מסלול לבנות מחפשות אתגר- על מסלול אורי באולפנת גילה

אולפנת גילה במסלול תורני לבנות, בראשות הרב אלעד אליהו פונה אלייך הבת, הילדה המבקשת מסגרת חינוכית תואמת עם שאיפות גדולות ורצונות למימוש. הנה המסגרת הרעננה במערכת החינוך המקומית.

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
אורי
אורי

מערכת חינוך שאינה מתחדשת היא נסוגה לאחור, את זה למדו במערכת החינוך של אולפנת גילה, אולפנה ששמה לה למטרה לחנך בנות ליראת שמיים ומידות טובות, אוהבות תורה ובעלות רמה תורנית אישיותית איתנה בשילוב עם רמה לימודית גבוהה המובילה למיצוי יכולותיה של כל תלמידה. האולפנה מבית רשת שעלים, רשת החינוך הישראלית שעושה ומפיצה אור ברחבי הפריפריה בעשייה החינוכית הדגולה שלה.

האולפנה רואה ערך מהותי בשותפות ההורים והצוות החינוכי בחינוך הבנות וחזרת הבנות בתום יום לימודים לחיק המשפחה וההורים. כמו כן, שותפות הבנות בנתינה לקהילה- בהתנדבויות על בסיס קבוע כגון: הדרכה בסניפי תנועות הנוער, עזרה לעולים, סיוע לארגוני חסד ועוד.

אחרי שנים של התבססות פיתוח והתקדמות הוחלט להקים במסגרת האולפנה מסלול לימודים ייחודי לבנות המבקשות לימודים יותר תורניים, בשילוב חיי פנימיה חלקיים מסלול הלימודים מושתת על אווירה משפחתית, תורנית בונה ומחזקת. אורי- שם המסלול.

אורי- נולד לפני כשנה ובאופן מפתיע זכה לתהודה רחבה בבית שמש וגם בישובים מחוץ לעיר. ההפתעה הייתה גדולה כאשר למפגש ההיכרות עם המסלול, התייצבו לא פחות ממאה הורים תושבי העיר שבאו להכיר ולהתרשם מכלי ראשון על המסלול החדש במסגרת האולפנה.

השנה, שנת הקורונה קשה לאמוד את הצלחת ההישגים והלימודים בשנה הראשונה אבל כבר עכשיו ניכר כי הבנות, ובני משפחותיהן מגלות שביעות רצון לא רק מאופי הקשר שהתפתח בין הצוות לבין התלמידות אלא בעיקר באנשי הצוות המוביל את המסלול. הבנות ספגו רוח ערכית חשובה לתמיכה בקהילה, עידוד חברות במשבר, וגם תוך כדי למגדו והעשירו עצמן במסגרת לימודים בזום.

בפנימיה תנאי מגורים המשפיעים על איכות חייהן של התלמידות, תנאים סביבתיים נאותים ועשירים, כמו חדרי מחשב, מטבחון לבישול אישי, ספרייה, חדרי לימוד, פעילות חוגית והפגתית בשעות אחר הצהריים בתום לימוד החובה.

בראש המסלול עומד הרב אלעד אליהו, אחת מדמיות החינוך החשובות שקרנה זוהר בשמי החינוך הארצי. נוכחותו, הרצאותיו ושיחותיו עם הבנות, עושות אותו דמות אבהית חשובה מאוד להתפתחותן של הבנות. מנהלת התכנית היא הרבנית יסכה ולדמן המוסיפה נשמה יתירה בבנות הלומדות במסגרת החדשה.

בקרוב מאוד אולפנת גילה תפיק ערבי היכרות ומפגש עם הורים ובנותיהם המעוניינות להשתלב באוירה חמה ומשפחתית. על מועדי המפגשים עקבו אחרי ההודעות בעיתונות. בשל התעניינות כאמור גם מישובים אחרים, יתקיימו חוגי בית בזום, וגם במסגרת מצומצמת ביתית.

נושאים: אולפנת גילה, הרב אלעד אליהו, רישום לשנהל הבעל, בית שמש
אורי
אורי
אורי
אורי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מסלול לבנות מחפשות אתגר- על מסלול אורי באולפנת גילה
מחפשת אולפנא
(5 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 10 בינואר 2021, 18:58

למה לא משקיעים באולפנא אחת ופותחים עוד אולפנא באותו מקום באותו זמן, אחת עם תקציב ואחת בלי תקציב ובלי מבנה, כי אין לה קשרים? איך אבחר לאיזה אולפנא ללכת אם אחת חוסמת את השניה שקמה לפניה?