חתן פרס ישראל בחקר המקרא הוא פרופ' יאיר זקוביץ

פרופ' זקוביץ תושב המושב גבעת ישעיהו השכן, בין היתר מרצה באוניברסיטה העברית, העמיד תלמידים הרבה, ולאחרונה מקדיש עיתותיו לכתיבת פירוש על ספר תהילים.. כבוד וברכות..

פרופ זקוביץ
פרופ זקוביץ

שר החינוך, יואב גלנט הודיע היום (ג') על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום חקר המקרא - פרופ' יאיר זקוביץ מהאוניברסיטה העברית וברך אותו על זכייתו בפרס. ועדת הפרס התכנסה בראשותה של פרופ' דבורה דימנט יו"ר הוועדה, כשלצדה החברים - פרופ' שמואל אחיטוב ופרופ' מיכאל סיגל.

בנימוקיה ציינה הוועדה כי: "יאיר זקוביץ הוא מחוקרי המקרא המקוריים בארץ ובעולם. בעבודותיו חקר את ההיבטים הספרותיים של המקרא, ואת הפרשנות הפנים-מקראית והשתלשלותה לאחר המקרא. בחיבוריו פיתח שיטה מיוחדת לזיהוי קשרי גומלין בין ספרי המקרא, דרך משחקי מילים ושזירת מוטיבים. פרסם ספרים ומאמרים רבים וחשובים בעברית ובלועזית והעמיד תלמידים הרבה. זקוביץ גם תרם רבות לקרב את המקרא אל הציבור הרחב בפרסומיו ובהרצאותיו."

יאיר זקוביץ, בן למשפחת חלוצים ופועלים, נולד בחיפה בשנת תש"ה (1945) אביו, שמואל ז"ל, עלה ארצה מקובנה שבליטא בשנת 1926 ,היה חבר ב"הגנה" והיה מבוני נמל חיפה, שבו עבד עד צאתו לגמלאות. אמו, אהובה ז"ל, עלתה ארצה מלִ ידָ ה (כיום בגבולות בלארוס) בשנת 1934 ,ולאחר שנישאו קבעו שמואל ואהובה את ביתם בחיפה. יאיר הוא ילדם השני.

יאיר זקוביץ נשוי, גר בגבעת ישעיהו. אב לחמישה וסב לתשעה.

בין שאר מחקריו עסק פרופ' זקוביץ גם בדרכי צמיחתה והתגבשותה של הספרות המקראית ואופני עריכתה. במשך שנות הוראתו באוניברסיטה העברית העמיד פרופ' זקוביץ תלמידים הרבה, עשרות תלמידי מוסמך ותלמידי דוקטור, המשמשים היום במערכת החינוך התיכונית והאקדמית בארץ ובעולם.

לאחרונה הוא מקדיש את עיתותיו לכתיבת פירוש על ספר תהילים, וזה מצטרף אל פירושיו למגילת רות ולמגילת שיר השירים (שראו אור בסדרת "מקרא לישראל" והופיעו גם בשפה הגרמנית) ולפירוש ליונה ולמגילת איכה (עם אביגדור שנאן(.

טוב שכן קרוב מאח רחוק, שכננו היקר ברכות לרגל קבלת הפרס החשוב. עד מאה ועשרים.

נושאים: פרופ זקוביץ, גבעת ישעיהו, חקר המקרא, יואב גלנט
פרופ זקוביץ
פרופ זקוביץ
פרופ זקוביץ
פרופ זקוביץ
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: