הרב הנודד- הרב מנוחין לא נח גם בימי הקורונה

מחברם של שבעה ספרים בסדרה בשם 'מנחת ראובן' נודד מבית מדרש אחד למשנהו להפיץ אורה של תורה תוך הקפדה על הוראות משרד הבריאות. כל שיעור כזה נפתח גם בחשיבות הקפדת הוראות משרד הבריאות

שיעור עם מסכות
שיעור עם מסכות

גם בימים אלה ממשיך הרב ראובן מנוחין, רב קהילה ברמת בית שמש א' להרביץ תורה בפורומים המותרים. מאזיניו עטויים מסכות, יושבים, מקשיבים ומפנימים שיעוריו בנושאים שונים, מוסר, פרשת שבוע, הלכות ועוד.

הרב מנוחין, עיצב את קומתו הרוחנית בישיבות הספרדיות, מתוכם שנים רבות בכולל של ישיבת 'כסא רחמים' בראשות הגאון הרב מאיר מאזוז. הרב מנוחין חיבר סדרת ספרים על ה'שולחן ערוך', בשם 'מנחת ראובן'. וכל ספר גדוש באוצרות ופנינים. לאחרונה יצא ספרו השביעי בסדרה, וגם הוא כקודמיו זוכה לתפארה בעולם ההלכתי.

בשיחותיו המרתקות נוכחים רבים מבני הקהילות הקדושות ברמה א, ויש גם כאלה הטורחים ומגיעים לחפוף בצלו בשעת שיעוריו. עדויות מפי תלמידים ואברכים מספרים על עומקה של מחשבה וגישה הבאים לביטוי בסגנון ושפה עשירה ומרתקת.

הרב נודד מבית מדרש אחד לאחר, למסור שיעורים, ככל שהזמן מאפשר לו . "אני מוסר שיעורים בבית מדרש 'זכות אבות', ב'חסד לשאול', בשבתות יש לי שיעורים נוספים. הרבה אנשים באים אליי להתייעצויות, גם בהלכה וגם בעניינים אישיים. בזמנו הייתי אחראי על הנוער הנושר בבית שמש, הייתי אוסף אותם, עושה להם פעילות, בהמשך ובגלל שהייתה לי בעיה של ממון, התחברנו לארגון 'הקשיבה'." מספר הרב בצניעות רבה על פעילותו.

בחודשים האחרונים הוא מקבע עיתים לתורה גם בעיר הותיקה ואינו מסתפק באוהלה של רמת בית שמש. "עבור התורה הקדושה אגיע לכל מקום בו אדרש ואתבקש. בודאי לשכונות הותיקות". כל שיעור כזה נפתח בדברים משכנעים להקפיד על הוראות הבריאות המופצות בידי הצוותים הרפואיים. "ונשמרתם לנפשותיכם אינו שונה מכל מצווה אחרת בה אנו מקפידים. כיבוד אב ואם, שמירת שבת ונשמרתם לנפשותיכם בדרגה אחת, ואנחנ מחוייבים בהקפדה יתירה כדי שנוכל לשמור על התורה הקדושה".

נושאים: שיעורי תורה, הרב מנוחין, בית שמש
שיעור עם מסכות
שיעור עם מסכות
שיעור עם מסכות
שיעור עם מסכות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: