ממשלה חדשה בישראל- איך מינוייה ישפיעו על בית שמש

חשש הגדול ביותר לבית שמש הוא מכיוונו של ליצמן. איזונים להחלטותיו יבואו מהחינוך, מהאוצר ומהרווחה . וגם השרה עומר ינקילביץ, איך תשפיע אם בכלל?

שרת התפצות
שרת התפצות

יש ממשלה בישראל. תרצו או לא, זה מה שיש. איש לא שאל אותנו ואיש לא שואל לעצתנו, אנחנו הצבענו ועכשיו נאכל מה שבישלנו.

מה בישלנו?

יש לנו שני חברי כנסת בוועדת הכספים, קטי שיטרית ומשה אבוטבול, ויש לנו שרה לענייני התפוצות. לא שהכרנו את עומר ינקילביץ קודם, עכשיו בכלל אחרי שהטיסות והשמים ייפתחו גם ינקילביץ תתחיל לחפש תעסוקה בתפוצות, אל תתבלבלו, היא לא שרת הקליטה והעלייה. היא השרה לענייני תפוצות. כלומר לדאוג ליהודי התפוצות באשר הם.

השבוע שיגרה אליה ראשת עירנו ברכה מיוחדת. ברכה אישית. הנה היא.

עומר היקרה:

כולם עסקו בהיסטוריה שעשית בהיותך השרה החרדית הראשונה. ההיסטוריה החשובה באמת היא היותך השרה הראשונה תושבת בית שמש. הצלחה מעומק הלב. אין לי ספק שבפועלך תייצגי אותנו נאמנה וניכר יהיה כי בעצם כל העיר בית שמש יושבת סביב שולחן הממשלה.

הרבה הצלחה ונשתמע.

על החתום עליזה.

ברכה אישית, לא ראשת העיר מברכת את השרה, אלא עליזה מברכת את עומר.

וזה מלמד אותנו אולי על הציפיות.

מה עוד? מבט מזוית מקומית לעבר הממשלה החדשה, מעניין מה וכיצד מינוי שר השיכון החדש ישפיע על בית שמש. לליצמן, חסיד גור יש בעיר קהילה גדולה וחסידים לא מעטים, כולל אחד, בנו יקירו. האם ליצמן יעשה במשרד השיכון מה שלא עשו קודמיו?

ליצמן יהיה שר השיכון, ומולו יש עוד כמה שרים שיכולים להיות אבן העזר של העיר. מנין? זוכרים מי עזר לעיר בפתרון בעיות התחבורה שלה? שר התחבורה ישראל כץ. מי עזר לעיר בתחומי תרבות – שרת התרבות והספורט מירי רגב. רוצה לומר, הליכוד בשלטון, בנימין נתניהו ראש הממשלה. אפשר שאלה ינסו לעכב או לתקן כל מאוויי ליצמן.

אריה דרעי שר הפנים, היה ויהיה. מה שהיה הוא אשר יהיה.

עוד תיק שלו תהיה השפעה קרובה, הוא שר לענייני דתות. יעקב אביטן, הרב יעקב אביטן. תחתיו צריך להתניע שני מהלכים, הקמת מועצה דתית, ובחירת רב ראשי לעיר בית שמש. מועצה דתית כבר בידי שס. האם גם הרב המקומי יהיה איש שס? הכל יכול להיות. תלוי בגורמים המקומיים.

שר החינוך יואב גלנט. גלנט ידיד טוב של שלום אדרי ראש מעוז הליכוד בעיר. הזדמנות מצויינת לחזק את נתיבי החינוך הממלכתי בעיר עם גלנט, ממש כמו שניתן לחזק חוסרי הבריאות עם שר הבריאות יולי אדלשטיין.

הסעיף השני בגודלו במסגרת התקציב בעיר הוא תקציב הרווחה. רובו מגיע ממשרד הרווחה. שר הרווחה הוא איציק שמולי. הזדמנות להחזיר את פרס, ריצ'רד פרס לזירת העשייה המקומית.

ועוד הערה לפני סיום: אבי כהן, המנכ"ל למשרד שוויון חברתי. מה יהיה איתו? טבעי שכל שר חדש הנכנס למשרדו מביא איתו את השר המתאים לו. מירב כהן מכחול לבן היא השרה לשוויון חברתי החדשה. נכון לעכשיו לא תרצה זעזועים במשרדה בשל העובדה שהיא בהיריון ועומדת לפני לידה. טוב לה להותיר את כהן על כנו, אלא אם כהן יקבל הצעה אחרת מגילה גמליאל אותה הוא מלווה במשרד לשיווין חברתי או מכל שר אחר שילטוש עיניו לעברו. נכון לעכשיו עתידו לוט בערפל ועדיין לא ברור לאיזה תפקיד ישובץ או יתמודד.

נסכם, ממשלת ישראל ה-35 תביא עלנו גזרות חדשות, לא בשל גודלה, אלא בשל הצורך להתמודד עם תוצאות הקורונה. צפויה תקופה לא קלה לעיר, למשל, אם חשבנו שהשנה נראה התחלת בניית בית עירייה הרעיון כנראה ייגנז. אם חשבנו למשל לבנות על תמיכה ממשלתית מיוחדת, (זוכרים?) כעיר בעלת עדיפות לאומית, כנראה שנצטרך לשכוח מכך. תתחילו להתרגל, מה שיהיה עם עם ישראל לא ידלג עלינו, ואולי עלינו אפילו תהיה המעמסה גדולה עוד יותר.

נושאים: בנימין נתניהו, יואב גלנט, ישראל כץ, שלום אדרי
שרת התפצות
שרת התפצות
שרת התפצות
שרת התפצות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: