אבוטבול בעליון: "השלטים חשובים אידיאולוגית לאנשים שגרים שם...."

את ההסבר הזה לא קיבלו בבית המשפט העליון, ואם לא די קראו מה אומרת ב"כ המשטרה: "עיריית בית שמש לא עושה מה שהיא אמורה לעשות, ואנו צריכים להסמיך את השוטרים להיכנס לנעליה?"

שלט אידיאולוגי
שלט אידיאולוגי

פרוטוקול הדיון שהביא להחלטה האחרונה בבג"ץ לא הופץ ברבים, אנחנו מביאים כאן דברים מתוך הפרוטוקול לקרוא ופשוט לא להאמין. הבימה היא בית המשפט העליון, הנושא ערעור על החלטתו של בית המשפט המחוזי בירושלים מיוני 17 בעתירה מנהלית שהגישו 5 נשים, והמרכז הרפורמי לדת ומדינה.

את ההחלטה של בית המשפט העליון בנושא הסרת השלטים שמעתם בודאי, מי שלא יכול למצוא כאן, לפני ההחלטה התקיים דיון ארוך בו השתתפו ב"כ העירייה, ב"כ המשטרה, וב"כ המשיבים והיועץ המשפטי לממשלה. מעניין לשמוע מה חושבת ואומרת המשטרה על עיריית בית שמש. מעניין עוד יותר מה חושב היועץ המשפטי לעירייה עו"ד מיקי גסטוירט על כל הנושא, ומעניין לא פחות מה אומר ראש העירייה משה אבוטבול לפני הרכב בית המשפט העליון. התנצחויות, כאשר כל צד מנסה לזרוק את החבילה על האחר, העירייה על המשטרה, המשטרה על העירייה, בית המשפט על שניהם. וכל הזמן ב"כ המשיבים יושבים בשקט וצופים בקרב המילולי בין הצדדים.

עו"ד קוק ב"כ העירייה מודה שמדובר במציאות קשה בעיר : השלטים הוסרו וגם הותקנו מצלמות אבטחה בסכום של עשרות אלפי שקלים, אבל חיבלו במצלמות, ובכל פעם שהשלטים מוסרים הם נתלים מחדש. כאשר נצא מכאן וביה"מש יורה לנו להסיר את השלטים, למחרת הם ייתלו מחדש. העיר בית שמש עומדת בחזית הבעיה". עצוב. בית המשפט הזיע...

המשנה לנשיאה כב' השופט מלצר רתח מהדברים: "לא תהיה מציאות במדינת ישראל ששם נשים לא יוכלו לעבור ברחוב ציבורי. אין דבר כזה" חוזר ומדגיש השופט מלצר. "בפעם קודמת ביקשתי שתביאו לכאן נציג משטרה ולא הבאתם. המשטרה תהיה שם יומם ולילה, מבחינתי שיביאו גדוד של משטרה לא יהיה כדבר הזה. ואי חוסך לראש העיר שבגלל הביזיון הוא ייכנס למאסר, זה יהיה הצעד הבא. מבחינתי ביום ראשון יוסרו השלטים, מרגע שהם יוסרו המשטרה מתחייבת להיות שם יומם ולילה".

כעס בית המשפט העמיד על רגליה את ב"כ המשטרה עו"ד אורן שטענה נגד העירייה. " מאז הדיון האחרון בתחילת ספטמבר עשתה העירייה מהלך אחד ובמשך שלושה חודשים לא עשתה צעד נוסף. לא עשו דבר וכרגע להטיל את האחריות על המשטרה, זה נראה לי היפוך יוצרות כאשר מדובר על ביזיון ביה"מש". השופט מלצר מנסה : אולי אפשר להסמיך את המשטרה להיות פקחים לצורך העניין? ב"כ המשטרה: "עיריית בית שמש לא עושה מה שהיא אמורה לעשות, ואנו צריכים להסמיך את השוטרים להיכנס לנעליה?". השופט מלצר היה הכי ברור שאפשר לבקש. העימות עם נציגת המשטרה המשיך: "העירייה לא נקטה באמצעים מספקים מאז החלטת ביתה"מש. בעל הסמכות היא הרשות המקומית, ומבקרת את הצעת ביה"מש להעביר הסמכויות למשטרה "חוטא בתכלית".

הפרוטוקול ארוך ומעניין (10 עמודים), כל שורה בו חשובה. ראש העירייה משה אבוטבול נכח בדיון כמי שהצו לביזיון בית משפט נוגע לו אישית, אבוטבול מצא עצמו במצב לא סמפטי כלל מול שופטי העליון שהבהירו כי אם השלטים לא יורדו קיימת סנקציה של מאסר נגדו. היועץ המשפטי מיקי גסטוירט ניסה לגונן, השופט שוהם מעיר לו: "אם השלטים עדיין במקום, לא עשינו דבר".

השופט מלצר: מה קורה עם המצלמות?

גסטוירט: הן הושחתו ולא נרצה לשים שוב מצלמות".

השופט מלצר מצטט דברים מהתקשורת בשמו של אבוטבול שם הוא מצדיק את השלטים. ושואל, האם אין זה ביזיון בית משפט?

גסטוירט: ראש העיר פה והוא יכול להסביר.

השופט מלצר: אדוני מייצג אותו. איך אפשר לטעון אנו עושים ביצוע גזר דין, ואומרים את מה שקראתי לאדוני?

גסטוירט מנסה להסיט את האש לכיוון אחר, כב' השופט מלצר לא משתכנע, ושואל: "אתם מוכנים להצהיר שעד יום ראשון תורידו את כל השלטים?

המשנה לנשיאה מתרצה ומאפשר לאבוטבול לדבר: הנה דבריו. שיהיה ברור, יש הבדל בין נושא השלטים לבין עמדתי הברורה נגד הדרת נשים בעמדתי האישית. ... אין מה לעשות, כאן השלטים קיבלו תדמית אידיאולוגית. השלטים חשובים אידיאולוגית לאנשים שגרים שם...

הבלה בלה הזה נעצר בשאלת השופט שוהם: מה השיבה המשטרה לבקשתך?

אבוטבול: הבטיחו לבחון.

השופט מלצר שהוביל בנחישות את הדיון קבע וסיכם: האם אדוני יכול עד יום ראשון להסיר את כל השלטים?

ראש העיר: נעשה זאת היום... הנחנו מצלמות, זה לא עוזר.

השופט מלצר: וגם תתאמו מול מפקד המחוז לתת סיוע לפקחים.

נציגת המשטרה: יינתן כל הסיוע עד יום ראשון...

בסיכומו של דבר נדחה מועד הביצוע עד יום ראשון בעוד שמונה ימים. נחכה ונראה אם בפעם הבאה יעמוד אבוטבול בהבטחתו להסיר את השלטים. נכון ליום רביעי השלטים יו עדיין במיקומם.

נושאים: בית המשפט העליון, בית שמש, שלטים
שלט אידיאולוגי
שלט אידיאולוגי
שלט אידיאולוגי
שלט אידיאולוגי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: