מבת ים לבית שמש- יש מנהלת למינהל החינוך בעיר

איך עברה שרי דרור את רף המכרז שהפיקה עיריית בית שמש, לשרי דרור ניסיון 3 שנים בניהול במוסד חינוך. האם זה מספיק כדי להיות ראש מינהל חינוך? בעיריית בית שמש כנראה שכן.

שרי דרור ראש מינהל חינוך
שרי דרור ראש מינהל חינוך

יש מנהלת לאגף החינוך בבית שמש, אחרי פחות מ-72 שעות כבר יש מחליף לקובי עמר. הבוקר התבשרנו באמצעות דוברות העירייה על מינוייה של שרי דרור לתפקיד. אין בהודעה פרטים על דרך ההודעה לשרי דרור, מי הודיע לה על הזכייה במכרז, וכד'.

תחילה הנה הודעת הדוברות כפי שהועברה אלינו. " שרי דרור היא אשת חינוך, בעלת תואר שני מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שבה למדה במסגרת תוכנית 'רביבים'. היא בוגרת תוכנית מנדל למנהיגות חינוכית. את דרכה המקצועית החלה בעיר בית שמש בבית הספר "ברנקו וייס" ובו מילאה במשך כעשור תפקידי הוראה וניהול. בעשרים השנים האחרונות שימשה במערכת החינוך בתפקידים שונים בתחום ההוראה, הניהול, ההנחיה והפדגוגיה: ניהלה את בית הספר המקיף השש-שנתי "רמות" שבבת ים, ולאחרונה ניהלה את תחום הפסיכו-פדגוגיה וליווי מנהלי בתי הספר ברשת 'דעת'."

שרי דרור התייצבה למכרז אחרי פרישתו של ביגון, היא היתה מס' שתיים בסדר אחרי קובי עמר. כבר במהלך סערת עמר הבנו שיש כוונה לפנות אליה במקום להוציא מכרז חדש ולנסות למצוא טוב יותר מעמר או לפחות בסטנדרט כמוהו. עיריית בית שמש החליטה להסתפק במועמד מס' 2 באותו מכרז שהיה במאי 2020.

מה עשתה הגב' דרור מאז המכרז בחודש מאי ועד היום? שאלנו את דובר העירייה. לא קיבלנו מענה. האם ישבה בחיבוק ידיים והמתינה כי ידעה אולי שהיום הזה קרוב מתמיד, אולי מישהו הקדים ולחש לא למהר לכל מקום עבודה אחר, או שבכלל המשיכה במסגרת בה שימשה – מנחה פדגוגית בתכנית שערים לבגרות.

לדרור ניסיון ניהול בי"ס בבת ים שמשך שלוש שנים. לפני כן שימשה בתפקידים שונים בברנקו וייס, ביניהם רכזת מקצוע ומנהלת בית. בין דרור לבין עליזה בלוך יחסי חברות והיכרות רבת שנים. הנה מה שאמרה דרור בריאיון למקומון בבת-ים. "אני חבה תודה והערכה גדולה לעליזה בלוך, שניהלה את בית הספר ושהיום משמשת כמנהלת רשת המקיפים של ברנקו וייס. לאחר מכן זכיתי להיות מנחה פדגוגית בתכנית ‘שערים לבגרות’ מטעם כי”ח שניהלה שרית חדד”, היא אומרת. כיצד ישפיעו יחסי הידידות הזו על העבודה בין שתי הנשים? בלוך מצטיירת כאחת שאינה מתמידה ביחסי קרבה עם עובדים מתחתה, במיוחד עם מנהלים בכירים. האם דרור תחרוד ממה שהיה עד כאן, ולא יקרה לנו עוד פנצ'ר בדמות מירה מינס כהן, דפנה נוריאל כהן, ערן בן דוב ועוד רבים אחרים.

מדבריה של שרי דרור עולה כי יש לה ניסיון ניהול בי"ס תיכון רמות בבת ים, אותו ניהלה עד שפרשה בתום שלוש שנות עבודה, ולאחר פרישתה היא עבדה כמנחה. מדוע פרשה אחרי שלוש שנים? אנחנו מורגלים שמנהלים במערכת החינוך נדבקים לכסא עד יבוא המשיח. והנה מנהלת קמה ומסיימת אחרי שלוש שנים, שרי דרור הסבירה באותו ריאיון למקומון בבת ים, כי הסיבה היא הצטרפותה לתכנית מנדל למנהיגות חינוכית.

שלוש שנות ניהול תיכון מספיק כדי להיות מנהל מינהל חינוך?

סעיף הקבלה במכרז שפרסמה העירייה בתחילת חודש מאי 2020: דרישות התפקיד: 5 שנות ניסיון כמנהל מוסד חינוך, מוסד שעיקר תכליתו הינה חינוך, בו מתחנכים תלמידים בגילאי גן ובית ספר באופן שיטתי בתוך מבנים המיועדים לשם כך, כאשר תכנית הלימודים מאורגנת ומפוקחת ע"י גורמי המקצוע הרלוונטיים או כבעל תפקיד ניהולי (תפקיד שהמשמש בו עסק הן בהיבטים הפדגוגיים והן בהיבטים הניהוליים של ניהול המערכת החינוכית הרלוונטית) במוסד חינוך, או במערכת החינוך".

עיניכם הרואות כי הגב' דרור אינה עומדת ברף הנדרש במכרז. יש לה 3 שנות ניהול בלבד!!! האם זה מספק? ואיך לא נפסלה על הסף שהרי אינה עומדת בקריטריונים שקבעה העירייה עצמה.

סוף דבר, ראש העיר בירכה על הקביעה ששרי דרור תשמש כמנהלת מנהל חינוך, שרי דרור מס' 4 בתפקיד בימי עליזה בלוך, אחרי קובי עמר (5 חודשים) , אחרי בועז ביגון, אחרי יוחנן קירשנבויים.

ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך : שרי דרור חזרה לבית שמש. זה מאד מרגש. שרי שהחלה את דרכה בהוראה בעיר בית שמש לפני 20 שנה חוזרת היום לעמוד בראש מנהל החינוך בעיריית בית שמש. שרי מכירה את העיר היטב והעמידה תלמידים רבים בעיר. במגוון תפקידיה צברה שרי ניסיון ניהולי ופדגוגי המכשיר אותה להנהיג ולהוביל את מנהל החינוך בעיר".

ובמפתיע, ישעיהו אענרייך הסכים שאישה תנהל תחתיו את מינהל החינוך, מה שלא היה טוב בימי אבוטבול, הנה התקדמות בימי בלוך: "אני מבקש לאחל לה ברכה והצלחה בניהול מינהל החינוך ובעזרה וסיוע לצוותי החינוך המצוינים בעיר בית שמש. בטוחני שיחד עם צוות המינהל המסור הפועל ללא לאות, נוכל להגיע להישגים למען כל ילדי העיר ב"ה"

ראש מנהל החינוך הנכנסת שרי דרור : "אני שמחה מאד להצטרף לצוות המוביל את תחום החינוך בבית שמש תחת ההובלה של ראש העירייה ד"ר עליזה בלוך. גדלתי במשפחה של א. נשי חינוך, ואני חשה כבוד והתרגשות על ההזדמנות לכהן כראש מנהל החינוך בעיר שבה התחלתי את דרכי בהוראה".

שרי דרור תכנס לתפקידה בראשית השבוע הקרוב.

נושאים: עליזה בלוך, חינוך, עיריית בית שמש, שרי דרור, בת ים.
שרי דרור ראש מינהל חינוך
שרי דרור ראש מינהל חינוך
שרי דרור ראש מינהל חינוך
שרי דרור ראש מינהל חינוך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: