תערוכת רישום מפרי ידיה של איריס אדרי ז"ל

אחרי לכתה עכשיו אפשר לספר, איריס אדרי ז"ל שנאבקה בסרטן ולא יכלה לו, ניחנה בכישרון גדול לאמנות ולציור. חלק מיצירותיה מוצגים במבואת הכניסה לעיריית בית שמש. לכו לראות ולהביע כבוד...

רישום בשחור לבן
רישום בשחור לבן

מבואת הכניסה לעיריית בית שמש הפכה למעין מוזיאון תצוגה לתערוכות יצירות פרטיות ולעיתים אישיות, אמנים בני המקום מוצאים במקום הזדמנות להעלות יצירותיהם לפני הרבים, ולהוציא לאור מהמרתף, מהבוידם, ואולי מקירות הבתים את פרי ידיהם לביקורת ולידיעת הרבים. הזדמנות מצויינת לבחון כישרון.

בסוף השבוע האחרון הוצגה עוד תערוכה במבואה, כחלק מיוזמה להצגת אומנות עירונית, חידוש מרענן בחייה של העיר בית שמש, והזדמנות נאותה לאמניה לחשוף מה שנסתר מעיני מכרים ומויקירים. הפעם מוצגים ציוריה של איריס שרה אדרי, בת בית שמש למשפחה ברוכה ומוכרת מראשוניה של העיר. איריס נפטרה בדמי ימיה, בכאב גדול למשפחתה ולכל מי הכיר ת המשפחה המפוארת. איריס ז"ל ציירה את כל ציוריה בימים בהם התמודדה עם מחלתה חשוכת המרפא, תוך התעלמות מוחלטת מהמחלה ומכל סבלה. איריס הביעה ברישום ש/ל כמה וכמה מאוצרות שנראו דרך עיניה.

אמה שתיבדל לחיים טובים וארוכים, חוותה איתה את ימי הסבל הנוראים, החליטה לעשות מה שאיריס לא זכתה בחייה. היא מסגרה את הציורים ולהציגם לפני הציבור על מנת להנציח את האומנות שבתה אהבה כל כך.

בטקס מרגש מאוד, (גם דמעות היו שם) הוצגו הציורים שימשיכו לעמוד במקום במשך שבוע ימים. את הטקס הנחה יהודה גובני בנוכחות ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, מנכ"ל העירייה איתמר ברטוב, יהודה גור אריה ובני משפחה ומוקירי זכרה.

המורה של איריס ז"ל, יהודה גור אריה, מי שהיה לפנים סגן ראש העיר וממונה על המחלקה לתרבות תורנית ואח"כ שימש כדובר העירייה דיבר בשבחה של תלמידתו לשעבר, הדגיש טוב ליבה ואת הכישרון שניחנה בו. יהודה סיפר כיצד היא נחרטה בזיכרונו והיוותה בעיניו השראה מגיל צעיר.

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך: "רחל יקרה, יצרת לך "שבט" מופלא. ילדים ונכדים שקיבלו את הערכים החשובים שנטעת גם באיריס. כל באי בניין עיריית בית שמש מוזמנים להגיע ולפקוד את התערוכה, להגיע ולראות את האומנות של איריס חיה ונושמת. אנו נזכור אותה תמיד".

בת עמי בלסן מנהלת המחלקה לצמצום פערים בחינוך ואוצרת התערוכה: "לפני תערוכה אני אוהבת להגיע לבית של האמנים כדי לספוג את הסביבה שבה נוצרו היצירות. בתוכי נולדה הבנה עמוקה נוספת על מי הייתה שרה- מלאת תקווה, מכירה טובה, תאוות חיים. היום אנו זוכים להתעטף במעט מן האור ששרה השאירה אחריה. תודה על הזכות להחיות זכר מבורך".

נושאים: בית שמש, איריס אדרי, אמנות, משפ אדרי
רישום בשחור לבן
רישום בשחור לבן
רישום בשחור לבן
רישום בשחור לבן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: