קרובים להשבתת הסייעות במערכת החינוך

יו"ר ההסתדרות באולטימטום לאוצר: ככל שלא תהיה התקדמות במו"מ לשיפור מעמד הסייעות, נשבית את המערכת. במכתב חריף בר-דוד מותח ביקורת על גרירת הרגליים של משרד האוצר במו"מ להסדרת זכויות הסייעות.

ההסתדרות הכללית
ההסתדרות הכללית

ההסתדרות נערכת לאפשרות של השבתת מערכת החינוך ברשויות המקומיות על רקע המבוי הסתום במו"מ להסדרת זכויות הסייעות, כך התריע היום יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, במכתב מיוחד ששיגר ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס והממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן.

יו"ר ההסתדרות הדגיש במכתבו את המשבר החמור שפוקד את הרשויות המקומיות בכל הקשור לתפעול גני הילדים בחינוך ובחינוך המיוחד, וציין כי "המערך חסר בכוח אדם באופן משמעותי, דבר הגורם לסגירת גני ילדים ומצריך מעבר סייעות מגן לגן. הסייעות קורסות תחת הנטל, והמחסור והמצוקה בכוח אדם מורגשים מדי יום".

בר-דוד הוסיף כי למרות מאמצי ההסתדרות והסכום שהקצו לכך הצדדים בעסקת החבילה, ועל אף ההכרה בחשיבות השינוי על ידי השלטון המקומי, כל התקדמות במו"מ נבלמת על ידי משרד האוצר שממשיך להתבצר בעמדותיו.

נזכיר כי במסגרת מאבק ההסתדרות למען הסייעות, דורש יו"ר ההסתדרות להפחית את שעות העבודה של הסייעות ל-35 שעות שבועיות שיוגדרו כ מאה אחוז משרה, ולחזק את מעמדן באמצעות תיקון עיוותים והצעת פתרונות שמכירים בחשיבות המקצוע.

"כל אלה מתחייבים מן המציאות העגומה אליה הגיע סקטור הסייעות, נטישת העובדות והיעדר האפשרות לקלוט עובדות חדשות אשר גורמים לסגירת גנים בשל מחסור כוח אדם", כך כתב.

יו"ר ההסתדרות הדגיש בסיום מכתבו כי "ככל שלא יתקדם המו"מ כבר בימים הקרובים, נכריז על סכסוך עבודה ומיד עם שוך גל התחלואה, תפרוץ שביתה כללית במערת החינוך ברשויות המקומיות בישראל".

נושאים: חינוך, הסתדרות כללית, מעמד הסייעות
ההסתדרות הכללית
ההסתדרות הכללית
ההסתדרות הכללית
ההסתדרות הכללית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: