בקשר עם המרפאות להתפחות הילד

נושאים: משרד הבריאות, נגיף הפוליו, בית שמש
נגיף הפוליו משרד הבריאות
נגיף הפוליו משרד הבריאות
נגיף הפוליו משרד הבריאות
נגיף הפוליו משרד הבריאות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: