איך נעזרים מטיילים שמגיעים לאיזור בית שמש

תארו לכם לשכת מידע שמספקת חומר על הסביבה שלנו לפני מתכנני הטיול במחוזינו. לשכה ממנה יצאו הוראות והודעות על פארקים בסביבה, על סיפורי הגבורה, דרך היין העשירה עם כל הטוב שהיא מציעה, הדרך אליהם עוברת אצלנו, כאן, על אם הדרך בכביש 38, איך זה משפר תדמית העיר בעיני מטיילי הארץ?

מפעל מים אדיר בנחל התנינים
מפעל מים אדיר בנחל התנינים

קיץ, לקראת סוף הקיץ, לקראת סיום ימי החופשה. הקורונה עשתה טוב לתיירות הפנים בישראל, גם אני שמתי פעמי יחד עם בני משפחתי לטייל בארץ ישראל, עם מסכה וג'ל, שמירת מרחק והקפדה על הכללים שפרופ' גמזו מכתיבים לנו. הגעתי למחוזות שאליהם רציתי להגיע.

חיפשתי מסלולים נוחים, מים, צל, הרבה צל, חבקתי לי בקבוקי מים, כריכים טובים ויאללה קדימה הופ הופה היי. יש לנו ארץ יפה. הקדמתי? וואלה האמינו לי קרואטיה וסלובניה או אפילו בולגריה מגרים לי את קצה הזרת... אין שם עין קדם, ואין שם נחל התנינים ומפעל מים אדיר רומאי שהוביל מים לקיסריה הקדומה. ענק!!!

כובע על הראש, עם מימיה ותרמיל ובלי מקל, עדיין ברוך ה', יצאנו בני משפחתי לטייל ברחבי ישראל.

שילבנו הרבה טבע, הרבה הרבה. כי זה מה שצריך בימים האלה, תוך דאגה תמיד להיות במעיין מים ורגליים על הקרקע. הולכים ושרים, שרים והולכים. ובעיקר מספרים סיפורים לנכדים, עולזים ובודחים בכל רמה בכל סגנון. על ילדים בני שלוש ועם בוגרים הורים. איזה כייף.

אך לא זה העניין, לפני הטיול נדרשתי להכין מסלולים טובים ויפים. נעזרתי ברשות הטבע והגנים, נעזרתי ברשויות מקומיות, אפילו בלשכת המידע של העיר חיפה. באתרים עצמם, בתוכן אנטנרטי שופע וגם לא מעט מחברים. ככה מתכננים טיול מוצלח.

תמיד תמיד ברקע מחשבתי שלי, איך נעזרים מטיילים שמגיעים לאזור בית שמש. ומה אנחנו יכולים לספר להם על הסביבה שלנו? נדמה לי שכבר עמדנו על כך כמה וכמה פעמים. אל תגידו לי שזה לא מרשים ומושך מטיילים להגיע גם לאזור כמו שלנו.

לשכת מידע שמספקת חומר על הסביבה שלנו לפני מתכנני הטיול במחוזנו. לשכה ממנה יצאו הוראות והודעות על פארקים בסביבה, פארק ארה"ב, בריטניה, צרפת, מערת הנטיפים, נחלי האזור , דרך בורמה, חאן שער הגיא ועוד. על סיפורי הגבורה, ארון ברית ה', שמשון, תל עזקה ותל מרישה, בדרך לבית ג'וברין. דרך היין העשירה עם כל הטוב שהיא מציעה, הדרך לשם עוברת אצלנו, כאן, על אם הדרך בכביש 38, יעמוד ביתן אינפורמציה במהלך הקיץ, או בימי הנייד העשיר גם תחת קורת גג עירונית.

למה אין? למה לא יהיה? בימים בהם מדברים על תכנית תיירות, ועל ביקור שר התיירות, ועל ביקוריהם של שרים, לפני כן, האם טובת בית שמש אינה עולה במסלול הזה? האם הנתיב הזה לעולם לא יוכל לקום ולהתפתח בעיר? ומתי כן זה אפשרי אם לא בימי המהפכה עליה מבשרת ראש העיר שלנו מעל כל בימה.

אז בקיצור יפה שעה אחת קודם. יפה שכבר הדבר יוכן ויעובד לתכנית עבודה לקראת חגי תשרי וחג הסוכות שחל בו .

נושאים: סע וטייל בארץ ישראל, בית שמש, מוקד טלפוני
מפעל מים אדיר בנחל התנינים
מפעל מים אדיר בנחל התנינים
מפעל מים אדיר בנחל התנינים
מפעל מים אדיר בנחל התנינים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: