סיפורה של מעברת הר טוב במחזמר 'ילדי המעברה'

'ילדי המעברה' הוא מחזמר מושקע מאד בהפקת המתנ"ס, מדובר במשהו כמו 100 איש שעולים על הבמה עם תפאורה, תלבושות, מוזיקה וכוריאוגרפיה מושקעות. והכל משלנו ועלינו

ילדי המעברה צילום: שיר סולטן
ילדי המעברה צילום: שיר סולטן

הערב תעלה הצגה ייחודית על בימת התיאטרון המקומי, ילדי המעברה שמה. כוכביה כולם תוצרת מקומית, חלקם נולדו ואו גדלו במקום. כמאה משתתפים בהצגה, שכל רגע בה הוא רגע חוויתי מיוחד ומלא חן, בהומור ובכישרון. טונות של כישרון מופגנות על בימת ההיכל, מה שמביא אותנו לשאלה היכן היו עד הלילה הזה. יש מקום לחשוב לבסס את העבודה/ ההשקעה כאן לאורך זמן, ואפילו להפוך את הלהיט הזה, בהחלט ראוי לתיאור הזה, לשגריר הסברה לעיר בית שמש, על שורשיה ויונקיה הבונים.

גיל המשתתפים נע בין 9-10 עד לגיל 70 פלוס. מה שעושה את ההצגה כנה ואמיתית, אנשים דיברו מתוך ליבם, מתוך חוויות להם היו שותפים, מתוך התנסותם בחיים קשים בעבר בחייה של מעברה שמשום מה נכחדה ולא נשאר ממנה אפילו צריף אחד להצגה.

"ילדי המעברה הוא מחזמר מושקע מאד בהפקת המתנ"ס, לא זוכר שעשו פעם הפקה כל כך גדולה ומושקעת בבית שמש. מי שדחפו את הרעיון ואת הביצוע הם מימון בן חמו מנהל רשת המתנסים ודניאלה ביטון, הבימוי של הדר בן חמו והשחקנים הם חברי וחברות התיאטרון הקהילתי של המתנ"ס, להקת בין השמשות של שלום סוטו ורקדנים. מדובר במשהו כמו 100 איש שעולים על הבמה עם תפאורה, תלבושות, מוזיקה וכוריאוגרפיה מושקעות." אומר כותב המחזה דביר שרייבר.

התפאורה עשויה בטוב טעם מיוחד, נותנת השראה לשכונת מעברה אמיתית. שגם אסתר ואריה שונם מראשוני המתגוררים התרגשו לראות.

מדברי הברכה של בלוך ושיטרית, הגורמים הדוחפים לקיום התיאטרון החדש בבית שמש פענחנו את הקשיים בדרך לקידום המחזה. "היה תקציב, נעלם, ואח"כ שוב הצלחנו לגייס ואז לבסוף הצלחנו להעמיד את ההפקה הגדולה הזו על הרגליים". כל אגורה שחוקה שהושקעה בהצגה הזו שווה.

אומר כותב המחזה דביר שרייבר: " הרעיון שעומד מאחורי ההפקה הוא לספר את הסיפור המרתק של מעברת הרטוב. לצורך זה ישבתי עם כמה מוותיקי העיר שגדלו במעברה ושמעתי בשקיקה סיפורים שעליהם מתבססת העלילה. מבחינתי זו גם הזדמנות חשובה להעביר את הסיפור לדורות הצעירים וגם להוקיר ולהצדיע לאנשים היקרים שבנו את בית שמש ובזכותם אנחנו פה".

סיפור המחזה מתחיל באב ובנו (גם באמת) הנפגשים על רציף תחנת הרכבת המקומית. הבן משתעשע בנייד ומתעדכן מחבריו בתוכנות השונות, האב, 'תוצרת המעברה', אינו מבין על מה מבזבז בנו את זמנו...

מכאן מתפתחת העלילה, שחלקה מזכירה לצופים עלילות דומות מסלאח שבתי, (סיפור אהבה בין עדתי) ושיריה, בביצועים מופלאים של אמנים רבי כישרון. (עתידם עוד לפניהם).

תגובת הקהל הייתה מרגשת לא פחות. בסיום המחזה עמדו רבים ומחאו כפיים במשך דקות ארוכות, לא בשל העובדה שחלקם הם סבים וסבתות אחים או אחיות לשחקנים, אלא בשל המשחק המרגש והחוויה הייחודית לה זכו בציון הדלקת נר רביעי של חנוכה שהוא יום הולדתה של בית שמש בת ה-72.

לא נגלה לכם את הסוף, מומלץ לכולם ללכת לצפות. זה שווה יותר מכל סרט דוקומנטרי אחר על המסך הקטן או הגדול.

מחזה חובה לא רק בשל התוכן אלא בעיקר בשל כישרון המשחק הענק של המשתתפים. ורק מכיוון שלא כל שמות השחקנים מצויים לפני לא אציין כאן כאלה המוכרים.

אתמול התקיימו שני מופעים, היום יעלה המחזה בפעם השלישית. לכו להתרגש ולחזור רגע אחד לרגע הולדתה של העיר בית שמש. צפיה מהנה.

נושאים: רשת המתנסים, בית שמש, משה שיטרית, עליזה בלוך, בין השמשות
ילדי המעברה צילום: שיר סולטן
ילדי המעברה צילום: שיר סולטן
ילדי המעברה צילום: שיר סולטן
ילדי המעברה צילום: שיר סולטן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: