כמעט בכל שעה מת אדם בישראל מעישון

24 אנשים ביום, כמעט 300 איש ואישה בשנה!!! זה המספר שצריך לזעזע. היום הבין-לאומי ללא עישון: כל מה שחשוב לדעת על סכנות העישון בישראל

יום ללא עישון
יום ללא עישון

לרגל היום הבין-לאומי ללא עישון, האגודה למלחמה בסרטן מגישה נתונים חדשים ומחקרים מדעיים. באגודה מדגישים כי כמעט בכל שעה מת אדם בישראל כתוצאה ממחלות שנגרמות מעישון אקטיבי או פסיבי. עישון גורם לסרטן, מחלות לב, שבץ מוחי, סוכרת ומחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), הכוללת אמפיזמה וברונכיטיס כרונית. עישון גם מגביר את הסיכון למחלות עיניים, לבעיות במערכת החיסון ולדלקת מפרקים שגרונית. עישון הוא גם גורם ידוע לאימפוטנציה אצל גברים ולבעיות פוריות אצל נשים.

העישון אחראי לכ-20% מכלל מקרי המוות מסרטן, ומדי שנה מתים בישראל כ-8,000 בני אדם מעישון. בעולם, עישון גורם ליותר מ-7 מיליון מקרי מוות בשנה, ואם דפוס העישון בכל רחבי העולם לא ישתנה, יותר מ-8 מיליון אנשים בשנה ימותו ממחלות הקשורות לשימוש בטבק עד 2030. על פי תחזית האגודה למלחמה בסרטן, סביר מאוד שגם בישראל ימותו כ-9,000 איש מדי שנה עד שנת 2030 אם המגפה לא תיעצר באמצעות הסברה, גמילה, מיסוי וחקיקה.

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור המעשנים בישראל עומד על כ-20%: שיעור העישון בקרב גברים עומד על כ-25.6% והוא גבוה מהממוצע במדינות האיחוד האירופי העומד על 22.5%, ושיעור העישון בקרב נשים עומד על כ-14.8% וגם הוא גבוה מהממוצע במדינות האיחוד האירופי העומד על 13.9%.

משה בר-חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, הסביר כי: "עם כל הידע המדעי המצטבר על העישון, היינו מצפים ליישום תוכנית לאומית מתוקצבת למניעת עישון בישראל ולירידה בשיעורי העישון. אך לצערנו חברות הטבק והעישון לא שוקטות על השמרים. ההרגל הממית הזה עדיין גורם לתלות פיזית ונפשית וכמעט בכל שעה מת אדם בישראל מנזקי העישון. לצד אלו, אנחנו מודאגים מאוד ממגפת סיגריות אלקטרוניות בקרב בני נוער, מוצר עישון מסוכן וממכר, שהוא שער כניסה לעולם העישון. חייבים לפעול בנחישות למיגור התופעה – איסור מיידי של מכירת סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות ומוצרי עישון בטעמים".

לקראת היום הבין-לאומי ללא עישון המצוין בישראל ובעולם ב-31 במאי, עורכת האגודה למלחמה בסרטן מגוון פעילויות הסברה, עולה בקמפיינים בנושא סיגריות אלקטרוניות ברשתות החברתיות ומשתתפת ביום ישיבות מיוחד בכנסת בראשות ח"כ אושר שקלים. במהלך כל השנה מפעילה האגודה מערך הסברה של מדריכים וסטודנטים לרפואה בבתי הספר בשיתוף משרד החינוך בנושא נזקי העישון. יודגש כי במקביל מסייעת האגודה למלחמה בסרטן למשרד הבריאות, יחד עם ארגונים נוספים, להוביל תוכנית לאומית למאבק בתופעת השימוש בסיגריות אלקטרוניות בקרב בני נוער.

נושאים: עישון, סיגריות, בריאות
יום ללא עישון
יום ללא עישון
יום ללא עישון
יום ללא עישון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: