עובי הקירות בצו הארנונה כן קובע- במטה יהודה יחוייב עד 30 ס"מ.

במטה יהודה המעצבת מחדש את צו הארנונה שלה מקבעת נקודת אור לתושביה. יש מי שחושב לפני שהוא מושיט את היד לכיס התושבים

מטה יהודה
מטה יהודה

תעריפי הארנונה לשנת 2018 עלו בשיעור של %2.18 לעומת תעריפי שנת 2017 בהתאם לחוק ולהנחיות משרד הפנים. בהתאם לכך אישרו הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות את העלאת תעריפי הארנונה. כך פעלה ממש גם המועצה האזורית מטה יהודה שאישרה את ההעלאה בישיבת המועצה של חודש יוני האחרון. כך פעלה גם עיריית בית שמש.

בהשוואה סעיף אחד קטן, מתוך שני צווי הארנונה, זה של עיריית בית שמש ושלמטה יהודה, רק אחד. כדאי לשים לב למחשבה של נציגי הציבור במועצת מטה יהודה. אצלה. "קירות חיצוניים שעוביים מעל 30 ס"מ, יחויבו עד 30 ס"מ בלבד". בהשוואה לבית שמש, עובי הקירות אינו חשוב כלל, מה שדופק את בעלי הדיור שהחליטו לחפות בתיהם באבן. יש לחישוב המדידה בדירות לא מעטות בעיר, משמעויות כספיות גבוהות. רבים מבני בנית שמש ביקשו לחפות דירותיהם באבן ירושלמית. לא ידעו שבעתיד זה יגזול מכיסם מאות שקלים נוספים לתשלום ארנונה. עובי קיר התפיח בעשרות מטרים את שטח הדירה שחויבה לפי מדידה חיצונית. שיעור התוספת התבטא במקרים רבים לפי גודל הנכס באלפי שקלים!!! נציגי הציבור בעיר לא ערים לנקודה הזו.

ועוד באותו עניין, "המועצה האזורית מטה יהודה, ממשיכה לפעול לעיצוב צו מסים חדש ומעודכן התואם את מדיניותה. העקרונות אשר עמדו בבסיס השינויים בצו המיסים לשנת 2018 הם תמיכה והתאמת הצו לתוכנית האב לתיירות, חיזוק ועידוד יצירת מקומות תעסוקה ייחודיים בקרב התושבים, חיזוק וקידום התיירות, שקיפות מלאה למול התושב; " אומר עו"ד אורון אלוני ממשרד עורכי הדין המלווה את מחלקת הגבייה לארנונה במועצה בישיבת המליאה האחרונה. וממשיך להסביר "כמו בשנים קודמות, מבקשת המועצה גם ביחס לשנת 2018, להגיש בקשה להפחתות חריגות בארנונה ושינויי סיווג. למשל מבנים מסווגים לפי מלאכה/שירותים והוסבו לתיירות ישלמו לפני מחיר תיירות שהוא מחיר מוזל. מבנים המסווגים כתעשייה והוסבו למבשלות שיכר ישלמו לפי בתי בד, מבשלות בירה, מחלבו ושוב שהוא תעריף מוזל.

האם משרד הפנים ישיב לב להבדל מהותי ומשמעותי כזה בין שתי רשויות שכנות? מעניין.

נושאים: צו ארנונה, מטה יהודה, בית שמש
מטה יהודה
מטה יהודה
מטה יהודה
מטה יהודה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: