מפגש בספריה העירונית עם עורך הספר 'קול התור' אופיר טובול

בית המדרש החברתי- בין מזרח למערב חוזר במפגש מרתק עם עורך הספר 'קול התור' ספר ראשון העוסק בהגות ציונית מסורתית ספרדית חדשה וישנה. הבטיחו מקום והירשמו אצל מנהלת הספרייה

בין מזרח למערב
בין מזרח למערב

הספרייה העירונית מפעילה את בית המדרש החברתי בעיר, מקיימת סדרת מפגשים מרתקים על ספרים, עם סופרים, כותבים, אנשי הגות ועוד כחלק מהרפרטואר התרבותי העשיר הנדרש לקיים ספריה בישוב מתפתח גדל והולך. סדרת המפגשים תחת הכותרת בית המדרש החברתי- בין מזרח למערב".

בשבוע הבא יתארח אופיר טובול עורך הספר החדש 'קול התור' שמספר את הסיפור הציוני מעיניים ספרדיות מסורתיות ומחזיר את כבודם של פעילי הציונות הדתית המזרחית.

העורך, פעיל בנושא של תרבות מזרחית שלדעתו נדחקה לשוליים, עוקב חוקר ולומד את ההתרחשויות מזוית אחרת לנפוץ במחנה הציוני הקיים.

קול התור הוא ספר ראשון מסוגו העוסק בהגות ציונית מסורתית-ספרדית, חדשה וישנה. הספר מבקש להמשיג ולהנכיח את תפיסת העולם הציונית הייחודית שעומדת בבסיסו של ציבור לאומי-מסורתי ולקשור אותה אל מסורת ארוכת שנים של הגות, הנהגה וסדר יום. הוא עושה זאת באמצעות עשרים וחמש דמויות שפעלו במאתיים השנים האחרונות, ודרכן הוא בוחן את ישראל של ההווה ושל העתיד.

קריאה בספר כמוה כמסע אל לבה הפועם של הישראליות החדשה, אל רחשי הלב של המחנה הלאומי-מסורתי המכונה לא אחת "הרוב הדומם". אפשר שבכוחו של מסע זה להציע "מערכת הפעלה" חדשה למדינת ישראל של ימינו.

קול התור בהוצאת ידיעות ספרים.

אקטואליה? בהחלט. בימים בהם מתנהל הויכוח על הציונות בכלל, מי היו מובילי דעת הקהל בתנועה הציונית, מידת השפעתם ובעיקר האם נשמע קולם וכיצד התקבל בקרב מחנה הציוני הכללי. טוב להכיר ולשמוע מפי עורך הספר אשר יעשיר את הנוכחים בידע מצטבר מאחורי הקלעים לאיסוף וליקוט החומר.

סגנית ראש העיר עו"ד רינה הולנדר: "הצלחת המפגש תעודד לעתיד להביא לכאן סופרים וכותבים ממגוון הדעות הרווח בקהילה הישראלית. אני מברכת על עצם קיום המפגש ומזמינה את הציבור ליטול חלק בפעילות העשירה שהספרייה מעמידה לטובת ציבור התושבים. אני מדגישה הפעילות ללא תשלום. מה שצריך לעשות הוא להקדים ולהבטיח מקום אצל מנהלת הספרייה המסורה רותי דרעי. בואו, ותיהנו."

האירוע יתקיים ביום ב' הקרוב 14.6.21 בשעה 20:15.

נושאים: קול התור, אופיר טובול, בית שמש, הספריה העירונית
בין מזרח למערב
בין מזרח למערב
בין מזרח למערב
בין מזרח למערב
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: