תאונות אינן רעידות אדמה שלא ניתנות למניעה

תאונות הן לא גזרה משמים וגם לא גורל!! ההרג בכבישים והפצועים הרבים הם תוצאה של אי מניעה, כי תאונות הן בדרך ככל ניתנות למניעה,

תאונה לא מזירת האירוע צילום: דוברות הצלה
תאונה לא מזירת האירוע צילום: דוברות הצלה

בערב חג שני שוב תאונה מחרידה שבה איבדה העיר בית שמש שני צעירים בני 18. השניים בני הקהילה האנגלוסכסית בעיר, יצאו לחגוג את שמחת תורה ובדרך אל יעדם ככול הנראה באחת העקומות בכביש כפר מנחם , איבד הנהג את השליטה ברכב והתנגש ברכב הבא ממול. הרכב המתנגש היה נהוג על ידי נהגת צעירה כבת 20. רכבם של הצעירים החליק לתעלה בצד הדרך והתהפך, שני הצעירים נהרגו במקום, עוד נפצעו הנהגת שנסעה ממול ועוד שני צעירים נוספים ברמת פציעה בינונית עד קשה. הנהגת סבלה מפציעה קשה ברגליה ומאוחר יותר איבדה את רגלה בבית החולים.

כמה עצוב וקשה אבדה כזו, רק בני 18 שסיימו את לימודיהם ועמדו להתגייס לשרות צבאי קרבי באחת מיחידות ההסדר בצה"ל.

הורים צעירים המומים וכואבים כאב עז, סבים וסבתות הרוסים מאובדן מחריד ובלתי נתפס, משפחות מוכרות ושורשיות שעוסקות בין היתר בהתנדבות למען הקהילה ובכלל.

רק לפני מספר שנים בית שמש איבדה שלושה בחורים צעירים בתאונה מחרידה בכביש 38 הפתלתל.

לפני מספר חודשים נערה בת 19 נהרגה בצומת שריגים, צומת מסוכנת מאוד שגבתה מ"ס קורבנות רב.

לפני כשנתיים שלושה נמחצו למוות מתחת למשאית בצומת האלה. ועוד ועוד מספר רב של תאונות בכביש 38 הידוע לשמצה.

וכאן נשאלת השאלה, האם זו גזרה משמים? או גורל אכזר?? האם האובדן הזה הוא בלתי נמנע??!! האם תאונות ניתנות למניעה? כאן אביע את דעתי האישית, שלכול השאלות האלה יש גם תשובות.

תאונות הן לא גזרה משמים וגם לא גורל!! ההרג בכבישים והפצועים הרבים הם תוצאה של אי מניעה, כי תאונות הן בדרך ככל ניתנות למניעה, תאונות נגרמות על ידי הגורם האנושי, מיומנותו, ניסיונו, ודאגתו לתקינות רכבו.

תאונות הן לא רעידת אדמה שלא ניתנת למניעה, תאונות הן לא מזג אוויר שאנו לא שולטים בו, תאונות הן לא מחלות שמרביתן בלתי ניתנות למניעה, תאונות לעומת זאת כן ניתנות למניעה לחלוטין..

אין ספק שחוסר ניסיון שאננות ומרכיב הגיל הצעיר כל כך עושים את שלהם והופכים בוודאות לגורמים מובהקים לתאונות עם הרוגים ופצועים רבים.

מרבית תאונות הדרכים הגובות חיי אדם ופצועים רבים נגרמות ע"י נהגים צעירים בגילאים 18 עד 25 . ככול שהגיל עולה אחוז התאונות הולך ויורד, מדובר בסטטיסטיקות מדויקות שמלמדות על אופי הגיל ואופן הנהיגה.

ישנם גורמים נוספים שמעלים את אחוזיי התאונות, כמו לדוגמה התעסקות בטלפונים ניידים בזמן נהיגה, שתייה , אכילה, ועישון תוך כדי נהיגה, בל נשכח כמובן את אחד הגורמים העיקריים בגילאים האלה שהוא שלהובם ועידודם של החברים הנוסעים ברכב שמאתגרים ומעודדים ללא הפסקה את האוחזים בהגה, תן גז!! סע!! תעקוף!! תחתוך !! אל תצא פראייר!! אלה הן שלוש המילים שהרגו יותר אנשים מבכל מלחמות ישראל, כן קוראים נכבדים , המילים" אל תצא פראייר", הן מילים קטלניות עבור צעירים חסרי מנוח.

אז בבקשה הורים נכבדים, רגע לפני שחרור מפתחות הרכב בכול נסיעה ונסיעה העמידו את ילדכם מולכם עין בעין ואם יש צורך תתחננו ותביעו רגשות עד כדי בכי, תיצרו תמונות הבזק במוחם של ילדכם של הורים מודאגים ומפוחדים ממה שעלול לקרות להם בכול נסיעה ונסיעה ואולי כך תמונות הבזק אלו יעלו רגע לפני ויגרמו להם להרים רגל מהגז. אם נצליח גם באחוזים קטנים נוכל למנוע חלק מהתאונות הבאות והאובדן הרב והמיותר.

כי תאונות אכן ניתנות למניעה. אין ספק שמעורבות הורים בעיצוב אופי הנהיגה של ילדיהם היא ערובה למניעת תאונות בעתיד. כשם שהורים דואגים לחינוכם והשכלתם של ילדיהם עד להשגת תארים אקדמיים ואף למעלה מזה טוב נעשה אם ניקח את נושא הנהיגה של ילדינו כמקצוע בעל חשיבות לא פחותה מתואר אקדמי. השאיפה לשלמות בנהיגה אולי לא תביא הכנסה או שכר אך בטוח תביא לאריכות ימים . אולי בדרך זו נמנע חלק קטן מהתאונות הבאות וכך נציל מספר נפשות נחסוך צער יגון וכאב מיותר לכמה משפחות בישראל.

הדחף לכתיבת מאמר זה נבע מתוך הבעת צער וכאב על האובדן שחשה גברת מ. ג לקוחה ידידת נפש שלי.

נושאים: תאונות דרכים כביש 38
תאונה לא מזירת האירוע צילום: דוברות הצלה
תאונה לא מזירת האירוע צילום: דוברות הצלה
תאונה לא מזירת האירוע צילום: דוברות הצלה
תאונה לא מזירת האירוע צילום: דוברות הצלה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: