800 מנות קמחא דפסחא חולקו ע"י ארגון אור לציון

מפעלי החסד הפרטיים עולים על כל מחשבה, ומצליחים להגשים גם מה שארגונים עצומים עושים, אחד מהם הוא ארגון אור לציון של הרב שלמה איבגי, איש חסד ועשייה, למען משפחות. השנה שובר שיא חדש.

ר' שלמה אבגי
ר' שלמה אבגי

פניה היפות של עירנו מתגלים בכל ערב חג ולא רק בימות החג. כאשר יחידים פועלים, בעזרת עצמם בעיקר ובטוב ליבם, כדי לעשות טוב לאחרים. אחד הגופים האלה הוא מפעל חסד מבורך, של אדם אחד, אור לציון. ר' שלמה איבגי הי"ו, שעושה לילות כבימים, מתרוצץ בעיר ובארץ, מחפש מקורות מימון כדי לקיים מצוות קימחא דפסחא כהלכתה. כדי להביא שמחה לכל בית בעיר ובמקומות בהם הוא יכול להגיע.

צריך לראות את הקובץ העצום שהוא מצליח לארגן לקראת ימי החלוקה, הכל בכל מכל. מוצרי מזון, שתייה, חומרי היגיינה וחומרי ניקוי ואפילו נייר לשולחן הוא מצליח להשיג. הכל מאורגן ומוכן לחלוקה על שולחנות, במחסנים ובחצר הבית, עומד וממתין לבואם של מי שאין ידו משגת להשלים צרכיו כדי להיות ערוך ומוכן לליל הסדר. אוסף שמתחלק לכדי יותר מ- 800 מנות שאין היד מסוגלת להעמיס או להוביל לבית, וחייב רכב כדי להביא את כל השפע

אור לציון, ארגון שהפך את המצווה הזו למסורת. בכל שנה מתקבצים ובאים מכל רחבי העיר נציגי משפחות, אברכים, בני תורה ובעיקר עמך, כדי לקחת. והם יוצאים בחבילות שוות שהערכתן הכספית מגיעה לכדי מאות שקלים. הצפי השנה הוא שקרוב ל-שמונה מאות משפחות יזכו לקבל את חלקם. איך? ר' שלמה אבגי בצניעות אופיינית מספר על המעש ושוכח את המאמץ הכבד שארגון. "הקב"ה עוזר, כשרוצים לשמח, ה' עוזר. אני מצליח לגלות את נדיבות רוחו של העם הזה. אין אחד שאני מבקש ומסביר לו את המעשה שאנחנו עושים, בין היתר בהוכחות מצולמות, ואינו פותח לנו את הכיס ואת הלב. אני נפעם מהמעשה, אני מתרגש בכל שנה ובכל ערב חג מחדש". ואין הארגון מתכבד במעשה החסד הזה רק בימות ערב הפסח, בערבי חגי תשרי, ולעיתים בערב שבת, מצליח להתארגן לחלוקה לפחות משפחות. "כל חלוקה כזו משמחת". זו המטרה, לשמח ולשמח ולשמח.

ב'חצר של שלמה', ככה הוא קורא לעצמו, בלי תואר ובלי כבוד, הכול מתוך ענווה יתרה כיאה למי שכבר שנים ערך ומפיק את המסע הזה לשמח את הבאים. אפילו כיבוד מכין להם, שתייה חריפה, חמוצים ולבבות דקל ינעימו לבאים את הרגע הזה בו הם טורחים ואוספים את המוצרים לתוך ארגזי קרטון שהכין להם מבעוד מועד.

ארגון אור לציון, נעזר בהיערכות הרבה בנדיבות לבם של משפחות בישראל, הפעם זו משפחת שירי שהרחיבה ונשאה תרומה מכובדה להתארגנות הכל לע"נ רחמים בן סלימה למשפחת שירי ז"ל. כך יכול ר' שלמה לרכוש אבקת כביסה, שמן קנולה, תה צמחים רסק עגבניות, מצרכים בסיסיים בכל בית ועוד.

בחצר מופרדת מרוכזים כלי בית בשפע, כלי ניקיון לאמבטיה ולשירותים, למטבח ועוד, הכך לחלוקה כמובן. ומה מתבקש הציבור הבא להצטייד? לשמור על הסדר, להגיע ערוכים ומזומנים לקחת את המנה שהפעם כבדה מהרגיל.

נושאים: בית שמש, אור לציון, ארגוני חסד
ר' שלמה אבגי
ר' שלמה אבגי
ר' שלמה אבגי
ר' שלמה אבגי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: