תלמידי אמי"ת נחשון נפגשו לראיין ארבעה שורדי שואה

שמות, לא מספרים הוא פרויקט אינטראקטיבי רב-תקשורתי לקולנוע בהיסטוריה של הפה, תיעוד שנוצר על ידי המחנכת טובה רוזנברג.

בני הנוער במפגש
בני הנוער במפגש

השואה וזוועותיה אינם מצטמצמים רק לימים שלי יום הזיכרון לשואה, בכל יום עלינו כבני דור התקומה לזכור ולא לשכוח. אחד מהפרויקטים הרבים הוא 'שמות ולא מספרים' בו נפגשים בני נוער עם ניצולי שואה החיים בקהילות השונות.

במסגרת הפרויקט הבינלאומי 'שמות ולא מספרים', נסעו השבוע תלמידים משכבה י' וי'א בישיבת אמית נחשון לראיין ארבעה שורדי שואה, במטרה ליצור סרט תיעודי על התלמידים והניצולים והמפגשים שלהם. המפגש עם ניצולי השואה שהתקיים לאחר מפגש עם עיתונאי, תחקור על הדמויות וכתיבת שאלות - היה משמעותי, מרתק ונגע מאוד בתלמידים שחזרו עם הרבה תובנות ומחשבות.

אחת מהניצולות - סבתא-רבתא של התלמיד יהל קרני התרגשה מאוד ודיברה על המשכיות הדורות והאופטימיות בכל מצב. ניצול השואה ר' אליעזר גוטדינר אמר לתלמידים: "כל נכד ונינין שנולד לי אני הולך להורים שלי להגיד להם מזל טוב ממשיכים לגדול. אני מבקש מכם. תעבירו את המסר- תספרו בשבילנו את הסיפור לדורות הבאים".

אור אדרי, תלמיד כיתה יא המשתתף בתכנית: "המסר שלי לדור הצעיר, לכו לסבא וסבתא שלכם ותשמעו מהם את הסיפור, גם אם הם לא היו בשואה, כל אחד עם הסיפור שלו והכאב שלו- אנחנו הדור שזכה בזכותם להיות פה בארץ בזמן הגאולה". התלמיד אפיק שושן הוסיף: ‏"מהיום הזה לקחתי הרבה מסרים, שאחד מהם הוא בחיים לא להתלונן על כלום ותמיד להיות אופטימי, גם ברגעים הכי קשים".

הרב נעם קריגמן, ראש ישיבת אמית נחשון: "בשביל דברים כאלה אני נמצא בחינוך. זו הדרך הטובה ביותר לחנך את עצמנו ואת תלמידנו- להכיר ולהתחבר לאנשים גדולים שחיו ופעלו בדור כל כך מופלא ומרגש של שואה ותקומה. גאה בתלמידים שלנו על האכפתיות, הרגישות והמסירות שהם מגלים כלפי שורדי השואה".

נושאים: שואה, שמות ולא מספרים, אמית נחשון
בני הנוער במפגש
בני הנוער במפגש
בני הנוער במפגש
בני הנוער במפגש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: