מירי שלם מונתה למנהלת היכל התרבות העירוני בבית שמש

זה מה שבית שמש מצליחה להשיג, מי שהייתה מנהלת מתנס שכונתי הופכת בימי בלוך למוכשרת ביותר בזכות תואר במגדר והקמת מועצת נשים. המשך שלטון הפמיניזם בעיר.

מירי שלם
מירי שלם

עוד בשורה גדולה מחצר עליזה בלוך, מירי שלם מי שהייתה מנהלת שלוחה במתנ"ס הופכת להיות מנהלת היכל התרבות. היכל תרבות שאמור לספק שירותי תרבות ברמה ובתוכן לכלל האוכלוסייה מחייב דמות מנוסה ומקצועית בתחום הנגשת התרבות לכלל האוכלוסייה. בלב ההתמודדות מול נגיף הקורונה מצאה בלוך לנכון להודיע על בחירת מועמדת אחת מתוך שני מועמדים לתפקיד מנהלת היכל התרבות. עוד כישלון בדרך?

בלוך שלא נתברכה בכישורים מיוחדים לצוות אנשים טובים לתפקידים החשובים, מביאה לנו מי שבסה"כ הייתה מנהלת מתנ"ס שכונתי ומציגה אותה כדמות המקצועית הטובה ביותר שהיא יכולה למצוא בשוק. האם זו הדמות הטובה ביותר שיכול היכל התרבות בעיר לגייס לשורותיו?

מדובר במשרה חדשה, משרה שכל מה שייעשה בה הוא עשייה, אבל והשאלה היא האם חסרת ניסיון בהקמת ארגון ותפעול תרבות עירונית, תצליח. אין ספק שהפעילות הצפויה או מתוכננת או מצופית גדולה פי כמה ממה שעשתה המוכשרת שלם, נזכיר כי שלם נמצאה בלב ליבו של עימות מתמשך בתוך השכונה בין אוכלוסיות דתיות לאומיות לחרדיות. איך היא תפעל אם בכלל עם ציבור חרדי בעיר שירצה מן הסתם לקבל וליהנות מפירות הפעלת היכל תרבות. או שאולי בלוך מכוונת להפעלה המחריגה אוכלוסיה מתוך שורות היכל התרבות.

מירי תושבת העיר בית שמש מזה 26 שנה, נשואה ואם ל 4. בעלת תואר שני במגדר. בעבר שימשה כ- 11 שנים מנהלת מתנ"ס רמת בית שמש והקימה את מועצת הנשים המקומית בעיר. הדגשת תוארה במגדר מכוונת למשהו? האם הפעילות בהיכל התרבות תכוון לפעילות נשית בלבד? לא ברור מה תואר זה הופך אדם ראוי להיות מנהל היכל תרבות? ציונו של התואר מעיד אולי כל כוונת הבוחר בדמות לשמש כמנהלת היכל התרבות.

בהודעת הדוברות מטעם עליזה בלוך נמסר: בחמש שנים וחצי האחרונות שימשה מירי שלם בתפקיד מנכ"ל המכון לאסטרטגיה ציונית, מכון מחקר ושטח ברוח לאומית וליברלית. כמה בבית שמש מכירים את המכון הזה? אם תעשו סקר תגלו שמעט מאוד בכלל על ידעו על קיומו. עוד כתבה טורי דעה בעיתונים "מקור ראשון" ו"ידיעות אחרונות". שוב מה קשור עניין הבעת דעות, או הקמת מועצת נשים כרקורד ורזומה למנהל היכל תרבות. עם כל הכבוד ובצניעות רבה, האם זה מה ששכנע את וועדת הבחירה לבחור במילי שלם?

מירי שלם: "אני גאה לחזור הביתה ולהוביל את היכל התרבות העירוני בבית שמש ברוח השינוי אותו מובילה ראש העיר ד"ר עליזה בלוך. אני מאד מתרגשת. בכוונתי לקשור בין בית שמש הנפלאה, התושבים המיוחדים והחזון התרבותי וזאת כדי להעמיד את בית שמש על מפת התרבות הישראלית ולשקף גם באמצעות האומנות והתרבות המקומית את תפיסת הטוב המשותף בעיר."

ראש העיריה ד"ר עליזה בלוך: "אני מברכת על המינוי של מירי. מדובר בשילוב של אשת מקצוע עם רקע ניהולי ותרבותי וכוח מקומי שפעלה שנים רבות בעיר. האתגר העומד לפתחה של מירי הוא הפיכת העיר לאבן שואבת וכמרכז תרבותי בישראל. הייחודיות ורב התרבותיות המאפיינים את בית שמש יבואו לידי ביטוי גם בסדר היום התרבותי שלה. אין לי ספק שמירי תוביל את התרבות בעיר להישגים"

בלוך לא מציינת בהודעתה כמה התמודדו במכרז , ואנחנו נספר כי ניגשו למכרז הזה שניים. המכרז שתוצאתו הייתה ידועה מראש, פסלה את המועמד המועדף והראוי יותר אם כי יש להוסיף שבמצב כזה בו מתמודדים רק שניים כבר היה תקדים להוציא מכרז נוסף להרחבת הגשת מועמדות. מי השני? לא נזכיר את שמו, אבל נציין שהוא חי ונושם תרבות בעיר כבר הרבה מאוד שנים, לא כתב טורי דעות בעיתונות, ולא הקים מועצת נשים, אבל פעל וקידם תחומי מוסיקה ותרבות בבית שמש, ביניהם קידם את פעילות להקת בין השמשות ועוד גופים מוסיקליים מצליחים.

נושאים: היכל התרבות, בית שמש, עליזה בלוך, מכון לאסטרטגיה ציונית
מירי שלם
מירי שלם
מירי שלם
מירי שלם
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: