שיאה של מערכת הבחירות המנומנמת יגיע הערב

בצהריים היו קלפיות שעמדו על 30% הצבעה. האם אחוזי ההצבעה יעלו? האם הליכוד יעלה כוחו לאחר פרישת זהות וכחלון? ומה יהיה עם ימינה- מפלגתם של הימין החדש, ןאיחוד מפלגות הימין ? סקרנים הכל הערב יגיע לסיומו. ומה עם מפלגת העבודה?

בחירות
בחירות

הים יום שלישי תוכרע אחת ממערכות הבחירות הצמודות ביותר שידעה מדינת ישראל. לבית שמש תהיה מידה מסויימת של השפעה לייצב את שלטון הימין. ספר הבוחרים כולל עוד מחזור מצביעים שנוסף מאז אפריל, וכוחו צריך לבלוט בעיקר במפלגות החרדיות. נכון לעכשיו אחוזי הצבעה די סבירים- במקומות מסוימים אפילו הגיעו עד לכדי 30%.

נזכיר את תוצאותיהן כאן, 'יהדות התורה' עם 13,506 קולות (32.97% מסך הקולות הכשרים בעיר) – גידול של 3,917 קולות מבחירות 2015. כמה יתווספו אל המפלגה הגדולה ביותר בעיר? כל קול חשוב למפלגות החרדיות, ואם יתווספו כמה מאות הרי שזה יחזק את המנדט בשמיני של יהדות התורה.

אחותה הצעירה ש"ס, התגברה על המשבר המוניציפאלי היטב, והיא השיגה הישג יוצא דופן, 6,411 (15.94% מסך הקולות הכשרים) – גידול של 1,551 קולות מבחירות 2015.

כמה קולות יתווספו? איציק אלמליח, חבר מועצת העיר יודע לספר שהמאמצים גדולים כולל פרסום מנשר רבנים מאחד הקורא לצאת ולהצביע. גם העובדה שאלי ישי היום בולט פחות, יכולה להוסיף למפלגה ש"ס קולות. בחירות האחרונות זכתה שס להפתעה והשיגה 8 מנדטים, אם תחזור על ההישג הזה, שתלוי הרבה באחוז ההצבעה הארצי הסופי, יחזק את סיכוייו של נתיהו להרכיב ממשלה. שכן אם במאגר יהיו שוב 16 מנדטים בטוחים לחרדים, הרי הכל תלוי רק ברשימת הליכוד.

הליכוד בבית שמש השיגה הישג ענק, בבחירות האחרונות קיבלה 10,373 קולות (25.79% מסך הקולות הכשרים) – גידול של 1322 קולות מבחירות 2015. בהנהגת הליכוד יהיו שבעי רצון אם יחזרו על הישג כזה. שכן להם אין יומרות של תוספת מצביעים, שהרי חלק מהתושבים עזבו בקיץ א העיר, והתוספת בספר הבוחרים היא מינורית. כך שלהגיע להישג הגדול של אפריל 2019 מבחינת הליכוד זה יהיה הישג בפני עצמו.

ימינה – הבית היהודי, ומפלגת הימין החדש הפעם רצים תחת מטריה אחת, ימינה שמה. איילת שקד מצפה לקבל כאן כמות קולות לא מבוטל כלל. ביחד אם נחבר את קולות בנט ושקד עם מפלגות הימין יגיעו בימינה למספר של כ-4512 קול. האם אפשר יותר? תלוי בעבודה שישקיעו כאן ביום הבחירות.

האם כחול לבן תחזור על ההישג מבחירות אפריל 2019? בבחירות האלה קיבלה 1,714 קולות (4.26% מסך הקולות) .

ומה עם מפלגת העבודה? האם תתחזק? האם תתרסק כאן סופית? שאר המפלגות המחנה הדמוקרטי , עוצמה לישראל, לפי בית שמש אין להן הרבה לצפות, אם כי מאות קולות לא יזיקו כלל לחזק את המאגרים לעבור את אחוז החסימה.

המפלגות מצפות שאותה גחלת בוערת מבחירות קודמות לא תכבה בבחירות החשובות ביותר לימין, ובית שמש היא עיר ימנית.

נושאים: בית שמש, בחירות ספטמבר 19
בחירות
בחירות
בחירות
בחירות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: