מתנהל מו"מ להרחבת הקואליציה בצירוף הליכוד והבית שלנו

גרינברג עושה הרושם רוצה כיסוי חילוני לפוך שלו. עם הפוך שיש לו היום חם לו, אבל הוא רוצה שגם ייראה יפה. שהכיסוי לפחות יהיה כזה מעניין, מושך, אולי אפילו בצבעים רוגעים.

לא רוצה להיות תלוי באף שותף
לא רוצה להיות תלוי באף שותף

שמואל גרינברג ניצח, מועמד דגל התורה ניצח את הבחירות המקומיות בבית שמש ברוב ברור. 58% מול 42 של עליזה בלוך. מגיע לו, לראש העיר החדש ברכה והצלחה. הצלחתו היא הצלחת העיר למען כל תושביה.

ליד גרינברג פעלו עוד ש"ס, שלומי אמונים, אגודת ישראל, דרך, חמש מפלגות שהתאחדו כדי לנצח את עליזה בלוך ותומכיה מהמחנה הציוני. חלוקת המנדטים היתה יותר ברורה אפילו, שם מונים לכל מפלגה את כוחה בציבור, כך יצא שדגל, מפלגתו של ראש העיר הבא עם 5 מנדטים. המפלגה השנייה ש"ס עם 4 מנדטים, שלומי אמונים ואגודת ישראל (גור) עם 3 מנדטים, דרך- המפלגה הליטאית החדשה 2 מנדטים- ביחד 17 מנדטים. רוב ברור, רוב שולט, רוב מוחץ, אנחנו אפילו כתבנו רוב דורס.

מנגד עומדות 4 מפלגות, עיר מאוחדת עם 3 מנדטים, הליכוד עם 3, הבית שלנו והציונות הדתית 1 מנדט אחד לכל אחת. בסה"כ 8 מנדטים.

כאשר עבר את הסיבוב הראשון בהצלחה והגיע לסבב ב' , כיוונו פטרוניו, מרבנים ועד חברי הכנסת החרדים לעשות הכל לאחדות השורות במחנה החרדי. במהלך הימים המעטים בין סבב א לסבב ב' גרינברג חילק כמעט את הכל, יש אומרים אפילו ללא ביקורת, לשותפיו החדשים. "רק בואו". ואלו נענו לחיזוריו, אגודת ישראל ראשונה לחתום קיבלה סגן שני, ש"ס לבסוף הכריעה לחתום וזכתה בסגן השלישי, סגן ומ"מ. כבוד.

גרינברג יצא בהצהרה עוד לפני שצירף אליו את ש"ס ואת אגודות ישראל על כוונתו להביא אליו, לתוך הקואליציה שלו גם את המחנה הכללי, המחנה הציוני. שמוליק גרינברג הבטיח בקולו: "לפני ש"ס ולפני גור, אני אקים קואליציה קודם כל עם המפלגות החילוניות וציבור הדתי לאומי". לא עמד בכך, הביא תחילה את שס ואת גור, עכשיו משהביא אותם מה טעם כבר יש במפלגות החילוניות? מה אלה כבר יוסיפו לו? רוב יש לו. רוב מוחץ, רוב דורס.

כנראה שיש טעם, אחרת לא היה מנסה להיפגש, ולא נראה שעשה זאת כדי למצוא חן בעיני מישהו. הרוב אצלו.

שאלנו מה הציע לכם? אז יש מי שהשיב ויש מי שבכלל נמנע מלדבר, כאילו כפאו שד. כאילו מתבייש בעצמו. מי שמדבר אומר שכלום, לא הוצע דבר. אז בשביל מה באים למפגש כזה? גרינברג עושה הרושם רוצה כיסוי חילוני לפוך שלו. עם הפוך שיש לו היום חם לו, אבל הוא רוצה שגם ייראה יפה. שהכיסוי לפחות יהיה כזה מעניין, מושך, אולי אפילו בצבעים רוגעים.

הכיסוי אותו רוצה גרינברג קוראים לו 'מפלגת הליכוד'. המפלגה בדיפרסיה, בדיכי, מאז חושבה חלוקת המנדטים ולליכוד ניתנו שלושה בלבד. עבור גרינברג, הליכוד זה מותג, ולא משנה מה כבר נותר ממנו בבית שמש, עדיין הם בממשלה. עדיין משרתים באותם ממשלה. וגם יש הכרת הטוב למפלגה שהביאה בדרך עקיפה לניצחון. תארו לכם רק שהליכוד לא היתה מנהלת ברוגז עם בלוך בסבב א' מי היה היום ראש העיר. אז גם מהטעם הזה רוצים לצ'פר את הנהגת הליכוד המקומי.

איך מצ'פרים? והרי כל הסגנים כבר חתומים וסגורים עם המפלגות. כאן מתגייס השושבין אריה דרעי, שמשכנע את איציק אלמליח (יו"ר הסיעה היום) לוותר על חצי קדנציה כסגן לטובת מועמד מטעם הליכוד. עדיין אין הסכמות. א. כי זה מעליב. הליכוד, המפלגה הגדולה והנצחית תקבל חצי מנה פלאפל, כאילו שאין לה מה לאכול. ב. התערבות דרעי במתן הצ'ופר' הזה מחזקת את ההנחה על התרגיל הגדול שנעשה, להביא את הליכוד בסבב א, לגרום לעליזה בלוך להפסיד ואחר כך לזרוק. ג. ש"ס לא מפקירה שותפים. כזכור ש"ס חתמה עם הליכוד על ניהול מו"מ משותף עם העולים לסבב ב. ש"ס זנחה את הליכוד ורצה לחתום עם גרינברג כביכול מתוך רצון לאחדות השורות. ייסורי המצפון גורמים לש"ס לוותר על חצי קדנציה כדי אולי לרצות. אבל ובעיקר גרינברג רוצה פוך שנראה יפה גם בעיני הציבור...

עכשיו נותר לראות אם הליכוד יסכימו לקבל את הפירור... וכדי שהליכוד ייכנסו צריך עוד מישהו לוותר על פירור נוסף, רשת המתנסים. זו כבר בקשה כנראה מוגזמת... אז המו"מ מתנהל, באיטיות זוחלת, ונראה כי בסופו של יום אכן יימצא הנתיב לצירוף הליכוד.

ויש עוד מו"מ בנפרד עם הבית שלנו. כאן כבר פשוט יותר, רינה הולנדר תהיה האשה היחידה בקואליציה, ככזו הוצע לה לקבל את תיק מעמד האישה, והיא ביקשה המשך להחזיק בתיק הספריות. בסה"כ נדוניה תואמת גם את הציפיות, כמובן בתוספת נוכחות בכמה ועדות. הולנדר לא תהיה הראשונה להיכנס לקואליציה, מחכה לראות התפתחויות בזירת הליכוד. בשעה שייחתם עמם הסכם ואולי במקבי תחתום גם היא על הצטרפותה.

ויש בצירוף ה-4 גם חיזוק לרצונו של גרינברג לא להיות תלוי באף מפלגה או בהתנגדות פנימית בתוך הקואליציה. עם 17 מנדטים, זה על הקסקס, שס תתנגד ליוזמה כלשהיא והנה הוא תלוי על בלימה על חודו של קול. אגודת ישראל (3) וכוח (3) והוא בכלל במצב של מיעוט... מבחינתו הרחבת הקואליציה הוא צורך קיומי וגם תדמיתי.

נושאים: שמואל גרינברג, הליכוד, הבית שלנו, בית שמש, קואליציה
לא רוצה להיות תלוי באף שותף
לא רוצה להיות תלוי באף שותף
לא רוצה להיות תלוי באף שותף
לא רוצה להיות תלוי באף שותף
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: