טבח "שמחת תורה": תערוכת צילומים בבית האומנים בבית שמש

חושך על פני תהום, מי שלא מספיק לו מראות הזוועה מערוצי החדשות או מהרשתות החברתיות מוזמן לבקר בתערוכה מושקעת של אגף דוברות העירייה.

כפר עזה צילום דוברות העירייה
כפר עזה צילום דוברות העירייה

השבוע נפתחה תערוכת צילומים ייחודית במסגרת בית האומנים בבית שמש: תערוכת צילומים שתיעדו צוות דוברות העירייה בסיור שקיימו בכפר עזה.
צוות דוברות עיריית בית שמש יצא לסיור, מטעם לשכת העיתונות הממשלתית, יחד עם דוברי רשויות מקומיות ודוברי משרדי הממשלה לראות מקרוב את כפר עזה ואת העיר שדרות לאחר טבח שמחת תורה ופתיחת מלחמת "חרבות ברזל". מהסיור הזה שבו עמוסי רשמים כואבים, ואותם ביקשו להנחיל גם לציבור הרחב תושבי העיר ואולי למפונים שעזבו וברחו מהתופת כדי לשכוח לרגע את הטראומה הנוראה מ-7 לאוקטובר.
בפתיחת התערוכה הדגיש רועי לחמנוביץ מנהל אגף תקשורת, דוברות והסברה בעירייה: "התלבטנו האם לקרא לתערוכה והגדת לבנך או חושך על פני תהום. זה לא הבדל סימנטי. זה הבדל ערכי האם המוקד שלנו כרגע הוא בהעברת הזיכרונות או שמא עדיין נכון להיות בשלב בו אנחנו עדיין שוהים במראות. הכרענו כי דווקא בימים בהם אנחנו חווים שחרור חלק מהחטופים נכון לזכור את המראות ולא לתת להם לשקוע"

עוד הוקרן בתערוכה מיצג וידאו ארט שצלמו וערכו יוסי ריינר ונדב אליה מצוות הדוברות.
ראש העיר ד"ר עליזה בלוך אמרה בפתיחת התערוכה: "הבחירה שלנו להציג במסגרת בית האומנים תערוכת צילומים מהתופת בכפר עזה בפתח בניין העירייה מבקשת להעצים את האירוע. בבניין העירייה התנועה היא תנועה מזדמנת, יומיומית. ובדיוק כך אנחנו מבקשים לארוג את האירוע בתוך דברי ימי עמנו. לוודא שהוא נוכח בסדר ימינו ולא מאבד את מקומו. יגיע העת לעיבוד האבל אבל כעת חשוב שהוא יהיה נוכח עבור כל התושבים שלנו, עבור כל עם ישראל."

התערוכה הוצגה בתחילה בלובי העירייה ומשם נדדה לבית האמנים. ניצן חן ראש לשכת העיתונות הממשלתית נכח בפתיחת התערוכה בבית העירייה.

נושאים: ה-7 באוקטובר, כפר עזה, משיב הרוח, בית שמש, אגף דוברות, רועי לחמנוביץ
כפר עזה צילום דוברות העירייה
כפר עזה צילום דוברות העירייה
כפר עזה צילום דוברות העירייה
כפר עזה צילום דוברות העירייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: