לימודים ברוטציה, בית כנסת שהפך לבית ספר ובלי שירותים, פעוטון בעזרת נשים...

אזלת היד בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים בולטת בכל פינה כאן בשכונה ג'. מבנים לתפארת לא מעידים כלל על איך וחייבת להיות שכונה מתוכננת, אם חשבתם לרגע שאתם יודעים הכל, תקראו כאן על בית כנסת שהפך להיות חדר לימוד למעלה מ- 70 ילדים, כרמי יושע שמו בלי שירותים, בלי חשמל תקני ובלי מים ...

מבנה בלי שירותים
מבנה בלי שירותים

"בכל השנים בהם אני מנהלת ומורה במערכת החינוך לא נתקלתי בכזו שלומיאליות מערכתית" משפט תמציתי שאומר הכול על החוויה שחוותה היום המועמדת לראשות העיר ד"ר עליזה בלוך בסיורה ברמה ג ובמוסדות חינוך ביום מה שאמור להיות חג עבר אלפי ילדים במערכת החינוך. "אצלי זה לא יקרה, לא ייתכן שרשות מקומית לא תיערך נכון כדי לתת מענה לצרכים של ילדחם".

ד"ר בלוך מלווה בצוות מהמטה כולל ראשי המטה התייצבה בגן חמדת ומצאה שיטת עבודה חדשה במערכת- רוטציה. כיתת חינוך חובה לומדת תחת כיפת השמים והכיתה הצעירה בתוך הגן עם מזגנים. מבנה אחד -55 ילדים משתי שכבות שונות. בכל שעתיים יחליפו בניהם שכבות הגיל את, פעם אלה בתוך המבנה, ופעם אלה בחוץ... לסירוגין. רחבת הכניסה הפכה להיות כיתת לימוד, כאשר הגננת והסייעת עושות עבודתן לעיני עוברים ושבים שהביאו את ילדיהם לגן שכן באותו מבנה. נציין רק שהגן השני במבנה ניתן לקבוצת גני עץ הדעת. בגן זה לומדים בסה"כ 29 ילדים. ילדי גן החובה וטרום חובה הם ילדי חינוך ממ"ד ואילו גני עץ הדעת משתייכים לזרם החרדי תחת הכותרת עץ הדעת, בראשות ינקי סגל פטרון הגנים בעיר, וחברו הטוב של משה מונטג מדגל.

ד"ר בלוך מופתעת מאוד מהמראות, אזלת היד בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים בולטת בכל פינה כאן בשכונה ג'. מבנים לתפארת לא מעידים כלל על אך וחייבת להיות שכונה מתוכננת. משוחחת עם הורים וגם עם מפקחת בית הספר, מתרשמת ורושמת לעצמה נקודת תיקון נוספת בקלקולים הרבים המתגלים לעיניה בסיוריה ברחובות ובשכונות.

מגן חמדת נוסעת השיירה נחום הנביא 6, על פי המלצת אחד ההורים. שם בדירת מגורים מתנהל לו גן ילדים, ממש כמו בנחום הנהיא 12. סיירת הבטיחות של מחלקת הביטחון מעיריית בית שמש חיפשה ולא מצאה את שני הגנים המסוגרים בתוך בתי המגורים. עליזה בלוך מתרשמת במצוקת המבנים החסרים לחינוך הילדים ותוהה האם אי איפשר להיערך אחרת למצב כזה. "ילד נולד למסגרת, הוא רשום באיזה שהוא מקום, עורכים מעקב לצרכים האלה בכל שנה ושנה ומדואגים להיות מוכנים, לא מקובל עלי שילדים בשנת 2018 ילמדו בבתים פרטיים ויהיו תלוים בחסדי השכנים".

"אתם רוצים להזדעזע לכו לרח' משה רבנו, (יש רחוב כזה בעיר) שם בקומה השניה של בית הכנסת, בעזרת נשים מתקיים גן ילדים. נסענו, השיירה איתרה את בית הכנסת בין אתרי בניה, שבילי עפר, פסולת בנין ועוד. פועלים יוצקים עתה את המדרכה לאפשר עליית הילדים בבטחה אל הקומה העליונה. הכול על חשבון ההורים, "העירייה סירבה אפילו לממן לנו את העבודה הפשוטה והמגוחכת הזו". אומר לנו נ. תושב השכונה. ומבטיח "יום הדין מגיע". כלומר יהיה תשלום על הזלזול הזה בתושבים.

אם בלוך והצוות המלווה לא הזדעזע מספיק מהיערכות העירייה בכל מה שעיניהם ראתה בג' הרי בא בית כנסת אחד וחשף בפנינו את השלומיאליות בהיערכות. דרכי יושר, בכניסה תלויים שלטי הצעה למכירת כסאות לתפילה בימים הנוראים, 120 ₪ ליום ראש השנה ולכיפור, מי שיספק בתפילת ראש השנה ישלם רק 80 ₪. כאן, במבנה בנוי מבניה קלה, שוהים קבוצת ילדים הממתינה לכניסתו של הר"מ. למעלה מ- 70 ילד שהו בבית הכנסת. הילדים ידעו להסביר: "בגלל שאין לנו קרוואן אנו לומדים בבית כנסת". מילא, ללמוד בבית כנסת חוזרים עשרות שנים לפולין, פראג ואולי זו הזירה הנכונה ללמד על חסידות. תאמרו לי, גם שם לא היו במחילה מכבודכם שירותים לילדים? 70 ילדים לא עושים 'קטנים' בכל יום הלימודים? ומה קורה עם מים? אין ברז מים לשתיה!!! מערכת החשמל פרוביזורית ומסוכנת לבטיחות הילדים. בחוץ פרשו שטיח דשא, פטנט דגם 2018 לכיסוי ערוות חדלות היצירה. אז מה אם מדובר בילדים חרדים, הם לא ילדי אלוקים? הם לא ילדים של בני אדם? למה היחס הזה? למה הזלזול הזה?

בלוך ההמומה ממהרת לעלות לרכב, לא לפני שהיא אומרת לסובבים אותה, כי היא מזועזעת בכל שנותי כמנהלת או כמורה לא ראיתי תופעה כמו זו". עכשיו ראתה, ומי שרואה מחוייב לעשות שינוי. משה אבוטבול במקום לסייר בשכונה הזו העדיף להדיר רגליו ולהגיע לבי"ס בגין, אפילו את הממונה על החינוך לא שלח לסיור בשכונה ג' להתנצל לפחות.

נושאים: רמה ג, תשתיות, בית שמש, משה אבוטבול
מבנה בלי שירותים
מבנה בלי שירותים
מבנה בלי שירותים
מבנה בלי שירותים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
לימודים ברוטציה, בית כנסת שהפך לבית ספר ובלי שירותים, פעוטון בעזרת נשים...
גולש אנונימינכתבה ביום ראשון, 02 בספטמבר 2018, 10:42

לא נשאר לך רק לנסות אצל עליזה ציון. חחח

לימודים ברוטציה, בית כנסת שהפך לבית ספר ובלי שירותים, פעוטון בעזרת נשים...
יוסףנכתבה ביום ראשון, 02 בספטמבר 2018, 08:18

ציון ציון ציון ,הלא תשאל ,אולי שכחת שתמכת באבוטבול מול ועקנין . אז דבר ראשון תודה שלא ראית למרחק.