חבר הבית היהודי בבית שמש: "אני מרגיש רע מאוד עם ההחלטה היום בכנסת".

ד"ר יוסף כהן עדיחי: "ראש הבית היהודי חגית משה חייבת להוציא הצהרה נמרצת נגד החלטת הממשלה". ומה חושבת רינה הולנדר יו"ר הסיעה בבית שמש? אלם מוחלט.

3 / 5 ☆ מדרגים: 2
מליאת הכנסת היום
מליאת הכנסת היום

ראש הממשלה נפתלי בנט בלחץ, אין ספק. עמידתו היום לפני מחנה הימין בהצבעה על חוק החשמל מחד ודחיית ההסתייגויות כפי שהציעו בימין האמיתי לטובת ההתיישבות הצעירה מצהירה על דכדוכי נפש בקרב הגוש '10 מעלות ימינה' בממשלה. איש לא רוצה להימצא בלחצים הרבים שבנט מצוי בהם בימים אלה, האומיקרון לא לטובתו, הקורונה משתוללת, אלפי ישראלים חולים, יוקר המחיה משתולל, חוקי שר המיסים עוברים מול עיניו, רפורמת הכשרות והגיור מעוררים מחלוקת רבתי בכל בית כנסת ובכל מקום שהיהדות מבצבצת.

הוסיפו את זה למסע הדה לגיטימציה אותו מובילים בליכוד והסיעות החרדיות נגד הממשלה והרי לכם קריסה. עייפות הנפש תגיע בסופו של יום. חברי הכנסת מסיעות ימינה, ותקווה חדשה שבתוך תוכם מבינים את השינוי האידיאולוגי שהם עוברים בכל שעה ובכל רגע נתון בכל הצבעה בכנסת ישתנה מתי שהוא. מתי?

כן מתי.

זה המקום להפעיל 'נשק' אחר, נשק מסוג שאולי בנט לא מצוי בו והוא נתון למרותה של איילת שקד שרת הפנים. זו מתייצבת ברשויות המקומיות, במפגשים עם פעילים בבית היהודי, זכר למפד"ל המסורתית. זכר לבית היהודי. למפלגתו או סיעתו של בנט 'ימינה' אין סניפים, אין פעילים מוצהרים, אין מזוהים בכל אופן. חובשי הכיפות הסרוגות נקרעים בין המציאות לבין הזיותיו של בנט לשמור על כסאו כראש ממשלה.

הדיווחים על התנתקות מימינה בערי ישראל הולכת וגוברת. מידי שבוע מתבשרים על חובשי כיפות סרוגות, הציבור הדתי הלאומי, המזוהה עם שרידי החורבן שנותרו מהמפד"ל הישנה והמפוארת של זבולון המר ז"ל, מביעים דעה שכנגד ואפילו מתמרמרים על ההקצנה ב'אידיאולוגיה' החדשה כפי שהיא מופגנת בידי הממשלה הנוכחית. רבים רבים מהם שותקים כי הם מבולבלים, ניר אורבך פעם מזכ"ל הבית היהודי מרגיש זאת בהפגנות סוערות מול ביתו. עידית סילמן הח"כית מפרשת תחנת הדלק, מתמודדת גם היא מול גל התקפה בלתי פוסק.

היום , היום ג' בשבט תשפ"ב, גדשו נציגי ימינה את הסאה, והצביעו בעד העברת חוק החשמל להתיישבות הבדואית בגליל ובנגב מבלי לכלול את התיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. ח"כ יריב לוין סיכם זאת כך: "עם ישראל משלם היום עוד מחיר עצום על תאוות הכיסא של בנט ושקד, והנקמנות הקטנונית של סער ואלקין. אובדן הנגב והגליל למפירי החוק הערבים יישאר חתום לנצח על שמם של בנט, שקד, סער ואלקין. הם מכרו את הנגב ואת הגליל, הם הפקירו את ההתיישבות הצעירה. ההיסטוריה תזכור זאת."

קולם של חברי הבית היהודי בבית שמש לא נשמע הרבה בעניין החיבור בין הבית היהודי לבין ימינה.. הסביר לי ערב הקמת הממשלה אחד מסמליה של המפלגה הזו הרב חיים בן מרגי. " הבית היהודי קיימת ופועלת ולא כפופה לימינה. מטבע הדברים בגלל המצב שנוצר, שאין לנו חברי כנסת, אז נעזרים בחכ"ים ובשרים של ימינה, גם מצד ההיכרות והחברות שקיימת כבר שנים, וגם מהסיבה שהמפלגה תמכה בהם בבחירות הארציות. תוסיף לזה גם את הנקודה שמהצד השני, למפלגת ימינה אין נציגים מקומיים אחרים, לכן שיתוף הפעולה כאן, טוב לשני הצדדים."

האם מה שהיה ערב הקמת הממשלה אקטואלי להיום? ביקשנו לשמוע היום אחרי אישור חוק החשמל ודחיית ההצעה לצירוף ההתיישבות הצעירה לאותו חוק. אחד מחברי הבית היהודי ד"ר יוסף כהן אומר: "אני מרגיש רע מאוד, יו"ר הבית היהודי חייבת להוציא הצהרה נמרצת נגד ההחלטה".

ביקשנו לשמוע גם את דעתה של יו"ר הבית היהודי עו"ד רינה הולנדר, המקבלת מסרים מנציגי ימינה בממשלה.

נזכיר הבית היהודי שהתמודדה בבחירות המוניציפיליות האחרונה מורכבת גם מנציג חב"ד ומנציג של הציונות הדתית. כך שלמעשה הבית היהודי נותרה כנציגה בודדה הגב' רינה הולנדר. מה חושבת רינה הולנדר?

נושאים: הבית היהודי, ימינה, בית שמש, רינה הולנדר
מליאת הכנסת היום
מליאת הכנסת היום
מליאת הכנסת היום
מליאת הכנסת היום
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:32 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
חבר הבית היהודי בבית שמש: "אני מרגיש רע מאוד עם ההחלטה היום בכנסת".
גולש אנונימי
(1 / 5)

נכתבה ביום חמישי, 20 ביולי 2023, 10:49

איש בזוי.

חבר הבית היהודי בבית שמש: "אני מרגיש רע מאוד עם ההחלטה היום בכנסת".
גדי
(5 / 5)

נכתבה ביום חמישי, 06 בינואר 2022, 09:16

כל הכבוד לד"ר כהן !!!