בית שמש מקום ראשון (מפוקפק) בטבלת תמותת תינוקות בשנתם הראשונה

4 תינוקות לאלף לידות!!! בדיקת המגמות בתמותת התינוקות מאפשרת מעקב אחר טיב הטיפול הרפואי באם בתקופת ההיריון, בריאות האם ורמת הטיפול ביילוד ובתינוק בשנתו הראשונה. למדד זה חשיבות רבה בזיהוי קבוצות אוכלוסייה בסיכון

מקור: למ"ס
מקור: למ"ס

בית שמש מוכרת ומפורסמת הרבה בזכות הלידות הרבות בה ברוך ה. יחד עם זאת שימו לב לנתון המצמרר ולא מעורר כבוד בכלל שחושפת למ"ס במסגרת מדדי איכות חיים, קיימות וחוסן לאומי בתחומים של איכות התעסוקה; ביטחון אישי; בריאות.

המדד מציג את מספר התינוקות שנולדו חיים ונפטרו טרם הגיעם לגיל שנה מתוך כלל לידות החי. בערים הגדולות בישראל, השיעור הגבוה ביותר של תמותת תינוקות היה בבית שמש 4.0 ל- 1,000 לידות חי) והשיעור הנמוך ביותר – ברמת גן 0.7. זהו גם המספר לפי ה-oecd

מדד שיעור תמותת התינוקות מקובל ביותר להשוואה של רמת שירותי הבריאות ורמת החיים בין המדינות השונות, וכן באותה מדינה לאורך זמן. בדיקת המגמות בתמותת התינוקות מאפשרת מעקב אחר טיב הטיפול הרפואי באם בתקופת ההיריון, בריאות האם ורמת הטיפול ביילוד ובתינוק בשנתו הראשונה. למדד זה חשיבות רבה בזיהוי קבוצות אוכלוסייה בסיכון, ואפשר ללמוד ממנו על תנאי הסביבה והחברה המשפיעים על בריאות האם והיילוד.

המגמה הרצויה למדד היא ירידה בשיעור תמותת התינוקות.

בשנת 2022 שיעור תמותת התינוקות ל1,000- לידות חי היה 2.8 ללא שינוי משנת 2021. מספר התינוקות שנפטרו בשנת 2022 עמד על 505 מקרים. ואם בבית שמש היו כ-4500 לידות (בלי עין הרע), היו בעיר- כ-18 מקרי תמותת תינוקות!!! כואב ואכזרי.

בהשוואה בין-לאומית של שיעור תמותת תינוקות ב-2021, ישראל במקום ה15- מ-38 מדינות ה-OECD המציגות את המדד. שיעור תמותת התינוקות בישראל 2.8 נמוך מהממוצע במדינות ה-OECD) 4.0).

נושאים: למס, תמותת תינוקות, בית שמש, בריאות
מקור: למ"ס
מקור: למ"ס
מקור: למ"ס
מקור: למ"ס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: