לכלוך והזנחה במצפה צרעה. חבל.

אל המצפה מגיעים בכל יום ובכל שבוע מאות מבקרים הנהנים מהנוף המקסים. החניונים סביב פחות מפתים לשהות בהם... קראו והפיצו.

חניון מוזנח
חניון מוזנח

בין צרעה ובין אשתאול. אין ילד בבית שמש או הסביבה שאינו מצוי בנבכי סיפור הגבורה של שמשון ובת זוגו (השפעת המודרנה) דלילה. יש שני מקומות נפלאים לספר בהם את הסיפור, שניהם על מסלול דרך הפסלים העוברת בתוך יער הנשיא, שניהם מקצוות אותה דרך מופלאה וחביבה.

נתמקד על קצה האחד, מצפה צרעה השווה ביקור למי שלא טרח עדיין והגיע למקום. הנוף והמראות גם בימים אלה של השנה הם מראה מקסים. בשעת שקיעה ניתן לראות את בית שמש מונחת לך על כף היד, ממרומי ד' ועד שיפולי העיר הותיקה- שערי העיר. ברקע תמיד הרי ירושלים, הרי חברון, כולל גוש עציון. הנה לכם רמז מצויין למועד ביקור אפשרי לראות שלג על פסגת ראש צורים.

חריש השדות, כן באיזור שלנו לא כולם שומרים שמיטה, איזורי התעשייה המתפתחים, עמק שורק- פארק צרעה מצד אחד והמערבי מאידך, אגמי מי החמצון של מכון שמשון, בעלי העין החדש יעקבו אחרי פיתולי נחל שורק ועוד. כל אלה הם סיבה מצויינת להגיע למרומי מצפה צרעה. יש דרך סלולה ובטוחה עד לפסגה.

לצד מערב כל איזור גת, אשקלון, אשדוד, מזכרת בתיה קרית עקרון ועוד. הנוף פשוט מהמם!!!

במצפה צרעה תמצאו חניוני שדה שהטיבה קק"ל להקים. הרבה שולחנות פיקניק, גם מתקני איסוף גחלים, ספסלי ישיבה. קק"ל השקיעה אפילו בהתקנת עמודי תרשים סביבתיים, שילוט הסבר ועוד. מים אין שם, אולי בעתיד.

רוכבי האופנועים סללו לעצמם מסלולי נסיעה כאלה על הגבעות סביב, וניתן לראותם גם בעין בלתי מזויינת. הם שם, בכל זמן ובכל יום. אל תתרגשו מהרעשים, לידם גם בעלי טרקטורונים אוהבי שטח החורשים מסלולים בהנאה מופגנת תוך השמעת מוסיקה רועשת.

ואם יש את כל זה מה חסר? תחזוקה של המקום. הניקיון מתחת לכל רמה. המבקרים מותירים אחריהם אשפה, ואם היא מרוכזת גם היא מתפזרת כנראה בלילות מבעלי חיים הסובבים במקום. שבילי ההליכה, לא אלה בתוך היערות, אלא בשולי החניונים מלאים אבנים שגלשו מהצדדים לתוך השבילים. המרחבים בין השולחנות מלאים עלים נשירים. בקיצור רמת ניקיון מינימלית. שלא לדבר על השוליים בהם תמצאו נייר טואלט ומגבונים פזורים. ככה לא צריך להיראות אתר נופשון פעיל של קק"ל. וחבל.

אנחנו מפנים זרקור למקום, תוך דרישה מהאחראים ומהבאים בעיקר להקפיד יותר בניקיון ושמירה על המתקנים במקום. תלכלכו? זה פוגע בבאים אחריכם, ויש המונים שיודעים על המקום באים הולכים ומבקשים לבוא שוב בתקווה ובציפייה למצוא אותו נקי.

נושאים: מצפה צרעה, קקל, דרך הפסלים, בית שמש
חניון מוזנח
חניון מוזנח
חניון מוזנח
חניון מוזנח
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: