בבית שמש ייהנו מפיילוט בו יושקעו 75 מיליון ₪ ב-15 חטיבות ביניים

תכנית חדשה לליווי של תלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז בחטיבות הביניים

תלמידות חטיבות הביניים אמי"ת במצעד הדגלים
תלמידות חטיבות הביניים אמי"ת במצעד הדגלים

בית שמש תהיה בפיילוט חשוב של משרד החינוך ביחד עם עוד 15 רשויות אחרות בהשקעה של 75 מיליון ₪. המדובר בתכנית עבודה חדשה בחטיבות הביניים לשנת הלימודים הקרובה תשע"ח. מוסדות החינוך שישתתפו בפיילוט הזה יזכו למימון בליווי מקצועי בתוך בית הספר ומימון אבחונים לתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "אין כל סיבה שתלמידים יבצעו אבחונים מיותרים, ואין כל סיבה שהורים ישקיעו בנושא הזה כספים מיותרים. המהלך הזה יאפשר זיהוי מוקדם של צרכים, מתן מענה נכון ופרטני."

משרד החינוך ישיק ביום ה' הקרוב, את התכנית החדשה לליווי של תלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז בחטיבות הביניים ובכלל זה גם את המדיניות החדשה שנקבעה במתן ההתאמות לאוכלוסיית תלמידים אלה. התכנית גובשה בראשות אגף לקויות למידה לאורך השנתיים האחרונות בשיתוף עם השלטון המקומי, ארגוני המורים, הסתדרות המורים, פורום ועדי ההורים היישובים וגופים נוספים.

במסגרת התכנית יפעלו בתי הספר אשר יכנסו לפיילוט כבר בראשית השנה לאתר את התלמידים המתקשים ובכללם תלמידים עם חשד ללקות למידה והפרעת קשב וריכוז, הלומדים בכיתה ז'. תהליך האיתור יסתמך, בין היתר, על התעודות של התלמיד משנות לימודיו הקודמות, על חוות דעת של מורים מבית ספרו האחרון, על מידע שיימסר על ידי ההורים וכן על מבדקי מיפוי שכבתיים שיבוצעו לשם איתור תלמידים מתקשים. לאחר תכלול ועיבוד של כל המידע יגבש בית הספר בעבור התלמיד תכנית התערבות אישית, הכוללת ליווי של צוות מקצועי, בהם מתל"ים (מעריכי תפקודי למידה) ומורי בית הספר.

הליווי הלימודי יהיה רציף ותהליכי, ולצדו, בהתאם לצורך יינתן לאורך השנה גם סיוע רגשי.

המת"ל (מעריך תפקוד הלמידה) יהיה אחראי על בניה והפעלה של תכנית התערבות ממוקדת במספר תחומים - שטף קריאה, הבנת הנקרא, אוצר מילים, הבעה בכתב אסטרטגיות למידה ועוד. כמו-כן, המת"ל ינחה וידריך מורים בעבודתם עם תלמידים אלו.

בית הספר יערוך מעקב אחר התקדמותו של התלמיד, ובתום שנת הלימודים ייערך סיכום של תהליך הלמידה. תהליך דומה ייעשה עם התלמידים המתקשים שנבחרו לתכנית גם בכיתה ח' ובכיתה ט'. אם בתום שלוש שנים יימצא, כי הבחנות במבחן ללא התאמות מונע מהתלמיד לבטא ידע קיים למרות כל הסיוע הלימודי שקיבל וקיים חשד סביר כי מקורו של הקושי הוא לקות למידה המחייבת מתן התאמות גם בהבחנות, הוא יופנה לאבחון מקצועי בשפ"ח (בשירות הפסיכולוגי חינוכי) באותה רשות בה מתגורר התלמיד.

תלמידים אשר יופנו לשפח"ים יקבלו מימון מטעם המשרד לביצוע האבחון. כמו-כן, המשרד יתקצב את הליווי המקצועי שיינתן לתלמיד על ידי אנשי מקצוע מיוחדים – מתל"ים (מעריכי תפקודי למידה) ומדריכים מאגף לקויות למידה.

המשרד יקדם פיתוח מקצועי של צוותי החינוך הבית ספריים והצוותים הרב- מקצועיים ואף יפעל לקדם ולהרחיב את הלמידה והידע של ה פסיכולוגים החינוכיים, היועצים החינוכיים, המת"לים והמאבחנים לצורך הטמעתם של עקרונות ההוראה המותאמת.

בשירות הפסיכולוגי ייעוצי של משרד החינוך מציינים, כי התכנית החדשה שבהובלת אגף לקויות למידה תאפשר לייצר תהליך חינוכי מתמשך ומעמיק עם התלמידים עם חשד ללקות למידה, תקדם את התלמידים המתקשים ובראש וראשונה, תאפשר התמקצעות של צוותי החינוך.

נושאים: חטיבות הביניים, משרד החינוך, פיילוט, בית שמש
תלמידות חטיבות הביניים אמי"ת במצעד הדגלים
תלמידות חטיבות הביניים אמי"ת במצעד הדגלים
תלמידות חטיבות הביניים אמי"ת במצעד הדגלים
תלמידות חטיבות הביניים אמי"ת במצעד הדגלים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: