חודש הקריאה- חודש התרבות הישראלית מדלג על בית שמש

עשרות ואולי מאות אירועים בחודש הקריאה סביב פזמונאים, משוררים, סופרים ומוזיקאים בכל רחבי הארץ. חודש הקריאה מדלג על בית שמש עיר פריפריאלית ברשימת הערים הגדולות. תרבות? לא הכי- אין כאן...

חודש הקריאה- משרד התרבות
חודש הקריאה- משרד התרבות

משרד התרבות והספורט גאה לקיים בחודש יוני 1-30/6 את "חודש הקריאה": מסורת הממשיכה כבר למעלה מעשור ומקרבת בין הציבור שוחר הספרות ובין היוצרות והיוצרים הישראלים המרתקים ביותר. כמדי שנה יכיל הפסטיבל מגוון עשיר של אירועים שהם חג לאומנות המקומית והמקורית. כל זאת, בפריסה אדירה מישובי גבול הצפון ועד הנגב, ומהרי ירושלים ועד גוש דן.

שר התרבות חילי טרופר מוכר כידיד אמת של העיר בית שמש, ומשום מה דווקא במשמרת שלו בית שמש 'נשכחה' מהרשימה המכובדה המצורפת באתר עם שלל אירועים.

קסמו של "חודש הקריאה" טמון בהנגשת כל אלה אל הקהל ללא כל עלות. משוררים מובילים, סופרים מוכרים, פזמונאים, שחקנים ומוזיקאים מפורסמים יגיעו אל האזרחים הוותיקים בבתי הדיור המוגן, אל המרכזים הקהילתיים, הברים המקומיים, בני הנוער בפנימיות, ועד ילדי דור העתיד והוריהם במופעים בשכונות.

בשכונות? גם בבית שמש יש שכונות. מה למשל יתקיים בשכונות העיר הותיקה? מה למשל יגיע לשכ'' הגפן או רח ביאליק, רחובות שרחוקים ממרכזי התרבות?

"גם השנה הקפיד משרד התרבות לרקום חיבורים שהם מחד עדינים אך טבעיים ומאידך מפתיעים ומסקרנים. ערכי הרב-תרבותיות, יובילו את האירועים גם בשנה זו ויפעלו שוב לצקת חוסן, שיתוף ועוצמה בשדרתה של החברה הישראלית." מקפידה הודעת משרד התרבות לדווח. אז איך אחד מהאירועים הטובים לא מגיע לבית שמש- עיר עם מנטליות פריפריאלית ברשימת הערים הגדולות?

אל הידיעה צורפה גם רשימה ארוכה של פזמונאים, סופרים, משוררים, יוצרים ועוד. אף אחד מהם לא יופיע בבית שמש אשר השנה, רק השנה חנכה כאן היכל תרבות.

מנהלת הספריה האדיבה דווקא גוננה על הפעילות המתקיימת. "יש פעילות, ראה באתר הספריה". ומצאנו שם את חידון הקסם בנושא הארי פוטר. ויש מפגש עם הסופר חיים באר, וגם הפנינג שוק קח תן.

הפעילות היא בספריה העירונית. ומה עם שאר השכונות? אחרי העלאת הידיעה העבירה אלינו מנהלת הספריה הגב' רותי אדרי תוכן אירועים שעשויים להתקיים גם בספריית בנימין, וגם בספריית גוונים המצויה במתנ"ס רמב"ש א.

ואם זה מעניין מישהו אז בהיכל התרבות, ההיכל שנבנה כאן בהשקעה כספית אדירה של 54 מיליון ₪ יעבוד החודש- בחודש הקריאה והתרבות רק בחמישה ימים!!!

יש מצב לתקן...

נושאים: חילי טרופר, בית שמש, עליזה בלוך
חודש הקריאה- משרד התרבות
חודש הקריאה- משרד התרבות
חודש הקריאה- משרד התרבות
חודש הקריאה- משרד התרבות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: