עלות הפקת מחזמר ילדי המעברה רבע מיליון ש"ח

יוזם המחזה משה שיטרית: "הוכחנו קבל עם ועולם שיש לנו כישרונות בתחום העשייה בתיאטרון. חובת ההמשכיות תלויה הרבה בגורמים המוכנים לממן פעילות כזו, אנחנו לא נרפה ונמשיך להתעקש לקבל מימון מיוחד להמשכיות".

משתתפי המחזה ילדי המעברה
משתתפי המחזה ילדי המעברה

לעיני היכל מלא, עלו ובאו אמול כל עורכי, כותבי, מביימי שחקני וזמרי המחזמר 'ילדי המעברה'. הפעם מאכלסי האולם לא היו הורים או סבתות וסבים אחים ואחיות, הפעם היו אורחים, מכובדים, אנשי ציבור וגם מנהלי אגפים במשרד התרבות. את אלה הזמין יוזם ההצגה סגן ראש העיר משה שיטרית הממונה על רשת המתנסים ותרבות בעיר.

"בלי שיטרית, המחזה הזה לא היה יוצא לפועל" אומר לנו גורם מקורב להרצת המחזה. "הוא עמד על כך שהמחזה ייכתב, שהמחזה יבוצע, שהמחזה יהפוך למה שהוא עכשיו, הצלחה אדירה בכל מימד שתבחנו אותו. גם כאשר ביטלו את התקציב המאושר להרצת המחזה ניהל קרב עיקש בעירייה ומסביבה כדי לגייס את הכסף לקיומו". והמקור שלנו מצהיר על סכום של כרבע מיליון ש"ח.

רבע מיליון ש"ח לתוצאה, נראה מעט מדי? המקורב לשיטרית מסביר: "כולם נדבקו בחזון הזה, מנהל האירועים בעירייה איציק קניזו, מנהל רשת המתנסים, עובר מנהלי הלהקות הייצוגיות המוכשרות שלנו. הרבה ויתרו על שכר הולם מול שעות עבודה בלתי נגמרות. אנשים עבדו מכל הלב ועם כל הדם"!!!

שיטרית, פנה למפעל הפיס וגייס משם סכום פעוט של 50 אלף ₪. זה לא הספיק לתכניות, הוא חייב את רשת המתנסים להשתתף במימון וכך נולד עוד סכום. פנה למשרד התרבות וגם זה נכון להשתתף רק בסכום קטן. שיטרית לא נשבר, ראה בכך כותרת חשובה ברזומה העשייה שלו לאורך השנים האחרונות בקידום התרבות בעיר. עיריית בית שמש השלימה מתקציבה עוד סכום וכך הגיעו לסכום של רבע מיליון ₪. כמובן הכל בהערכה בלבד.

מה שראיתם, אם ראיתם, ואם לא, אז פספסתם, הרעיון הזה התגלגל במשרדיו של שיטרית כשנה שלמה!!! אתמול הוא קצר את הפירות לעשייה החשובה של כל הצוות שהועמד לטובת המחזה. במשרד החינוך שוקלים לאמץ את המחזה כשיעור חינוך שיעלה על בימות היכלות תרבות ברחבי הארץ. גם מפעל הפיס הבין את החשיבות של מחזה כזה, שבא מתוך לב עיירות הפיתוח, וכנראה בהמשך הדרך יימצא המימון להרצת המחזה.

מה לעתיד? "תודה לאל ולצוות שהצלחנו להגשים חזון ולהוכיח קבל עם ועולם שיש לנו כישרונות בתחום העשייה בתיאטרון. חובת ההמשכיות תלויה הרבה בגורמים המוכנים לממן פעילות כזו. נדידה ברחבי הארץ מחייבת היערכות ושדרוג התוכן. בלי השתתפות ומימון לאומי הפרוייקט הזה יכול לגווע חלילה. כן יש הערות והארות ואנו מתכוונים אכן לשפר ולהוסיף ובעיקר להתחשב בגיל המשתתפים שרובם תלמידי מוסדות חינוך. אומר שיטרית שעמד בקרבת דלתות היציאה מהאולם ושמע מחמאות תודות וגם הצעות מכל היוצאים. בין השאר הוצע לו לתרגם את ההצלחה של הכישרון הענק המצוי בעיר לפעילות עשירה ורחבה יותר לכל הגילאים בתחום התיאטרון.

נושאים: בית שמש, משה שיטרית, מפעל הפיס, משרד החינוך
משתתפי המחזה ילדי המעברה
משתתפי המחזה ילדי המעברה
משתתפי המחזה ילדי המעברה
משתתפי המחזה ילדי המעברה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: