במקום שמחה מאחדת- העירייה מקיימת שמחת תורה עם סימני שאלה

ממתי שמחת תורה היא לזכרו של מישהו? ואיך אפשר לקיים שמחת תורה בלי מקדשיה ברבים רבני העיר?

פרסום מעורר שאלות
פרסום מעורר שאלות

חג שמחת תורה הוא החג שמגיע מיד בסיום חול המועד סוכות, ובחג הזה נהוג לרקוד בספרי תורה בבתי הכנסת, מה שמזמן אליהם הורים מלווים בילדיהם לרקוד ולשמוח. תהלוכה שתצא מבית הכנסת נצח מנשה ותמשיך עד לבי"ס לוין, שם מצוי בית כנסת ספרדי שיצטרף לחגיגת הקפות שניות מרכזיות. באירועים הללו לא הוצהר על השתתפות רבנים כלשהם, לא רבני השכונות ולא רבני הציונות הדתית, וגם לא צויין שם של רב כלשהו. (האם חסרים רבנים בעיר?) לבית שמש יש מרא דאתא (עד מאה ועשרים) הרב מעון ביטון, ויש רב שכונתי, הרב שלמה סויסה. הרב שלמה בן עזרא מ"מ רב העיר לא טרחו להזכיר במודעות, אולי בשל היותו באותו הזמן באירוע אחר בעיר מגוריו. ואם לא יכול להשתתף אז נפקא מינא היא שהממונה על המועצה הדתית יקשט את המודעות בשמו, ומדובר ברב אלדד גדסי.

אין שמחת תורה אלא בהשתתפות נציגיה המלמדים והמקיימים, הם רבני העיר. בהיעדרם השמחה תהיה מצומצמת ומוגבלת עד למאוד. מי שכן מוזכר בשמם ובתפקידם הם נבחרי הציבור "במעמד ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, וחבר המועצה אלישיב גוטמן". האחת ראשת העיר, והשני הוא גם חבר בגרעין התורני יחד שותף לארגון האירוע. האם חברי מועצת העיר האחרים אינם מוזמנים? ומדוע שמו של המשנה לראש העיר איציק אלמליח אינו מוזכר, מחזיק תיק מורשת, וכי שמחת התורה היא לקהל מסויים, הנה הזדמנות להפגין אחדות בין הקהילות והזרמים מסביב לספר התורה.

בית שמש מקיימת הילולא לכבוד החג, והיא מוקדשת לזכרו של הרב שמחה ספקטור ז"ל, רבה האשכנזי של שכונת גבעת שרת. ההילולא יוצאת מבית הכנסת 'נצח מנשה' הוא בית הכנסת בו התפלל הרב ספקטור ז"ל.

אותה חוסר רגישות לקביעת אישי הציבור, חברי המעמד, קבעו גם כאן שהתהלוכה והקפות שניות מרכזיות לזכרו של הרב ספקטור. עם כל הכבוד, ויש כבוד, ממתי שמחת תורה היא לזכרו של מאן דהוא ויהיה הגדול והנאור ביותר בעולם התורה?

מעולם, לא קבעו בעירנו ובשום מקום בעולם שהקפות שניות ייערכו לכבודו של מרן מעוז ומגדול הרב עובדיה יוסף זצ"ל או לזכרו של הרב מרדכי אליהו או אפילו מאור הגולה הצדיק הבבא סאלי זכותם תגן עלינו.

אז יש שמחת תורה, וראוי שתהיה שמחה גדולה ומפוארת, שמחה של אחדות ובלי העדפות אחד על פני משנהו. סתם הערה לסיום, ראוי והגיע הזמן לפרסם מודעות עירוניות ללא כל צורך בהדגשת נבחרי ציבור.

נושאים: שמחת תורה, בית שמש, גרעין יחד, מורשת
פרסום מעורר שאלות
פרסום מעורר שאלות
פרסום מעורר שאלות
פרסום מעורר שאלות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: