מנגישים את עולם היזמות לעולים

אולפן עציון ירושלים בשיתוף מט"י ירושלים: מלמדים את העולים החדשים לעשות עסקים בישראל

קבוצת העוליםבקורס
קבוצת העוליםבקורס

מפגש חשיפה ייחודי, אל עולם העסקים בישראל, נערך עבור עולים חדשים ממספר רב של מדינות באולפן עציון בירושלים בשיתוף עם מט"י ירושלים, ובמסגרת תוכנית היזמות של משרד העליה והקליטה, העולים החדשים מארה"ב, ממדינות חבר העמים לשעבר, רוסיה ואוקראינה, ברזיל, ארגנטינה בריטניה וטורקיה. בהרצאה "מבוא ליזמות", נכחו 25 עולים חדשים אשר יקבלו ידע בנוגע למערכת העסקית בארץ, הבדלי המנטליות בהכרת השוק, וכלים ראשונים להקמת העסק. בהמשך צפויים העולים לעבור הכשרות נוספות במגוון תחומים עסקיים וביניהם: כלים לניהול, מדיה חברתית, שיווק אינטרנטי, פייסבוק עסקי ועוד.

רכזת עולים חדשים ותושבים חוזרים במט"י ירושלים, טניה קפאח אמרה כי מטרת המידע, שהועבר על ידי נציגי מט"י לתלמידי אולפן עציון, נועד להנגיש להם את עולם היזמות, להציג בפניהם את החסמים וההזדמנויות הרבות במטרה לתרום לקליטה טובה יותר שלהם בארץ. "תלמידי האולפן, ברובם הם חבר'ה צעירים אקדמאיים אשר עם סיומו יצאו לעולם התעסוקה. כחלק מהפעילות המשותפת של מט"י ירושלים ואולפן עציון בירושלים, קיימנו באולפן הרצאה בנושא מבוא ליזמות וענינו על שאלות המעסיקות את העולים החדשים והתושבים החוזרים במעבר אל תחומי התעסוקה השונים ובכלל זה גם היזמות העסקית, פתיחת עסק בישראל וכיו"ב".

מנהלת אולפן עציון, זיוה אברהמי סיפרה כי באולפן עציון, הנחשב לאולפן הוותיק ביותר בתולדות המדינה, ישנן דירות מגורים, חדר אוכל, חדר כושר, ובית כנסת לטובת השוהים בו. כמו כן מתקיימים בו חוגים, ובסיום האולפן מוענק ייעוץ תעסוקתי וסדנאות תעסוקה. "למעשה אולפן עציון הוא מרכז הקליטה הראשון במדינת ישראל המיועד לעולים צעירים ואקדמיים המגיעים מכל העולם, חדורי מוטיבציה ו"עושים עליה" ממניעים ציוניים ואהבת הארץ". לדברי אברהמי אולפן עציון מאחד סביבו אנשים צעירים שבאו להגשים את חלומם, ולפתוח עסקים בישראל ולחזק את הכלכלה שלנו למרות הקושי הרב בדבר. "מגיעים אלינו אנשים שהיו להם עסקים בארץ מולדתם והם מעוניינים להמשיך עם העסק הזה גם בארץ, אבל הם צריכים עזרה ומישהו שיחבר אותם לכלכלה ולמשק הישראלי. השיתוף פעולה עם מט"י הוא מבורך בעיני כיוון שכשיש לך גוף מלווה שתומך, מסייע ומכוון, אז דברים מסתדרים".

משרד העליה והקליטה מפעיל באמצעות מט"י ירושלים תוכנית רחבה לתמיכה ביזמות עסקית בקרב עולים חדשים ותושבים חוזרים, מידי שנה פונים מאות עולים מהעיר במטרה להקים ולהרחיב עסקים בעיקר כאשר מטרת התוכנית היא להקנות את הידע והמימון הנדרש ע"י פעילות הדרכה ויעוץ עסקי אישי אשר ניתן גם בשפת העולה.

לדברי המארגנים, בסיום המפגש יצאו המשתתפים באולפן, בהרגשת סיפוק, עניין וציפייה להמשך דרכם בארץ.

נושאים: מטי, אלפן עציון
קבוצת העוליםבקורס
קבוצת העוליםבקורס
קבוצת העוליםבקורס
קבוצת העוליםבקורס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: