עולים לבית שמש בטיול מאורגן בכפר עציון ובהרודיון

עולים לבית שמש יצאו לטיול ולהכרת נופי הארץ, הגיעו לכפר עציון, שמעו סיפורי גבורה והגיעו עד לאתי ההרודיון, ארמון הורדוס המפואר.

המטילים בעמדת הסברה
המטילים בעמדת הסברה

משפחות עולות דוברות צרפתית ואנגלית יצאו לטיול ראשון בארץ, והתמקדו לבחור לביקור בגוש עציון וההרודיון. במרכז המבקרים כפר עציון הילדים נהנו מפעילות יצירתית והמבוגרים צפו בחזיון האור קולי המציג את סיפור הקמתו של גוש-עציון וממחיש את ההעפלות לקרקע של המתיישבים, את נפילת הגוש, חזרת הבנים והקמת הגוש ברביעית. זו הייתה חוויה מרגשת ומשמעותית לכל הנוכחים באולם ובמיוחד לעולים החדשים שזכו לעלות לארץ ישראל המיושבת והמודרנית של היום.

בדרך לגוש ראו ושמעו אודות "האלון הבודד", עץ אלון שגילו מוערך בלמעלה מ-700 שנה. לפני מלחמת​ העצמאות, היה על יד העץ צומת דרכים של יישובי גוש עציון. לאחר מלחמת​ ששת הימים האלון הפך לסמל לשיבת האזור לשליטה יהודית. קרן קיימת לישראל הקימה ליד האלון אנדרטה לכבוד מתיישבי גוש עציון שנפלו או נהרגו על רקע התיישבותם באזור.

כאשר את הפסקת צהרים קיימו בפארק "עוז וגאון" שמורת חורש הצופה אל צומת גוש עציון. השמורה חודשה והורחבה מיד לאחר רצח שלושת הנערים גלעד אייל ונפתלי כאתר הנצחה לזכרם.

לאחר הפסקה בת שעה, יצאו המטיילים לכיוון ההרודיון. אחד מרגעי השיא בטיול היה כאשר העולים התייצבו כאחד בטרקלין הארמון, ששימש בימי המרד הגדול כבית הכנסת. על רקע שרידי המבנה התברכו מפי מנהל מחלקת הקליטה ד"ר סמי בן עדי וחברי צוות המחלקה שמואל פישל ותמי אלמליח.

קק"ל תומכת בסיורים לעולים להכרת הארץ, אל הטיול הצטרפו מדריכי הקק"ל דוברי האנגלית וצרפתית שהעשירו את הידע של המשתתפים.

נושאים: בית שמש, מחלקת הקליטה
המטילים בעמדת הסברה
המטילים בעמדת הסברה
המטילים בעמדת הסברה
המטילים בעמדת הסברה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: