הרכב המועצה הדתית כולל שלוש נשים- שתיים חרדיות

לראשונה מאז פרצה לאה שקדיאל את חומת המועצה הדתית הנה מגיעה עוד הדרה לסיומה גם המפלגות החרדיות הציגו שתי נשים כמועמדות. הולנדר מברכת על מינוי נשים אבל מתנגדת להרכב המוצע. הליכוד הצביע נגד כסיעה

שליש מחברי המליאה נעדרים
שליש מחברי המליאה נעדרים

נושא נפיץ הובא אתמול לישיבת מליאת מועצת העיר, שקדמה לו ישיבת הנהלה. הנושא: אישור רשימת מועמדי העירייה להרכב המועצה הדתית בבית שמש. 3.5 שנים אחרי בחירתה של עליזה בלוך, אין עדיין הרכב חדש למועצה הדתית בבית שמש, פגם חמור ביותר. סיבות יש לכך הרבה חלקן תלויות בבלוך, חלקן תלויות בנסיבות הארציות.

אחרי שהשרים אביטן ומתן כהנא דרשו וחזרו ודרשו, ויש גם יציבות ממשלתית מסוימת לפחות לעניין הרכבת רשימות, בבית שמש מתקשים להכריע. השבוע נעשה צעד נוסף ובלוך ביקשה להביא למליאה רשימה ששונתה והורכבה לפי הצרכים הנדרשים. נציגות נשית, שלוש נשים כולל הפתעה מרעישה בעולם החרדי מינוי נציגה מטעם יהדות התורה (דגל התורה ואגודת ישראל). השלימו את 'החגיגה ' גם נציגי ש"ס וצירפו שם של אשה. מהפכה מול עינינו, מאז פרשת שקדיאל בירוחם ומינו ראש מועצה דתית בכבפר סבא הנה יש לנו בשורה בעולם החרדי והיא יוצאת מבית שמש.

אלא מה אליה וקוץ בה. הפעם ההתנגדות לא באה מטעמי הדרת נשים, אלא מטעמי מילוי הסכמים והבטחות שניתנו לציבור. "עליזה בליל היוודע תוצאות הבחירות, במפגש עם קבוצת נשים, הצהירה לפני שהמועצה הדתית תישאר בידי הציבור הדתי הלאומי. וכך גם נחתם בהסכם הקואליציוני בינינו. אז אם לדבר על כיבוד הסכמים, הנה ההסכם שאת מפרה" הטיחה הולנדר בפני בלוך. זו פתחה ואמרה שהיא מבקשת לכבד הסכמים, "אנחנו עיר שמכבדים הסכמים" ובכוונתה להסכם שחתמה עם סיעת ש"ס ובו הבטיחה לש"ס את תפקיד יו"ר המועצה הדתית.

בלוך עצבנית, הפגינה קרירות כלפי הולנדר. "תאמרי כל מה שאת רוצה, הנה יש לך הזדמנות". קטע את הולנדר שלום אדרי שביקש רשות דיבור. " את מדברת על הסכמים. קבענו הרי ששום נושא לא יובא לדיון במליאה לפני שאנחנו מסכמים אותו בין ראשי הסיעות רק אתמול. הדיו עוד לא יבש על הנייר... למיטב ידיעתי לא קיימנו דיון כזה. אז אני מבקש להוריד מסדר היום את הנושא." אדרי לא הסתפק בכך והצהיר לפני בלוך: "אנחנו כסיעה נצביע נגד ההצעה שלך להביא שמות למליאה. והוסיף בהתרסה: "אם את רוצה גם תפטרי אותנו". ואז פרץ עליה במחול: "את מי את מייצגת ולמי את דואגת, לציבור החרדי או הציוני. נבחרת בקולות ציוניים ואת רוצה שיהיה ראש מועצה דתית חרדי? חלילה וחס. הם רוב, אבל את ראש העיר. יש לך מצב בו מונתה אישה לנהל את המועצה הדתית, את צריכה להיות מאושרת. למה את משתדלת כל כך, לאן את רצה. אלה החרדים מהם צריכים מועצה דתית, לרישום נישואין? לכשרות שהם לא מכירים ברבנות הראשית, לעירובין, למה בדיוק הם צריכים? רק בשביל לתפור ג'ובים. אנחנו לא מסכימים. תשאירי את האישה הזו, היא עושה עבודה טובה בשביל כולם".

והוסיפה הולנדר: "כמו שיש ממונה על החינוך חרדי ונותן שירות לכולם, כמו שיש תכנון ובניה בידי חרדי והוא נותן שירות לכולם, ככה גם במועצה הדתית. טוב שיש אחת שנותנת שירות לכולם. פניתי לראש העיר אתמול בבקשה לקיים לפני ההצבעה במליאה שיח בין המגזרים השונים כדי להגיע להסכמות בנושאי הליבה של המועצה הדתית, ולגבש סטטוס קוו בנושאי מקוואות, קבורה ועוד, אשר ידאג לכלל המגזרים ורק לאחר מכן לערוך דיון בנוגע להרכב. בחרה ראש העיר להביא את הנושא להצבעה חטופה ללא דיון וללא כל נסיון הגעה להסכמות, על אפם ועל חמתם של הסיעות הציוניות.". הולנדר טענה גם לגבי כמות הנציגים שניתנו לש"ס. הם שלושה נציגים במועצת העיר וקיבלו שני נציגים. אנחנו הבית היהודי גם שלושה נציגים במועצת העיר, ורק נציג אחד למועצה הדתית? מה ההיגיון?

בסיום הדברים הקשים, ביקשה ראש העיר להעלות את השמות להצבעה, ואז ביקשה הולנדר למשוך את שמות נציגיה מהרשימה.

ניסיון של ישראל רמתי (ש"ס) שפתאום נטל זכות לנהל את הישיבה לקרוא את השמות באופן פרטני נקטע ובלוך חזרה להצעתה להצביע כמקשה (עם שמות נציגי הבית היהודי או בלי- לא ברור) הוכרעה הישיבה: ארבעה נגד, נציגי הליכוד אדרי שיטרית ווליצקי והולנדר (הבית היהודי). (נעדרו מולא, מנדלסון ואלישיב). עוד נעדרו פרץ ואענרייך.

הנציגים החרדים הצביעו בעד, נציגי דגל, (4) ונציגי ש"ס (3) ונציגי אגו"י (2) בצירוף בלוך היו לרוב 10 מול 4. עוד נעדר מהישיבה המשנה לראש העיר מלאכי כי טוב.

נושאים: בית שמש, מליאה, עליזה בלוך, מועצה דתית
שליש מחברי המליאה נעדרים
שליש מחברי המליאה נעדרים
שליש מחברי המליאה נעדרים
שליש מחברי המליאה נעדרים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: