הקניון הראשון בעיר

אנחנו העיתונאים של היום כותבים את טיוטת ההיסטוריה של מחר. אז תיקון קטן לידיעה מאת עיתונאי גדול. הקניון הראשון בעיר הוא קניון השמש

משולש הזהב - קניון השמש
משולש הזהב - קניון השמש

איזה קניון הוקם ראשון בעיר? מי זוכר איזה עסקים התקיימו בו? ומה בכלל היה השטח הזה עליו מוקם הקניון הראשון? מעניין? כן. מכיוון שאנחנו העיתונאים כותבים את טיוטת ההיסטוריה של מחר, מובא כאן המידע לטובת אלה שחושבים שהם בנו לעיר קניונים, שהם יזמו את המהלך העסקי ששינה את פני המסחר המקומי בבית שמש.

הנה לכם תמונה שצולמה בשבוע האחרון במקום הזה שנקרא... קניון השמש. כן, היה פעם בעיר קניון כזה במתחם בו עומד היום מרכול מסחרי גדול- מרכול של רשת שופרסל. הקניון הזה הוקם על אדמת תעשיה, במגרש הזה התקיים מפעל לחולצות- מפעל קונפקציה, מפעל להב. נשות בית שמש בעיקר עשו דרכם מידי בוקר את דרכם אל המפעל הזה ברגל לעבודה סיזיפית של מתפרה. מה שעשו פעם בארץ ועבר לסין או ליהודה ושמרון... אז בסוף שנות השבעים השמונים לא היו אוטובוסים בסדר גודל של היום, לא היו חברות מוניות שהורידו אותך בכל מקום אליו אתה מבקש הגיע, תושבי העיר ירדו ברגל אל איזור התעשייה הצפוני שגם הוא שינה פניו ללא הכר. להב- הוא מפעל המוכר גם בשם אנדרסן מתפרה ששרתה מפעלים ברחבי הארץ ובגדיהם הובאו לתפירה כאן בעיר, כמו ששולחים היום תפירה בעזה או ביהודה ושומרון.

ונחזור אל הקניון, אל קניון השמש, זכרו את המושג הזה, בקניון היה בית קפה מאוד מוד של משפחת קייט, חנויות אופנה, אפילו חנות למכשירי כתיבה. העסק לא עבד. כן לא התאים אז כנראה לאופי של העיר שלנו באותם ימים, עיר רגועה ושקטה.

במקום הזה היום יש מגרש חניה, מרכול מסחרי ובית עוז קרמיקה. מהמתחם הזה פועל נכון לימים אלה משרד הרישוי.

ולמה נדרשנו להביא את הפרטים האלה? אה... מכיוון שעיתונאי מכובד הביא פרטים על התפתחות חיי המסחר והתעלם מאירוע המפתח הראשון בחיי המסחר. אירוע שכשל, אבל היה קיים בהיסטוריה ל העיר. אמור מעתה כשאתה מדבר על בניית קניונים, שהיה מי שכבר לפני שלושים שנה הקדים ובנה בעיר קניון- קניון השמש שמו. כאשר אתם מגיעים עשות קניותיכם במתחם הזה אל תשכחו להביט גבוה מעט מעל חנות עוז קרמיקה- גם אתם תבחינו בשלט המבשר על קיומו של הקניון הראשון..

נושאים: קניון השמש, מפעלי להב, מתפרות אנדרסן, בית שמש
משולש הזהב - קניון השמש
משולש הזהב - קניון השמש
משולש הזהב - קניון השמש
משולש הזהב - קניון השמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: