שבים ללימודים מכיתה א עד ג- אתגר מורכב בדרך לשגרה

ההיערכות נעשתה עם מעוז ביגון מנהל האגף שהאריך עבודתו בשל הקורונה. שי כהן יו"ר הנהגת ההורים: ההוראות ברורות ואנחנו נקפיד על קיומם. במקום שאין עובדת מיוחדת לחיטוי לא יפתח המוסד החינוכי".

רותי אדרי במפגש עם המלוות והסייעות
רותי אדרי במפגש עם המלוות והסייעות

פתיחת הלימודים המחודשת תחת אימת הקורונה תתנהל תחת עינו של מנהל אגף החינוך מעוז ביגון, שהודיע על סיום תפקידו. ביגון יחד עם שי כהן יו"ר הנהגת ההורים הוציאו איגרת למנהלים, צוותי הוראה הורים ולתמידי, וכל לכל מי ששותף למערכת החינוך. באיגרת מסבירים את דרכי העבודה וההנחיות לפיהם הם ערוכים. : " אנו פועלים על פי נהלי משרד הבריאות ודואגים בראש ובראשונה לבריאותם של כל מי שבא בשערי המוסד החינוכי.

באיגרת מבטיחים שולחיה להורים כי מנהלים, צוותי הוראה, גננות וסייעות, אנשי ניקיון ואחזקה – כולם עמלו על מנת להכין את מבני החינוך לקליטת התלמידים, כולל ניקיון יסודי חיטוי ועוד.

האם זה מרגיע את ההורים שאמורים מחר לשלוח את הילדים? לא בטוח. רבים מההורים לא מתכוונים לשלוח מחר את ילדיהם למרות ההיערכות של מנהל אגף החינוך. בכל מקרה המבחן יהא רק מחר בשעות הבוקר כאשר נראה מי מהתלמידים, או כמה מהם יתייצבו בבתי הספר בעיר.

כל הצוותים במוסדות החינוך (גנים ובתי ספר) בכל המגזרים יקבלו ציוד מיגון אישי הכולל מסכה וכפפות. אלכוג'ל יהיה בכל כיתה וגן שתופעל. האלכוג'ל מיועד הן לצוותים והן לתלמידים.

עיריית בית שמש דאגה כי בפתח כל מוסד חינוכי יהיה מדחום לייזר. כל מי שיבוא בשערי המוסד החינוכי ייבדק, במידה וימצא שיש לו חום, לא יוכל להיכנס למתחם. (תלמידים, אנשי צוות וכו (. למשימה זו השאיל ביגון מיד שרה מסר גדול של מדי חום אשר יעמדו לטובת צוות הבדיקה.

מי יערוך את הבדיקה? ובכן במקרים מסיימים השומרים בשער שכבר עברו השתלמות קצרה בעניין יבדקו כל נכנס, ויאסרו כניסת הורים או מלווים לתוך בתי הספר. תלמידים עד כיתה א' (כולל כיתה א') אינם חייבים לחבוש מסכה. תלמידים מכיתה ב' חייבים להגיע עם מסכה.

שי כהן יו"ר הנהגת ההורים מבהיר כי בכל מוסד חינוכי יש "ממונה קורונה " אשר תפקידו לוודא כי הנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך מיושמות. המינוי באחריות המוסד החינוכי. ההוראה היא חד משמעית בעניין, כמו הוראת המנקה המיוחדת שאמורה לחטא את כל המעקות, והמרחבים הפתוחים בהם יושבים תלמידי בהפסקות כמו חדרי השירותים לפחות פעם בשעה. מקום שלא תוצב עובדת כזו אומר שי כהן, לא יפתח בית הספר. במסגרת בה יש יותר ממאה למידים יועמדו שתי עובדות כאלו.

אחת הבעיות שזוהו בישיבת ההערכות היא בעיית ההסעות. צפויים ביום הראשון שיבושים לא מטים בעניין, והכל יילמד וישופר תוך כדי תנועה.

שי כהן יו"ר הנהגת ההורים: "אני יותר רגוע כאשר המערכת בידיים של מעוז ביגון, הוא מנוסה, איכותי וחושב על כל פרט. אני שמח שהוא ילווה אותנו בתקופה הקשה". אגב מעוז ביגון האריך תקופת עבודתו עד סוף חודש אוגוסט.

בימי חמישי ושישי נערכו פגישות גם של האחראית על המלווים הגב' רותי אדרי, העבירה הדרכה והסברה למלוות מה ואיך מתנהגים .

אם הזכרנו מערכת חינוך, אזי רוב הסייעות שהופרשו לחל"ת קיבלו הוראה לחזור כבר מראשית חודש מאי. תרומה קטנה לצמצום האבטלה במשק. "

ואין לצפות לפתיחה ללא כל בעיות, יש בעיות אובייקטיביות שעדיין לא ניתנו עליהם תשובות, למשל חיטוי חדרי שירותים. מה עם מקורות השתייה של התלמידים, מה עם היציאה לחצרות. השמירה במוסדות החינוך בדרך כלל נעשית בידי פנסיונרים או אנשים מבוגרים. ומה עם צוות ההוראה הכוללים גם מורות ומורים המצויים בהגדרות סיכון כאלה ואחרות. "תקופת אי הוודאות עלולה להימשך עוד זמן ואך טבעי שיהיו שאלות ותהיות שיצופו – נשתדל לעדכנכם בהתפתחויות על פי החלטות הממשלה כפי שיהיו מעת לעת. יחדיו נצלח את האתגר המורכב על מנת לתת לתלמידים להורים ולכלל התושבים אפשרות להיכנס לתהליך הדרגתי של שיגרה ככל האפשר" מסיימת האיגרת להורים. .

חשוב להבהיר ההתייצבות במוסדות החינוך לגבי תלמידים אינה עדיין חובה, הורים שחשים שילדיהם בקבוצות סיכון, כמו בעיות אסטמה וכד', רשאים להשאיר את הילדים בבית.

נושאים: חינוך, בית שמש, מעוז ביגון, שי כהן
רותי אדרי במפגש עם המלוות והסייעות
רותי אדרי במפגש עם המלוות והסייעות
רותי אדרי במפגש עם המלוות והסייעות
רותי אדרי במפגש עם המלוות והסייעות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: