תריסר שנים לטקס הענקת מלגות לסטודנטיות מקרן מלכה גיאת

השנה עמד הטקס בצל הסתלקותם, של אבנר כהן מי שתרם תרומה נכבדה בזכותו הוקמה קרן המלגות בבית שמש, ושל שלמה גיאת אביהם של התורמים גואל וצחי גיאת.

שולחן הנשיאות
שולחן הנשיאות

ביום שלישי האחרון התקיים טקס הענקת המלגות על שם מלכה גיאת ז"ל, באולם בית הכנסת התימני "בית יוסף" בבית שמש. במעמד בני משפחת התורמים ובני משפחות מקבלות המלגות קיבלו מלגה למעלה מעשרים סטודנטיות תושבות העיר, וזאת בזכות תרומתם יוצאת הדופן ומעוררת הערכה של גואל וצחי גיאת, בניה של המנוחה ואנשי עסקים ממקסיקו, שהענווה והצניעות מאפיינים את פועלם, אשר בחרו להנציח את זכרה של אמם בכל שנה ושנה, תוך תרומה נפלאה לקהילה בבית שמש ובכלל. הקרן אשר החלה להעניק מלגות לבנות בעיר כבר בשנת תשס"ו. העניקה עד היום מלגות ליותר מ-250 סטודנטיות כ"י.

השנה עמד הטקס בצל הסתלקותם, רק לאחרונה, של אבנר כהן מי שתרם תרומה נכבדה לבניית בית הכנסת על שם אביו המנוח יוסף כהן ובזכותו הוקמה קרן המלגות בבית שמש, ושל שלמה גיאת אביהם של התורמים גואל וצחי גיאת. את הטקס הנחה ד"ר יוסף עדיחי כהן, ונשאו דברים - אחותה של המנוחה הגב' שרית גרינברג, שתארה את דמותה של מלכה גיאת והשקעתה יוצאת הדופן בחינוך הבנים, וציינה בכאב שעל אף פטירתו לאחרונה של אבנר כהן מי שתרם תרומה מכרעת לבניית בית הכנסת ראוי למצוא נחמה במורשת שהותיר, אותה ממשיכים בנו חיים כהן ואחייניו צחי וגואל. הרב יחיאל תם הרב לקהילת התימנים בחולון דרש בדברי תורה, וציין שהשנה מלאו ארבעים ושלוש שנה לפטירתו של יוסף כהן ע"ה, על שמו נקרא בית הכנסת, ומכוחו, האחים צחי וגואל גיאת ממשיכים ביתר שאת את מורשתו -נתינה למען הכלל. גם השנה שותפים מלאים לטקס, היו השר לשיתוף פעולה אזורי, בן המשפחה, צחי הנגבי שציין את האחדות המשפחתית אשר גם בעת צער ממשיכה במסורת של נתינה וחסד, וברך גם בשם אמו גאולה כהן תיבדל"א אשר במשך שנים נשאה דברים בטקס. ראש העיר משה אבוטבול הביע את תודתו לתורמים על שבחרו דווקא את בית שמש לקיום מפעל המלגות המיוחד, וציין את ההערכה הרבה להתמדה שבהענקת המלגות בכל שנה. דברי ברכה והוקרה נשא גם המשנה לראש העיר הרב חיים בן מרגי שתיאר את ההתרגשות המלווה מפעל חסד שאין דומה לו בעיר והעלה על נס את ההמשכיות של מפעל מבורך זה, במיוחד השנה.

ראוי לציון שגם השנה הסטודנטיות תהיינה שותפות לפעילות קהילתית בבית שמש, בהתנדבות בבתי ספר מכל המגזרים ובמיזמי חסד אחרים בתחומי החינוך בריאות רווחה ונוער בסיכון.

לאחר סעודת המצווה, נערך טקס הענקת המלגות. בזו אחר זו, עלו הסטודנטיות תושבות העיר לקבל מלגה. זאת ועוד, הן קיבלו חוברת המתארת את דמותה של מלכה גיאת, ומסכמת למעלה מעשור של פעילות הקרן בבית שמש. עם תום טקס הענקת המלגות, הודתה בשם הסטודנטיות מקבלות המלגה, שירה בעל צדקה סטודנטית לאומנות במכללת אמונה אשר דיברה בשבח מפעל המלגות ועד כמה הוא תורם לסטודנטיות לממש את עצמן, והוסיפה שדמותה של מלכה גיאת, ופעילות החסד של בניה התורמים, צריכים להיות נר לרגלי הסטודנטיות מקבלות המלגות.

נושאים: קרן מלכה גיאת, בית שמש
שולחן הנשיאות
שולחן הנשיאות
שולחן הנשיאות
שולחן הנשיאות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: